2011-05-09, 21:52
Medlem
Jag skulle kalla det placebo.

Men visst, i teorin så kanske det "släpper förbi" lite extra som annars skulle förverkats av magsyran.

Ett par omeprazol gör ju ingen skada iallafall så kör på du och utvärdera själv
Citera
2011-05-09, 21:54
Medlem
dknerks avatar
okej, får testa det någon dag då så rapporterar jag sen hur det var, men ja tycker inte grape eller alkohol fungerar som boost, det är bara de som ser mig som tycker det haha.
Citera
2011-05-09, 22:00
Medlem
XajteNs avatar
Citat:
Omeprazol metaboliseras i levern via cytokrom P450 (huvudsakligen CYP2C19,
S-mefenytoinhydroxylas) och hämmar enzym ur gruppen CYP2C (CYP2C19 och CYP2C9).
Eliminationshastigheten för andra aktiva ämnen som metaboliseras av dessa enzymer kan
därmed sänkas. Detta fenomen har setts för diazepam (liksom för andra benzodiazepiner som
triazolam eller flurazepam),

Källa: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...39&DocTypeID=3
Citera
2011-05-09, 22:06
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XajteN
Källa: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...39&DocTypeID=3
Borde fungera ungefär som grape då?
Citera
2011-05-15, 01:08
Medlem
kanske inte boostar effekten men Musik brukar nästan alltid kunna öka måbra och den ångestdämpande känslan. och promenader. det ger iaf mig mer av en rus känsla även om det är liten dos.. Billigt är det åtminstånde
Citera
2011-06-09, 15:03
Medlem
Jag har läst mkt amerikansk forskning kring detta..
Grape boostar på som faaan!! Men man ska gärna dricka det under ett par dagar innan man märker någon markant skillnad.

Tro mig.. jag har knaprat benzo av alla sorter i 7 år..
Fick tipset om grapejouce av en kompis för ett par veckor sedan och har sedan dess druckit detta varje dag.. (ibland upp till 1 liter om dagen). Jag brukar dricka minst två glas blodgrape och stoppa i mig 1-2 omaprozol (?) ca 20 minuter innan jag tar mina x-anor.. och det hjälper mig väldigt bra..

Men det verkar som att man måste dricka det rätt regelbundet för att det ska funka..

De första två dagarna drack jag typ 2 liter om dagen och det gav mig inte mkt.. men nu när det gått ett par veckor så funkar det finfint!!

Om ni har google chrome som webbläsare så bör ni läsa all amerikansk forskning kring detta.

Det boostar även på opiater... vilket i ett fåtal fall lett till överdos..

Även benso kan man ha otur att överdosera om man kör för hårt.
Citera
2011-06-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk
Borde fungera ungefär som grape då?

Som grape.. fast sämre!
Citera
2011-06-09, 19:51
Medlem
Juicy Js avatar
Sitter nu med ungefär 3 dl grapejuice som jag själv pressat från 3 saftiga grapes! Sitter och dricker det nu.
Men en fråga: jag är rätt så hungrig just nu men tänkte först dricka grapen sen slänga i mig en hamburgare med resten av grapen och vänta typ 30-40 min sen käka valiumen. Låter det bra eller finns det någon här som hade gjort annorlunda?
Typ druckit grapen väntat 20-30 min sen käka valium och när effekt börjar komma, slänga i sig hamburgare?

MVH
Citera
2011-06-09, 20:38
Medlem
Juicy Js avatar
Ingen som orkar lägga en kommentar? Blir nog andra alternativet...bli benzad sen käka lite mat..

Tack ändå
Citera
2011-06-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Sitter nu med ungefär 3 dl grapejuice som jag själv pressat från 3 saftiga grapes! Sitter och dricker det nu.
Men en fråga: jag är rätt så hungrig just nu men tänkte först dricka grapen sen slänga i mig en hamburgare med resten av grapen och vänta typ 30-40 min sen käka valiumen. Låter det bra eller finns det någon här som hade gjort annorlunda?
Typ druckit grapen väntat 20-30 min sen käka valium och när effekt börjar komma, slänga i sig hamburgare?

MVH

Såg inte detta förnst nu.. alternativ två är nog definitivt bäst.. På tom mage funkar det oftast allra bäst. Tycker du att effekten blev bättre?
Upprepa annars gärna bruket av grape/citrus i ett par dagar och testa sedan igen. Vill gärna höra din slutsats!

Jag som har EXTREM benso-tolerans har hällt i mig ca 1 liter grape-jouce utspritt under dagen tillsammans med sammanlagt 7 mg xanor..
Är ju själv på behandling och vi har nu börjat trappa ur.. så nitran fick jag hoppa idag och imorrn plockar dom bort 1 mg xanor.. Men jag vet att det kommer att gå bra för jag har laddat upp ett berg med grapejouce, apelsiner och omaprozol (som jag gömt undan)..

Egentligen boostar alla citrusfrukter.. forskning finns även på det.. men inte tillräckligt mkt forskning för att man ska "varnas" för det.
Citera
2011-06-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NInJAfRod0
kanske inte boostar effekten men Musik brukar nästan alltid kunna öka måbra och den ångestdämpande känslan. och promenader. det ger iaf mig mer av en rus känsla även om det är liten dos.. Billigt är det åtminstånde

Iaf ett placebo-rus.. och känner man det så så är det ju grymt bra! Men mer än placebo är det definitivt inte.
Citera
2011-06-10, 01:11
Medlem
Sophians avatar
Jag läste denna tråden igår och tänkte att det kunde vara värt att testa.... jag äter i vanliga fall cirka fyra 0,5mg Alprazolam (Xanor) om dagen.
I vilket fall som helst så gick jag in på Coop här där jag bor och inhandlade grapejuice som jag drack på vägen hem... tar cirka 20 minuter att gå hem och vägen består av jobbiga uppförsbackar så jag är helt slut när jag kommer hem.
Väl hemma poppar jag två stycken tabletter (0,5mg) och sätter mej i soffan framför TV'n, därefter minns jag ingenting... det är precis som att jag bara blinkar så står jag hemma hos någon person jag aldrig sett förr och jag har inte en aning om vart jag är.
Jag blir i vilket fall rädd och tar mej ut ur lägenheten... väl ute så känner jag i vilket fall igen området och inser att jag är i Borås... tre mil hemifrån.
Jag kan inte fatta att grapejuice skulle påverka så enormt mycket... och mitt egna sinne säger mej att det måste vara en ren tillfällighet.
Jag ska nog vara försiktig med grape tror jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in