Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-03-27, 17:18
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drewie
Gratulerar.

Thanks
Citera
2007-03-27, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drewie
Var hemma hos en vän när han fick hem sina beställda GMAT böcker från Amazon. Tjockaste jag har sett. Två stycken i samma tjocklek som Svea Rikes lagbok, fick ont i huvudet av blotta synen.

Är glad över att jag läser Marknadsföring istället för Finans.

Lycka till dock München, du verkar vara clever.

Den sortens storlek på böckerna är norm när det gäller amerikanskt studiematerial inför prov. SAT I prep boken är minst lika tjocka, om inte tjockare, än den för GMAT provet och det gymnasiestudenter som pluggar det. Psykologiskt kanske man får för sig att det är svårt men texterna är otroligt pedagogiska och lätta att ta till sig även för personer som har engelska som andraspråk.
Citera
2007-10-28, 02:33
Medlem
OptikerBerglunds avatar
Så är det någon som har plöjt igenom provet? Vad kan man förvänta sig?
Citera
2008-02-04, 00:32
Medlem
Panpots avatar
bump,
undrar också!
Citera
2008-02-04, 08:52
Medlem
Jag har skrivit GRE och det var väl inte så kämpigt. Tyvärr så hade jag ingen tid till att förbereda mig på, förutom att jag repeterade lite matte veckan före provet. Jag kan rekommendera Barron's bok som material, i jämförelse med Princeton's Reviews så är i alla fall mattedelen bättre. Dock så har de ju gjort om provet nu så jag vet inte riktigt hur kämpigt det är men det borde inte vara några problem att hamna i top 80th percentile på båda delarna vilket nog är att se som ett absolut minimum för studier vid ett bättre universitet. Skrivdelen är ju avhängigt på annat och kan vara svår att plugga till.
Citera
2008-02-04, 20:28
Medlem
Panpots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitmarred
Jag har skrivit GRE och det var väl inte så kämpigt. Tyvärr så hade jag ingen tid till att förbereda mig på, förutom att jag repeterade lite matte veckan före provet. Jag kan rekommendera Barron's bok som material, i jämförelse med Princeton's Reviews så är i alla fall mattedelen bättre. Dock så har de ju gjort om provet nu så jag vet inte riktigt hur kämpigt det är men det borde inte vara några problem att hamna i top 80th percentile på båda delarna vilket nog är att se som ett absolut minimum för studier vid ett bättre universitet. Skrivdelen är ju avhängigt på annat och kan vara svår att plugga till.

Vet att uni. jag vill söka masterprogrammet på ligger runt 640-700 i snitt på GMAT, vad är topp poängen för GMAT?
Citera
2008-02-04, 20:28
Medlem
Panpots avatar
Ah,
800
Citera
2008-02-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panpot
Vet att uni. jag vill söka masterprogrammet på ligger runt 640-700 i snitt på GMAT, vad är topp poängen för GMAT?

GMAT eller GRE? 640 är typ 90th percentile på verbal och 700 är typ 75th percentile på quantative. Harvard brukar kräva någonstans runt minst 80th percentile för ett mastersprogram medan till exempel ett universitet som University of Chicago som fortfarande är ett grymt bra universitet kräver runt 1150 för ett PHD-program. Har du inga stipendier och hoppas på att skolan ska betala är minimikrav dock inget att bry sig om utan då måste du upp ordentligt.

Det sagt så är GRE bara en liten, liten del av en ansökan och inget man ska lägga allt för stor vikt vid.
Citera
2008-02-05, 22:35
Medlem
Panpots avatar
Jag avsåg GMAT,
well, det verkar bli tufft. Det är en skola i Belgien, så det är inte lika "hårt" som en Ivy League, men likväl har de höga krav. Återstår att se hur detta slutar!
Citera
2009-02-11, 16:25
Medlem
Kan någon berätta lite mer om GMAT?
Vilka delar består provet? Var kan man göra den? Vad kostar det att göra den? vad är max poängen på GMAT? Vad är poängen i snitt bland svenska studenter?
Citera
2009-06-23, 00:49
Medlem
Aimberts avatar
Hur är matematikdelarna? Är det som på högskoleprovet; d.v.s att man inte behöver några direkta förkunskaper mer än matematik A?

Det jag känner att jag verkligen inte har en aning om är uppsatsdelen. Kan man klara sig nödhjälpligt med gymnasieutbildning och gammalt hederligt sunt förnuft? Har som sagt ingen aning om just uppsatsdelen.
Citera
2009-06-24, 06:55
Medlem
Litteratur?

Även jag funderar på att börja göra proven för att söka lyckan utomlands...

Finns det någon som har rekommendationer på bra övningslitteratur? Jag har hört att Kaplan ska ha bra böcker men det känns lite som en djungel. Vore tacksam om någon kunde komma med något tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in