2011-04-28, 15:46
Medlem
buddhaboy3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
Gör inte misstaget jag nästan gjorde en gång bara, och som jag är helt säker på att minst en person lyckats med här och det är att blanda ihop grape och grapefruit.

I min lokala turkkiosk för länge sen när detta hände så har de en helvetes massa olika, färgglada fruktjuicer av alla de slag. Varm som jag var och ville boosta så klart så såg jag en som det stod stort Grape på och hade det inte varit för jag tänkt till en sekund extra samt tittat närmre på paketet så hade jag nog fan gått hem i tron att jag hade köpt grapejuice. Där kunde jag suttit och klunkat druvjuice tills det runnit ur röven på mig.

Fan helt omöjligt att hitta juicer här, kör på färska blodgrape när jag känner för det.
Den enda grapejuice värd att köra med är Tropicanas Golden Grape med fruktkött i. Du har så rätt så, mycket e ju ren syntetisk smakämnens-skit.
Citera
2011-04-28, 20:00
Medlem
länsmanns avatar
Jag äter 15 mg stesolid dagligen uppdelat på tre tillfällen. Om jag dricker Grapefruktjuice kan jag då minska på min dosering? Blir risken mindre att utveckla tollerans mot stesolid om jag blandar det med Grapefruktjuice?
Citera
2011-04-29, 16:42
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av länsmann
Jag äter 15 mg stesolid dagligen uppdelat på tre tillfällen. Om jag dricker Grapefruktjuice kan jag då minska på min dosering? Blir risken mindre att utveckla tollerans mot stesolid om jag blandar det med Grapefruktjuice?

Vad som händer är att plasmakoncentrationen av den aktiva substansen blir högre. Jag undrar samma sak om det är så att toleransen också skulle öka? Jag äter 250mg x 4 Ery-Max (Erythromycin) dagligen och enligt nån uppgift som jag läst så ska Erythromycin ge en 50% högre plasmakoncentration. Ingen dosering angiven . Paracetamol och grapefrukt har jag också testat. Kände bara att grape boostade, kanske tog för lite paracetamol. Dock får man tänka på att äta/dricka grapefrukten i alla fall 7 timmar innan man tar benson.
Om inget annat så drygar man ut sina tabletter
Citera
2011-04-29, 16:48
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av länsmann

Jag brukar kunna klara mig på 0,5 mg Xanor då jag tar Ery-Max + grapefrukt. Annars får jag ta 0,75 mg - 1 mg för att få samma effekt. För att svara på din fråga så: Ja jag tror att du kan minska din dosering om du kontinuerligt äter grapefrukt. Tolerans kommer du att utveckla i vilket fall då du äter benso dagligen. Jag försöker hålla mig till att använda benso så sällan som möjligt, fungerar för mig.
Citera
2011-04-29, 17:17
Bannlyst
Det har säkert skrivits 399 gånger innan, men röka är absoluta att rekomendera !
Citera
2011-05-02, 19:20
Bannlyst
Boostas Rohypnol (Flunitrazepam) av Grape?
Citera
2011-05-02, 20:43
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkey99
Boostas Rohypnol (Flunitrazepam) av Grape?

Bra fråga. Erythromycin boostar flunitrazepam, men den hämmar fler enzym än den som grapfrukt gör. Står inget på FASS om just grapefrukt. Lite längre ner på sidan står det vilket enzym som metaboliserar flunitrazepam - "Flunitrazepam metaboliseras huvudsakligen till N-desmetylflunitrazepam och 7-aminoflunitrazepam" Källa http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...3&UserTypeID=0
Citera
2011-05-09, 20:56
Medlem
dknerks avatar
Omeprazol+benso=boost?

HAr ställt samma fråga i stora boosta benso tråden men inte fått svar så försöker med en tråd då. Mod får låsa eller flytta om de anses fel.

Har läst nånstans att omeprazol boostar benso, vilka benso sorter boostar det och med hur mycket effekt? kan man jämföra med grape eller alkohol boosten?

Hur lång tid innan bör man äta omeprazolen innan benso intag?

Jag har Valium just nu och ett gäng omeprazol och skulle gärna uppskatta ett snabbt svar.

mvh dknerk
Citera
2011-05-09, 21:33
Medlem
Metacognition.s avatar
Ja omeprazol boostar diazepam. Paracetamol ska tydligen också boosta benso men jag märker inte av så mycket från den som med grapefrukt. Provade med 500 mg.
Jag tror att omeprazol är jämställd med paracetamol i det avseendet. Kanske tog en för liten dos, vad vet jag.

Vet någon hur enzymerna som bryter ned bensodiazepiner hämmas egentligen? Hämmas enzymerna redan vid bildningen eller blir enzymerna "upptagna" med att bryta ned ett annat ämne istället?
Citera
2011-05-09, 21:36
Medlem
dknerks avatar
tack för svar men ska man ta omeprazolen innan bensot eller efter? vilka doser ska man ta?
Citera
2011-05-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk
tack för svar men ska man ta omeprazolen innan bensot eller efter? vilka doser ska man ta?

Ta det innan, det neutraliserar ju magsyran och det är väll genom det som det boostar..

20-40mg losec/omeprazol borde väll vara lagom.
Citera
2011-05-09, 21:45
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Ta det innan, det neutraliserar ju magsyran och det är väll genom det som det boostar..

20-40mg losec/omeprazol borde väll vara lagom.

Okej, tack för svar, men är det en märkbar effekt så det är värt det? även om man inte dör av lite "mag´-tabletter"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in