Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-20, 19:55
Medlem
Avantgardistens avatar
Gällande den verbala delen, hur stor del utgör SC?

Vad jag är ute efter är (uppskattningsvis) hur många frågor av denna kategori jag kan vänta mig.
Citera
2011-12-24, 20:02
Medlem
wexxxs avatar
Använder sig Ivy-league skolorna sig även utav GMAT vid antagning av undergraduate?
Ifall så är fallet är det även 720+ som krävs?

M.v.h.
Citera
2011-12-25, 12:20
Medlem
TomasRotmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wexxx
Använder sig Ivy-league skolorna sig även utav GMAT vid antagning av undergraduate?
Ifall så är fallet är det även 720+ som krävs?

M.v.h.
Det heter inte under-GMAT

Avantgardisten: Runt 14 av verbalfrågorna är SC.
Citera
2012-01-06, 16:18
Medlem
wexxxs avatar
Ok, då kommer en följdfråga gjorde ett internetbaserat provtest i 140 minuter. På det här testet erhöll jag minst sagt blygsamma 530. (Q36-39, V25-26 )

Min fråga är då hur mycket utvecklas man per år som man studerar, jag studerar för närvarande andra året på natur-natur. (kommer senare studera I (civing)) Jag kommer att ta en utbytes termin på universitets nivå i USA enligt mina planer.

Hur mycket kan jag förvänta mig att mitt resultat kommer att höjas på 7 år?
Ifall jag forsätter att studera hårt/mycket kan det då vara rimligt att jag får en score på över 700 (Mål: runt 750)?

Något som gjort proven med en tids mellanrum och kan säga något om hur ni utvecklades?

m.v.h.
Citera
2012-01-06, 17:43
Medlem
Nu har det kommit upp fler testtillfällen i Stockholm.

Kommer att kunna förbereda mig inför testet i ungefär en månad. Någon som har förslag på ett bra upplägg? Vad är det man bör fokusera på?

Det är framförallt AWA jag är lite osäker på, då främst hur argument och liknande egentligen utvärderas. Hur pass svårt är det att skriva över 4.5? Den kvantitativa/verbala delen verkar relativt straightforward däremot.
Citera
2012-01-06, 17:49
Medlem
Munhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlightened

Kommer att kunna förbereda mig inför testet i ungefär en månad. Någon som har förslag på ett bra upplägg? Vad är det man bör fokusera på?

Det är framförallt AWA jag är lite osäker på, då främst hur argument och liknande egentligen utvärderas. Hur pass svårt är det att skriva över 4.5? Den kvantitativa/verbala delen verkar relativt straightforward däremot.

Jag tog provet i slutet på December och jag pluggade endast till AWA under tågfärden till skrivstället. Jag har i och för sig inte fått resultatet på den delen ännu, men det var inte speciellt svårt. Det finns en template som har väldigt bra rykte och upplägg som många går utefter. Kan återkomma med mitt resultat på AWA när jag får det.
Citera
2012-01-06, 17:56
Medlem
Munhuggs avatar
Citat:
Ok, då kommer en följdfråga gjorde ett internetbaserat provtest i 140 minuter. På det här testet erhöll jag minst sagt blygsamma 530. (Q36-39, V25-26 )

Min fråga är då hur mycket utvecklas man per år som man studerar, jag studerar för närvarande andra året på natur-natur. (kommer senare studera I (civing)) Jag kommer att ta en utbytes termin på universitets nivå i USA enligt mina planer.

Hur mycket kan jag förvänta mig att mitt resultat kommer att höjas på 7 år?
Ifall jag forsätter att studera hårt/mycket kan det då vara rimligt att jag får en score på över 700 (Mål: runt 750)?

Något som gjort proven med en tids mellanrum och kan säga något om hur ni utvecklades?

m.v.h.

