2011-06-01, 16:55
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Kom på en grej till, om man har äldre firmware än 4.3 slipper man krångla och gå in i softmoddningen genom hål i ett spel likt guiden på s.411.

Jag softmodda 4.2 utan att hålla på med något spel, la in lite grejer på minneskortet och följde sen lite instruktioner.
Citera
2011-06-02, 01:16
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Nej, jag tror att alla firmware versioner går att softmodda, men ju äldre version ju enklare är det skulle jag tro..

Köper du en nytt Wii i butik så beror det ju på om det legat i något lager i flera år så kan den ju ha en gammal firmware, den nyaste firmwaren är 4.3 och den går finfint att softmodda, kan tipsa om Mr.Mojo Risins guide på s.411..

Tack! Det blev ett köp, ska kolla vilken version det blev efter jobbet imorgon, men antar att det är 4.3
Citera
2011-06-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Jag softmodda 4.2 utan att hålla på med något spel, la in lite grejer på minneskortet och följde sen lite instruktioner.

Ja, det var väl precis så jag sa?

Anyway, ingen som vet något om homebrew för att streama film eller rent utav spel från PC till Wii?

EDIT*

Hittade efter ytterligare lite sökning en homebrew som heter Mplayer, med den ska man tydligen kunna streama film från datorn till Wii, ska testas ikväll
Senast redigerad av zoorroo4 2011-06-02 kl. 18:14.
Citera
2011-06-05, 01:05
Medlem
drautdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkäjävvel
Tack! Det blev ett köp, ska kolla vilken version det blev efter jobbet imorgon, men antar att det är 4.3

Med 4.3 så är det bara lite krångligare att spela med usb men det går utan problem om man har grejorna
Citera
2011-06-05, 21:23
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drautden
Med 4.3 så är det bara lite krångligare att spela med usb men det går utan problem om man har grejorna

Hade vers. 4.3E Ska handla in grejerna jag behöver i slutet av månaden, tack!
Citera
2011-06-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drautden

Med grejorna menar du spelet man användar för att ladda HackMii eller? Och sen så fungerar det väl felfritt eller?
Citera
2011-06-11, 18:28
Medlem
Har nyligen köpt ett Wii, inte fått paketet än men det är på väg.
Köpte det begagnat av en kille som sa att han inte använt det på länge, då är det antagligen en gammal system menu och då blir det ju lättare att softmodda tänkte jag..

Men nu undrar jag, borde jag uppdatera till det senaste 4.3? och sedan softmodda på det krångligare sättet (där man installerar hackMii med en savefil) då man behöver ett spel som savefilen är för i originalutförande.

Eller ska jag skita i och uppdatera och se så att den har en system menu version 3.1-4.2 och sedan softmodda på det enklare sättet..

Och kan jag uppdatera till en specifik version, exempelvis 4.2 eller om jag uppdaterar, gör den det då till 4.3 automatiskt?

Och, var laddar ni ner era spel, TPB? Eller finns det bättre ställen?
Senast redigerad av zoorroo4 2011-06-11 kl. 18:34.
Citera
2011-06-15, 19:56
Medlem
Hejsan,

Jag har ett wii med den gamla wiikey, den är inte uppdaterad sedan new super mario bros kom ut och det var problem med att tanka spel. Nu när jag har fått jobb tänkte jag köpa spel och då undrar jag om det kan bli problem med konsolen när jag uppdaterar via spelen??

Tack!
Citera
2011-06-22, 11:52
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Jag har stött på ett litet problem med wbfs manager.

Tidigare var det möjligt att ladda .wbfs filer och lägga över dem till HDn. Men nu måste det vara .rar eller .iso filer. Dessvärre sitter jag på ett par .wbfs filer och kan inte få in dem. Jag testade att bara döpa om filerna till .iso och .rar, men insåg snabbt att det var lite väl naivt av mig.

Borde jag ladda ner winrar och lägga wbfs filen i ett eget arkiv?
Citera
2011-06-26, 14:27
Medlem
Chucky.s avatar
Vad är fel?

Hämtade ett Wii spel som jag kollade först på macen med programmet Shark. Spelet startade direkt.

Men när jag bränt IOS filen på en dvd med nero7 på PCn, kör in den i wii:et och startar NeoGamma så får jag bara:

DVD Err(03023a00), Disc ID som sedan byts ut mot: DVD+R/Bad Burn/DL problem?

Sen händer inget.

IOS filen är bränd på en dvd+r i 16x

Varför funkar det inte?
Citera
2011-06-28, 09:08
Medlem
RaggyMuffins avatar
Jag har en extern hdd på 1,5 tb. Uppdelat så 1tb används till filmer/serier och lite annat tjaffs, 470gb är formaterat till en WBFS partition och 30gb är en FAT32 partition som används till emulatorer och roms.

WBFS partionen börjar dock bli full och jag funderar då på att köpa en ny 1tb där allt utom ca 150-200gb ska användas till emulatorer. Men jag tror jag läste för ett bra tag sen att Wiit bara kan läsa WBFS partioner på max 500gb, stämmer detta och går det att komma runt det?

E: Var tydligen bara WBFS Manager som hade en gräns på max 500 spel.
Senast redigerad av RaggyMuffin 2011-06-28 kl. 09:28.
Citera
2011-06-28, 21:16
Medlem
MOL3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Allt du behöver veta finns här:
http://www.wiihacks.com/recommended-...g-playing.html

Vissa som inte hållit sig uppdaterade kommer att föreslå att du skall formatera din HDD till wbfs-format. Det var nödvändigt förr i tiden men behövs inte längre. Följ bara de steg du behöver i guiden ovan. Mest troligt är att du redan fått en USB-loader med din mod, så det du har kvar att göra är:

* Ha en kompatibel HDD
* Installera ett av backupverktygen i guiden ovan. Med det lägger du över nedladdade ISOs från din PC, till rätt plats och format på din HDD.

Jag har softmoddat mitt Wii 4.3E och nu vill jag spela spel från USB hårddisken. Hur gör jag?
Är det bara att copy/Paste ISO filen och sen vad? Finns ju ingen bra guide för detta, endast för WBFS.
Funderar på att formatera om USB HDD och köra WBFS om ingen kan förklara grundligen hur jag ska göra efter formaterat den som guiden visade som jag citerat till...
Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in