2013-04-13, 23:56
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Att Gud inte finns, så det är lika bra att packa undan alla biblar.

Utmärkt, något argument som stödjer postulatet att Gud/skaparen inte existerar? Eller är det bara vad du tycker?
Citera
2013-04-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Väldigt bra frågor

Här kommer svaren på dina frågor:

Vem skapade Gud?
Det är meningslöst att svara på då du anser att Gud inte finns.

Hur länge har Gud funnits?
Samma svar som ovan

Vad händer när man dör? En evighet i paradiset?
Svaret blir relevant om du först tror på Gud.

Kan Gud dö?
Bekräfta först Guds existens.

Finns satan?
Det vet du om du har bekräftat Guds existens

Fler frågor? Kom ihåg, inga frågor är dumma.

Är du helt jävla dum i huvet? jag frågade några frågor, kan du inte svara på dom seriöst så ger du fan i att ens skriva din jävla idiot. Vore tacksam ifall nån annan kunde ge några seriösa svar
Citera
2013-04-14, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Tror du på Gud? om inte så är svaren irrelevanta för dig. logiskt så bör man komma fram till att Gud finns, sedan kan vi prata om Guds egenskaper, vem Gud är, vad Gud vill av oss, vad våra skyldigheter är gentemot Gud osv

Det kommer du att få veta när du övertygas att sannolikheten för Guds existens är högre än slumpens inverkan.

Visst finns satan, se serien "The Music Industry Exposed", där får du reda på att satan existerar, kända artister erkänner att de skrivit kontrakt med satan för att bli så kända. Jag ska inte avslöja för mycket.

http://www.youtube.com/watch?v=jUByL6LRj2I

Lycka till med sanningssökandet

Tack tack

Hur skulle du förklara guds existens för en troende?

hur började du tro på gud? är du uppvuxen med religion eller är det något du upplevt som gjort att du funnit din tro?
Citera
2013-04-14, 06:16
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Du missrepresenterar och missförstår vetenskapen igen. Det är inte vad den säger.

Nej. Vad jag menar är att innan big bang, fanns ingenting, så hur kan det ens ha uppstått något om det inte finns någonting?

Ingenting kan alltid ha existerat, därmed så hamnar vi i en situation där det en gång i tiden inte funnits någonting, ingenting alls.

Det jag då undrar är hur något kan ha skapats i första början, ur ingenting?
Senast redigerad av sartus 2013-04-14 kl. 06:19.
Citera
2013-04-14, 08:11
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waoh
Är du helt jävla dum i huvet? jag frågade några frågor, kan du inte svara på dom seriöst så ger du fan i att ens skriva din jävla idiot. Vore tacksam ifall nån annan kunde ge några seriösa svar

Du verkar ha brist på moral. Synd att du förstör för dina vänner bara. Vill du komma med riktiga argument är du välkommen att göra det
Citera
2013-04-14, 08:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Tror du på Gud? om inte så är svaren irrelevanta för dig. logiskt så bör man komma fram till att Gud finns, sedan kan vi prata om Guds egenskaper, vem Gud är, vad Gud vill av oss, vad våra skyldigheter är gentemot Gud osv
Ja, det är bara att börja tro på Gud först, sedan kommer allt det andra automatiskt.
Helt logiskt.

Citat:
Det kommer du att få veta när du övertygas att sannolikheten för Guds existens är högre än slumpens inverkan.

För dikitomier är allt som finns. Ett eller två. Inget annat. Har du ett smalt nog synfält så är det bara Gud som ryms. Tänk inte på allt det andra.

Citat:
Visst finns satan, se serien "The Music Industry Exposed", där får du reda på att satan existerar, kända artister erkänner att de skrivit kontrakt med satan för att bli så kända. Jag ska inte avslöja för mycket.

http://www.youtube.com/watch?v=jUByL6LRj2I

Lycka till med sanningssökandet
"Sanningen" ©Religion
Citera
2013-04-14, 08:36
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Utmärkt, något argument som stödjer postulatet att Gud/skaparen inte existerar? Eller är det bara vad du tycker?

Nej, ni måste helt enkelt lita på mig.
Jag har beviset och du kan inte motbevisa mig, alltså har jag det och Gud finns inte. Logiskt.
Citera
2013-04-14, 08:37
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Nej. Vad jag menar är att innan big bang, fanns ingenting, så hur kan det ens ha uppstått något om det inte finns någonting?

Ingenting kan alltid ha existerat, därmed så hamnar vi i en situation där det en gång i tiden inte funnits någonting, ingenting alls.

Det jag då undrar är hur något kan ha skapats i första början, ur ingenting?

Vi vet inte alls att "ingenting" någonsin funnits. Vet du om "ingenting" finns någonstans alls i det kända universum idag?
Citera
2013-04-14, 08:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du verkar ha brist på moral. Synd att du förstör för dina vänner bara. Vill du komma med riktiga argument är du välkommen att göra det

Men om han gjorde det, skulle du känna igen det? Du har ju inte presenterat några.
Citera
2013-04-14, 09:16
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Men om han gjorde det, skulle du känna igen det? Du har ju inte presenterat några.

Jag har inte sett några argument från 'woah' bara frågor.

Jag kan presentera några argument, men vill ni lyssna och ge det en chans?
Citera
2013-04-14, 09:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Skriv på, formulera dig väl och presentera dina argument.
Självklart kommer jag ha invändningar om jag anser att du gör argumentationsfel eller logikfel, men vad annat kan man vänta sig? Om du har gedigna argument kommer jag acceptera dessa, men det är inte speciellt vanligt på det här forumet tyvärr.
Citera
2013-04-14, 09:40
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Jag skulle vilja säga att kyrkan inte bara "fått en chans" utan direkt värvat mäniskor till att direkt mobba ut dem som inte "tar till sig" "gud"

Att du här försöker ge sken av att det är synd om "troende på gud" är ju så vinklat det bara kan bli.

Du får nog ta bort gudsbegreppet och se saker i sin klarsyn istället, t.ex sociologi och hur man skiktar människor via tekniska språkbegrepp och terminologi istället - hittills har ingen gud visat sig och det vet du lika mycket som du vet skillnad mellan blod och vatten, skillnad mellan en sten och en bit bröd, skillnad mellan en sockerbit och en treo. Att ord har sina s.k vägledningar att t.ex förleda och som dem med trosövertygelser helst vill fjärma sig realitet och behov för att dyrka och gå fanatiskt ensidigt mot vägar som lätt skulle klassas som direkt onyttiga. Du verkar helst vilja blunda för hur både barn och andra människor dräneras sitt intellekt, antgligen för att du får betalt och känner dig ha en behaglig position i den påhittade hierarkin.

Ingen behöver religionskunskap i t.ex grundskolan, det finns ämnen som är så mkt vikitigare som barnen behöver för att inte gå under, än genom att ägna sig åt tusentals timmar med rena drömmerier.

Så det handlar om nytta också, inte enbart lögnerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in