GMATclub och Beatthegmat är två forum som är oerhört bra och medlemmarna är väldigt aktiva. Där finns en avdelning där folk skriver om sina berättelser och studieteknik fram till provet. Dessa ger en bra inblick i hur studierna fortlöper och hur mycket tid som kan behövas läggas till testet. Ingenting är omöjligt när det gäller att förbättras. Jag läst någon berättelse om en kille som gick från undre delen av 500 upp till 750+, så självklart kan man förbättras signifikant.

Dock ska du ha i åtanke att ett resultat på 750 antagligen är i den 98-99 percentilen, så det är ett väldigt högt mål att ha.
Citera
2012-01-06, 18:13
Medlem
wexxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munhugg
GMATclub och Beatthegmat är två forum som är oerhört bra och medlemmarna är väldigt aktiva. Där finns en avdelning där folk skriver om sina berättelser och studieteknik fram till provet. Dessa ger en bra inblick i hur studierna fortlöper och hur mycket tid som kan behövas läggas till testet. Ingenting är omöjligt när det gäller att förbättras. Jag läst någon berättelse om en kille som gick från undre delen av 500 upp till 750+, så självklart kan man förbättras signifikant.

Dock ska du ha i åtanke att ett resultat på 750 antagligen är i den 98-99 percentilen, så det är ett väldigt högt mål att ha.

Tack för svaret!

Somsagt så är jag ganska ung fortfarande och tror att jag framförallt kommer kunna förbättra mina matematiska färdigheter på universitet och de resterande 2 åren av gymnasiet. Men svaga sida är engelskan kan du rekommondera hur man tränar upp den lite passivt någon timme i veckan?
Ska jag läsa böcker eller artiklar t.ex.?

Jag är fullt medveten om att det är ett högt mål men jag satsar alltid högt inom den akademiska världen och satsar jag mot himlen så når jag iallafall trädtopparna.
Citera
2012-01-06, 18:44
Medlem
Munhuggs avatar
Citat:
Tack för svaret!

Somsagt så är jag ganska ung fortfarande och tror att jag framförallt kommer kunna förbättra mina matematiska färdigheter på universitet och de resterande 2 åren av gymnasiet. Men svaga sida är engelskan kan du rekommondera hur man tränar upp den lite passivt någon timme i veckan?
Ska jag läsa böcker eller artiklar t.ex.?

Jag är fullt medveten om att det är ett högt mål men jag satsar alltid högt inom den akademiska världen och satsar jag mot himlen så når jag iallafall trädtopparna.

Om jag skall vara ärlig och ge mitt om möjligt lite okonventionella råd, skulle jag faktiskt säga:
Att läsa mycket text kan absolut hjälpa att förbättra språkfärdigheter, men det är inte optimalt. Det är väldigt passivt lärande att läsa sig till kunskap som språk. Det är först när man aktivt försöker praktisera kunskapen som man faktiskt lär sig. Exempelvis är svenskar väldigt duktiga på att förstå och läsa engelska, men när det kommer till att själva prata blir det ofta väldigt bristfälligt.

Det är lätt att ge ett sånt här råd, men desto svårare att faktiskt konsekvent göra det. Men jag skulle säga att försöka skriva själv kommer antagligen ge bäst resultat på förbättring. Så kom på något sätt där du själv får aktivt använda språket. Du kan gå med i något engelskt forum som diskuterar mycket grammatik, eller så kan du försöka skriva på egen hand.

Det var bara mina two cents.
Citera
2012-01-07, 16:58
Medlem
Munhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlightened

Tänkte bara berätta att jag fick mitt officiella resultat idag. Jag fick 6.0 på AWA, så jag skulle hävda att det är något du inte behöver lägga speciellt mycket tid eller oro på.
Citera
2012-01-07, 17:53
Medlem
Citat:
Tänkte bara berätta att jag fick mitt officiella resultat idag. Jag fick 6.0 på AWA, så jag skulle hävda att det är något du inte behöver lägga speciellt mycket tid eller oro på.
Och du utgick från en template? Har du någon länk i så fall?
Citera
2012-01-07, 18:02
Medlem
wexxxs avatar
Citat:

vad blev din totala score ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in