2011-01-15, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordinho
Gäller samma för spel med onlinefunktioner? Alltså typ spela online, resultatjämforelse m.m?

Ja det är bara att spela på. kör Punch out nu =)
http://www.youtube.com/watch?v=zrWKNcbCv1g
Citera
2011-01-17, 16:28
Bannlyst
om man inte är känslig så hitta jag denna - perfekt för super mario

http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...lgear--for-wii
Citera
2011-01-19, 21:37
Medlem
Stoner69s avatar
fick nåt problem när ja skulle formatera hårddisken, följer dom här stegen, använder windows 7

1. Open Disk Management and locate your External USB Device

* Win 7 - Start Menu > Search "Disk" > Create & Format Hard disk Partitions
* Win XP - Right click My Computer > Go to Manage > Disk Management

2. Right click and select "Delete Volume"
3. It should now show as unallocated, right click and select "New Partition"
4. Partition Wizard -- Select Next. Set the Maximum Volume Size - Select Next
5. Assign a Drive Letter - Choose K: -- Select Next
6. Select "Do Not Format This Volume" -- Press Next
7. Press Finish and Wait

* NOTE: If your Drive does not show a Drive Letter – Right click and select “Change Drive Letter and Path” Select “Add” then choose a Drive Letter and Press OK

8. Download -- FAT32 Formatter
9. Run as Administrator - - Select your External USB Device (K: If you used the same one as above)

* (If your device letter does not show up then Restart your computer and read the “NOTE” above)

10. Choose a Name for your External USB Drive – I Used "WiiHDD"
11. Un-Check Quick Format and Press “Start” -- Wait until it finishes -- Exit FAT32 Formatter
12. Open Disk Management , right click your Drive and select "Mark Partition as Active"
13. Move on to Installing a Backup Loader

efter att jag gjort steg 2 så kan jag inte se hårddisken nånstans, var hittar man den, har kollat på i disk management och den här datorn,, så jävla okunnig med datorer

EDIT: tror jag fick det att funka nu med några google sökningar
Senast redigerad av Stoner69 2011-01-19 kl. 22:18.
Citera
2011-01-20, 09:15
Medlem
Stoner69s avatar
ok har formaterat hårddisken till fat32 format och lagt in spel, spelen ligger i wbfs mappen, men när jag öpnnar wiiflow på wiin så står det bara wbfs_open failed, nån som vet vad felet är och hur man fixar det?

EDIT: ska man installera nåt program på hårddisken eller?
Citera
2011-01-20, 11:32
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoner69
ok har formaterat hårddisken till fat32 format och lagt in spel, spelen ligger i wbfs mappen, men när jag öpnnar wiiflow på wiin så står det bara wbfs_open failed, nån som vet vad felet är och hur man fixar det?

EDIT: ska man installera nåt program på hårddisken eller?
Ja, du skall använda ett program på din PC. Följ guiden på wiihacks.com om att använda extern FAT32.
Citera
2011-01-20, 19:26
Medlem
Stoner69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Ja, du skall använda ett program på din PC. Följ guiden på wiihacks.com om att använda extern FAT32.

har följt guiden på alla steg utom installera en back up loader vilket du sa att jag skulle skippa, fick med wii flow när jag lämnade in den, sen har jag wii game manager installerat på datorn som jag lägger in spelen med. menar bara ska man ha några system filer på hårddisken eller så, har ett flashcard till DS och där måste man ha nåt på minnes kortet.
Citera
2011-01-20, 21:11
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoner69
har följt guiden på alla steg utom installera en back up loader vilket du sa att jag skulle skippa, fick med wii flow när jag lämnade in den, sen har jag wii game manager installerat på datorn som jag lägger in spelen med. menar bara ska man ha några system filer på hårddisken eller så, har ett flashcard till DS och där måste man ha nåt på minnes kortet.
Det jag trodde du saknade var "Wii game manager", men du har tydligen det.

