Citat:
Ursprungligen postat av typcharlie
Hade behövt hjälp med att använda en räknare!
Ifall någon är villig att hjälpa till berättar jag mer på mail, typcharlie@gmail.com
Ahh, dom är svåra. Men har man kommit över skräcken med att ett funktionsblock tar flera instruktioner så går det av bara farten.
PLC-typ,vilken mjukvara, ingen hemlig mail, hur långt har du kommit... brukar vara sånt jag gillar.
räkna tills den slår i räknargränsen så sätts en utgång. den räknar upp vid pos flank.
Typ så funkar dom ibland.