Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Jag har inte sett några argument från 'woah' bara frågor.
Jag kan presentera några argument, men vill ni lyssna och ge det en chans?
Jag skulle vilja säga att kyrkan inte bara "fått en chans" utan direkt värvat mäniskor till att direkt mobba ut dem som inte "tar till sig" "gud"
Att du här försöker ge sken av att det är synd om "troende på gud" är ju så vinklat det bara kan bli.
Du får nog ta bort gudsbegreppet och se saker i sin klarsyn istället, t.ex sociologi och hur man skiktar människor via tekniska språkbegrepp och terminologi istället - hittills har ingen gud visat sig och det vet du lika mycket som du vet skillnad mellan blod och vatten, skillnad mellan en sten och en bit bröd, skillnad mellan en sockerbit och en treo. Att ord har sina s.k vägledningar att t.ex förleda och som dem med trosövertygelser helst vill fjärma sig realitet och behov för att dyrka och gå fanatiskt ensidigt mot vägar som lätt skulle klassas som direkt onyttiga. Du verkar helst vilja blunda för hur både barn och andra människor dräneras sitt intellekt, antgligen för att du får betalt och känner dig ha en behaglig position i den påhittade hierarkin.
Ingen behöver religionskunskap i t.ex grundskolan, det finns ämnen som är så mkt vikitigare som barnen behöver för att inte gå under, än genom att ägna sig åt tusentals timmar med rena drömmerier.
Så det handlar om nytta också, inte enbart lögnerna.