2013-06-05, 19:10
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telchak
Haha ja, gillade verkligen hur dom valt att casta i princip alla Freys. Tycker dom är extremt passande och känns verkligen som man hade tänkt sig efter böckerna, stämningen när han ska presentera sina döttrar och barnbarn

Hela Frey släktet påminner väldigt mycket om McBoyles från It's always sunny in philadelphia...

Håller med. Försöker undvika att ta med något från boken i tråden men är löjligt svårt. Även när folk frågar ganska oviktiga grejer som man kan ge svar på utan att spoila så är det grejer man inte riktigt hade vetat utan boken.

En tråd med folk som läst böckerna och kollar på serien hade underlättat.

Skit i att svara eller svara i PM? Inget som inte hör tv-serien till hör hemma här.
Citera
2013-06-05, 19:12
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonD
Skit i att svara eller svara i PM? Inget som inte hör tv-serien till hör hemma här.

Håller inte riktigt med. Om någon frågar lite generellt hur tex Wargs fungerar så känns det som att folk som läst boken kan ge ett okej svar till det utan att spoila någonting. Eller om någon frågar något om saker som hände tusentals år sedan så tycker jag inte att lite historia om det skadar även om man inte får reda på det i serien, många luckor kan fyllas utan att på något sätt spoila någonting.
Citera
2013-06-05, 19:13
Medlem
Kickexs avatar
Älskade verkligen Robbs blick som han gav till sin mor i sina sista sekunder.
Verkligen helt förstörd och död i blicken medans han yttrar Mother... absolut besviken och besegrad.

Störtskön recension på Red Wedding för övrig.
http://www.youtube.com/watch?v=Ys_wRXmdBng
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
frågan är ju snarare vad Petyr Baelish kommer göra när han får reda på att Cat mördades.
Tänkte själv på detta igår. Hon var den enda som han verkat bry sig om så han kanske inte tar nyheten lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sn1ckers
Fan, nu är Robb död. Han dog för tidigt, jag vill se krig. Vem fan kan hota The Lannisters nu? Daenerys gillar jag inte även om jag tycker det kommer bli intressant när hon attackerar King's Landing. Hon har blivit en maktgalen slyna i S2-S3. Sedan så hatar jag när hon låtsas att drakarna är hennes riktiga barn, störda kärring. Hoppas hon dör om 2 säsonger.
Förmodligen så blir det väl just Dany.
Citat:
Det börjar bli för mycket boksnack i tråden..
Jepp.
Citera
2013-06-05, 19:13
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Håller inte riktigt med. Om någon frågar lite generellt hur tex Wargs fungerar så känns det som att folk som läst boken kan ge ett okej svar till det utan att spoila någonting. Eller om någon frågar något om saker som hände tusentals år sedan så tycker jag inte att lite historia om det skadar även om man inte får reda på det i serien, många luckor kan fyllas utan att på något sätt spoila någonting.

Du har en poäng i det, jag hade nog mer teorier om faderskap och så vidare i åtanke, det finns ingen chans att dessa teorier har en grund i TV-serien, det har helt enkelt inte nämnts tillräckligt mycket om händelserna.
Citera
2013-06-05, 19:16
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Jag har hört att mel gibson är klar för rollen som Howard reed

Mycket relevant inlägg, well done sir!
Citera
2013-06-05, 19:20
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Älskade verkligen Robbs blick som han gav till sin mor i sina sista sekunder.
Verkligen helt förstörd och död i blicken medans han yttrar Mother... absolut besviken och besegrad.

Störtskön recension på Red Wedding för övrig.
http://www.youtube.com/watch?v=Ys_wRXmdBng

Tänkte själv på detta igår. Hon var den enda som han verkat bry sig om så han kanske inte tar nyheten lätt.

Förmodligen så blir det väl just Dany.

Jepp.

Hahaha skön recension.
"Does Theon Greyjoy still have a dick?!"
Citera
2013-06-05, 19:22
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Kan bara hålla med, därför skriver jag nästan aldrig i denna tråden.
Har sagt det om och om igen(like a madman) att det vore en bra ide att dela upp diskussionen i två trådar. En för de som läst böckerna och såklart då en för oss som inte har läst böckerna.

//Crimson

Röstar även jag på att ha två trådar!
Citera
2013-06-05, 19:31
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Det vore verkligen bra.
Citera
2013-06-05, 19:32
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Du har en poäng i det, jag hade nog mer teorier om faderskap och så vidare i åtanke, det finns ingen chans att dessa teorier har en grund i TV-serien, det har helt enkelt inte nämnts tillräckligt mycket om händelserna.

Problemet är ju som du säger att det är så löjligt lätt att glida iväg från serien när man har läst böckerna och just därför håller jag mig borta från tråden så mycket jag kan men just efter det här avsnittet kände jag mig manad att kika lite... Skriver ingenting som är ens i närheten av att vara en spoiler utan spoilergrej men blir ju löjligt med flera sidor med enbart spoilertaggar över hela och du har ju helt rätt i att det inte tillhör tråden.

Dock så är seriens största nackdel att det helt enkelt inte finns tid att få med all historia, information om hur vissa saker fungerar och sådant och just i sådana tillfällen kan en person som läst boken hjälpa till en bättre serieupplevelse utan att spoila något.
Senast redigerad av Telchak 2013-06-05 kl. 19:44.
Citera
2013-06-05, 19:34
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Problemet är ju som du säger att det är så löjligt lätt att glida iväg från serien när man har läst böckerna och just därför håller jag mig borta från tråden så mycket jag kan men just efter det här avsnittet kände jag mig manad att kika lite... Skriver ingenting som är ens i närheten av att vara en spoiler utan spoilergrej men blir ju löjligt med flera sidor med enbart "" över hela och du har ju helt rätt i att det inte tillhör tråden.

Dock så är seriens största nackdel att det helt enkelt inte finns tid att få med all historia, information om hur vissa saker fungerar och sådant och just i sådana tillfällen kan en person som läst boken hjälpa till en bättre serieupplevelse utan att spoila något.

Jag hade gärna sett en webbserie som täcker saker som TV-serien missar. Små webisoder på 5-10 min, lite bakgrundshistoria och sånt som inte får plats i avsnitten, kanske någon som en flashback.
Citera
2013-06-05, 19:35
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Det finns redan två trådar.

Här är tråden för jämförelser mellan böckerna och TV-serien (SPOILER):
https://www.flashback.org/p43782419#p43782419
Citera
2013-06-05, 19:47
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Det vore verkligen bra.

Tror dessutom att GOT:s internetpopularitet håller för en sådan uppdelning.

Men vilken självbehärskelse bokläsarna måste uppvisa för att inte gå in i den andra tråden och stolt påpeka att de minsann läst 5 hela böcker, och åtminstone förtjänar en medalj från HMK.....

//Crimson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in