Jag har inte Wiiflow så jag kan inte svara direkt. Nej, du behöver inga "systemfiler" på hårddisken. Wii Game manager skall göra allt du behöver. Felet kan bero på flera saker. Alla hårddisktyper stöds inte av Wii t ex. Det kan även vara något med Wiiflow eller själva modden.

Vad fungerar och vad fungerar inte på din Wii? Har du testat t ex att använda Wii Game manager för att lägga ett spel på en USB-sticka istället för HDDn? Har du testat att installera ett av dina Originalspel på HDDn genom din Wii?

Det blir lättare att försöka hjälpa till om du berättar vad du testat, vad som fungerar, vad som inte fungerar osv. Kan du öppna wiiflow alls? Du skriver att det blir fel när du öppnar det, men det säger inte tillräckligt: kan du fortfarande använda wiiflow (menyn) trots att du inte kan se dina spel, eller crashar din Wii, eller blir du utkastad till Wiis huvudmeny?

Mer och tydligare info!
Citera
2011-01-20, 22:19
Bannlyst
Pinball - Hall of fame the gottlieb collection

Första spelet som jag inte kan få att fungera, blir bara svart skärm. Hade lite problem med Guitar Hero: Metallica och Guitar Hero 6 men det löste jag genom att ändra till 223. Har usbloader och HBC - Nån som har lösning på det ?

Nya Zelda kommer snart - ska bli spännande och det grymmaste grafik spelet till wii. Det går att göra bra spel till wii men tydligen är inte intresset så stort utan man tänker bara på pengar
Citera
2011-01-22, 22:23
Medlem
grabbarnas avatar
Om man har ett Wii med D2Ckey och Homebrew Channel, är
det då fritt fram att installera Wiiflow?
Citera
2011-01-23, 02:19
Medlem
Hej hej

Kan man handla spel eller nerladdningsbart material från wii shop om man har ett chippat wii?
jag har aldrig haft behov av att gå in på wii shop tidigare men jag fick spelet just dance 2(spelet är orginal) för en månad sen ungefär och skulle vilja köpa fler låtar och hittar inget annat sätt att få tag i låtarna.

men är rädd för att chippet eller wiiet skulle gå sönder om man går in på wii shop och handlar spel.
jag har testat spela online på mario kart wii och då hände det inget, men tänkte att nintendo kanske märker att man har ett chippat wii om man handlar från wii shop.

jag kan inte speciellt mycket om chip och softmoddning.
men jag vet att jag har ett Wasabi chip i wiiet iaf.

Tacksam för svar
Senast redigerad av kraken07 2011-01-23 kl. 02:50.
Citera
2011-01-23, 03:47
Medlem
Superkaninens avatar
Hej!

Jag skulle vilja få kunna spela spel från extern hårddisk. I dagsläget är mitt Wii chippat sedan 2-3 år tillbaka och jag har också följt en gammal softmod-guide för länge sedan. Då installerade jag Bootmii och homebrew channel. Jag har version 4.3E.

Det sista som jag gjorde med mitt Wii var att installera wad installer och installerade diverse filer med den så att jag fick igång neogamma r8 som jag brukar använda och det funkar bra.

Jag blir helt vilse i alla guider och vet inte vad jag skall göra. Jag misstänker att jag riskerar att bricka skiten och jag bara följer en ny guide rakt av, alltså en som är avsedd för en som har ett helt omoddat wii.

Sedan så har jag också ett annat problem, nämligen att homebrew channel visas upp och ner vänt. Jag läste att det hade antagligen att göra med olika IOS-filer som jag moddade med hjälp av wad installer om jag minns rätt.

Nå väl vad kan man göra åt saken tror ni?
Citera
2011-01-23, 11:07
Medlem
Hej hej. Jag har ett wii chippat med wiikey och har inte spelat wii sedan den nya uppdateringarna på spelen kom som hindrade en för att köra nya spel på den utan att brickblocka konsolen eller vad det nu än hette. Det kom typ samtidigt som new super mario bros. Jag har misstänker att det finns någon ny uppdatering som fixar detta , någon som har denna uppdateringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in