2013-04-13, 22:23
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
'Guds' traditionelle territorium krympar; givetvis beroende på vilken 'gud' det rör sig om.
Jaja, men det torde framgå att vad som menas med 'Gud' i sammanhanget inte nödvändigtvis måste reduceras till att vara en abstraktion av 'naturfenomen' på det sätt som du försöker antyda. Det sticker i ögonen att gång på gång se ogrundade påståenden om att det föreligger en "nödvändig" implikation mellan A och B, när så uppenbarligen inte är fallet.
Citera
2013-04-13, 22:27
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Därför att det är så.
Övertygande argument.
Citera
2013-04-13, 22:28
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Övertygande argument.

Ignorerade du resterande text bara för att kunna skriva ett fyndigt kort svar?
Citera
2013-04-13, 22:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
[/b]

Vad syftar du på ordet "ingenting"? Syftar du på icke-existens?

Ja varför inte. Det är bara ordlekar ändå, det betyder ingenting.
Citera
2013-04-13, 22:36
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Ignorerade du resterande text bara för att kunna skriva ett fyndigt kort svar?
Varför ska jag bemöta ett ad hoc?
Citera
2013-04-13, 22:40
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Jag vill bara ställa en endaste fråga;

Vetenskapen säger att det en gång i tiden inte existerat någonting.. något som förmodligen är nästintill omöjligt att föreställa sig..

Då är min fråga följande;

Hur kan någonting skapas ur ingenting? Försök inte slingra er runt frågan, utan besvara den med fakta och bevis.

Du missrepresenterar och missförstår vetenskapen igen. Det är inte vad den säger.
Citera
2013-04-13, 22:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag är redo att lysna på bra argument till varför Gud inte existerar om de presenteras. Men än så länge har jag inte sett några. Du kan vara den första som gör det och jag är villig att lyssna på dessa med öppna armar. Om dessa argument övertygar mig, är jag redo att släppa tron på Gud här och nu.

Jag har absolut bevis på att Gud inte existerar. Nej, jag tänker inte berätta det för dig, för du kommer inte förstå det. Du måste tro på mig först, annars kommer det aldrig att gå att bevisa det för dig. Beviset går inte att se eller mäta på något vis och det går inte att bevisa med vanliga metoder men det är den absoluta sanningen. Du får hävda att jag inte har det här beviset, men du kan inte bevisa att jag inte har det.
Citera
2013-04-13, 23:26
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag har absolut bevis på att Gud inte existerar. Nej, jag tänker inte berätta det för dig, för du kommer inte förstå det. Du måste tro på mig först, annars kommer det aldrig att gå att bevisa det för dig. Beviset går inte att se eller mäta på något vis och det går inte att bevisa med vanliga metoder men det är den absoluta sanningen. Du får hävda att jag inte har det här beviset, men du kan inte bevisa att jag inte har det.

Jättebra! vad postulerar ditt bevis?
Citera
2013-04-13, 23:30
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz

Jag vill inte ha bevis på att Gud inte existerar, jag vill ha bara en liten förklaring till varför Gud inte existerar. Hoppas att du förstår skillnaden. Bevis är något helt annat.
Citera
2013-04-13, 23:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag vill inte ha bevis på att Gud inte existerar, jag vill ha bara en liten förklaring till varför Gud inte existerar. Hoppas att du förstår skillnaden. Bevis är något helt annat.

Detta är självklart en oemotsägbar förklaring som är grundad i fakta.
Citera
2013-04-13, 23:40
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Jättebra! vad postulerar ditt bevis?

Att Gud inte finns, så det är lika bra att packa undan alla biblar.
Citera
2013-04-13, 23:55
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waoh

Vem skapade gud?
Hur länge har gud funnits?
Kan gud dö?

Tror du på Gud? om inte så är svaren irrelevanta för dig. logiskt så bör man komma fram till att Gud finns, sedan kan vi prata om Guds egenskaper, vem Gud är, vad Gud vill av oss, vad våra skyldigheter är gentemot Gud osv

Citat:
Vad händer när man dör? En evighet i paradiset?

Det kommer du att få veta när du övertygas att sannolikheten för Guds existens är högre än slumpens inverkan.

Citat:
Finns satan?

Visst finns satan, se serien "The Music Industry Exposed", där får du reda på att satan existerar, kända artister erkänner att de skrivit kontrakt med satan för att bli så kända. Jag ska inte avslöja för mycket.

http://www.youtube.com/watch?v=jUByL6LRj2I

Lycka till med sanningssökandet
Senast redigerad av sanning05 2013-04-13 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in