Citat:
Ursprungligen postat av Bastiat
Tror att algoritmen straffar dig ordentligt om du inte hinner klart (särskilt om du missar mer än en fråga), så det är kanske inte kört för dig om du har ett högt verbal (även om sista dagen att skriva GMAT för HHS är 1 feb vilket kanske är lite tajt).
Angående statistiken så är det inte enbart antalet rätt som spelar in i poänguträkningen utan också vilka frågor du svarar rätt på (förenklat: att svara rätt på svåra frågor ger ett högre resultat jämfört med att svara rätt på enkla).
Gjorde egentligen preptestet ganska omotiverat. När jag kollade review på verbal så gick det riktigt bra, Satte nästan 100% långt inne på verbal, nästan 90% på 20 första frågorna. Sedan upptäckte jag att tiden rann ut och hoppade några frågor som reading comprehension och slutade med 4 obesvarade frågor. Rent statistiskt fick jag fler rätt än på quant, ändå fick jag 10 p mer på quant.
Jag förstår hur viktigt det är med tid, ska börja köra mer strikt med 2 min regel.
Matten är trots att den gick bättre, mitt största bekymmer. Är inte tillräckligt säker på fundamentals i stressade situationer som denna. Jag tror jag kan klara 600. Däremot känns 650 och över riktigt långt borta just nu. Vet inte riktigt vad man ska göra med 600 heller, finns ju ingen toppskola som man kan komma in med på detta resultat :P Och HHG går ju 480 utmärkt till...