Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-10, 19:55
Medlem
MartinStLouiss avatar
Totalt sett en mycket bra säsong, känns bara jobbigt att behöva vänta närmare 1 år nu på säsong 4.
Citera
2013-06-10, 19:58
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Själv klunkar jag hellre rödvin än vitvin. Det sistnämnda smakar ofta magsaft.
Rödvin är gott.
Men åtminstonde jag har en mardrömsdag nästa dag framför mig om jag beslutar mig för att supa mig kalas full bara på rödvin
Baksmällor av rödvin är ju höjden av tortyr.
Senast redigerad av beerklunker 2013-06-10 kl. 20:02.
Citera
Medlem
Mr-lalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn1ckers
Hon är femton år som ser ut som en liten pojke vid 10 år.

Du har rätt, hon är lite för gammal.
Citera
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Jag tycker på allvar att det är ganska äckligt att folk nu sympatiserar, gillar och anser Jaime Lannister ha "heder" för att han har räddat en tjej två gånger. Det är liksom en snubbe som har utfört ett mordförsök på en 10-åring. Det är bara en TV-serie men - som jag alltid säger när påståendet "Men det är bara fiktion!!!!!"-argumentet kommer upp - de mänskliga relationerna är sådant som har hänt i verkligheten och kommer att hända i verkligheten i framtiden, och det gäller även alla krig och brott o s v. Det är liksom inte konstigt att man blir på riktigt upprörd över vad som hände Robb/Catelyn Stark, eftersom det lika bra skulle kunna vara en något tillspetsad dokumentär om saker som har hänt tusentals gånger tidigare.

Därför är det upprörande och motbjudande att Jaime är uppskattad och anses vara "god" nu. Han är sjukt långt ifrån att vara god. Det här är ett sådant exempel på det:

Det är en person som försökte mörda ett barn för typ 2 år sedan.

.

Jag instämmer. Sedan verkar han mer vara ledsen eftersom att han inte blir hyllad som hjälte. eftersom att han indirekt räddade många liv iom dräpandet av kingen. Samtidigt har han inte visat någon ånger för mordförsöket på ex Bran. Ingen sympatisk figur egentligen.

Citat:
Hur fan klarar dessa stackare av att supa på rödvin?
Baksmällor av rödvin är ju ett rent helvete

Haha, det mest underliga är dock hur den lilla Dvärgen kan dricka dubbelt så mycket som alla andra. Han mår nog inte så bra.

Hunden har ju iaf förstånd nog att varva med grisfötter.
Citera
2013-06-10, 20:02
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Mycket bra avslut på säsongen! kul att se Arya med like stake för engångsskull!

Hon har ju mest stake i hela serien tycker jag. Spelar ingen roll vem eller vad det som är som hotar henne. Hon är underbart uppkäftig ändå. Hittills har hon dock haft lite svårt att leverera lika mycket verkstad som snack men nu fick hon sitt första ordentliga mord knappt utan att röra en min. hon har hur stor potential som helst tycker jag. Får hon ordentlig träning och fysisk styrka finns det inget som kommer kunna stoppa henna.
Jag vet inte vilket jag hoppas på mest. Att hon försvinner någon säsong och sedan återkommer helt imba eller om vi ska få se hennes utveckling.

Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Baksmällor av rödvin är ju höjden av tortyr.
Säg det till Theon och se hur han reagerar
Senast redigerad av Funke 2013-06-10 kl. 20:05.
Citera
2013-06-10, 20:04
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Jesus Christ!

Hur kan ett ansikte vara bredare än det är långt?

Nästan roligare än det faktum att Dvärgens huvud är större än sin egen kropp!

Hur gamla är The Lannisters, för övrigt? Jag har glömt bort!

Och överlevda fostret?
Citera
2013-06-10, 20:05
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke

Säg det till Theon och se hur han reagerar
Haha, touche
Citera
2013-06-10, 20:09
Medlem
-Mystics avatar
Funderar på något, vilken sjöväg ska Theon's syster ta när hon påbörjar sitt uppdrag? Uppfattade aldrig det i avsnittet.
Citera
2013-06-10, 20:10
Medlem
snapphonas avatar
Snarare är det väl så att Jamie är en kompex figur. Mordförsöket på Bran "drevs" han ju till för att skydda sig och sin syster. Givetvis var det fruktansvärt ändå, men Jamie verkar annars inte gilla att skada oskyldiga. Han var en stolt, arrogant och till viss del hänsynslös Lannister innan han togs till fånga, men sedan dess har han mjuknat och visat att han också har hedervärda sidor. Det ursäktar inte det hade gjorde mot Bran och det gör honom inte "god", men det gör honom mer komplex och nyanserad.

Dessutom har han hela sitt vuxna liv plågats av den skugga som föll över honom när han mördade den galne kungen. Kingslayer, Kingslayer... har det viskats bakom ryggen på honom, trots att han faktiskt räddade tusentals liv, det var som om någon hade fått skit för att mörda Hitler. Det och den förbjudna attraktionen till sin tvillingsyster Cersei, har satt sina spår.
Citera
2013-06-10, 20:19
Medlem
Overminds avatar
Ingen som vet svaret på min fråga?

Vad var det för snäcka förresten som Cersei höll i och kollade på? Antagligen någonting kopplat med Jaime då han kom in. En snäcka de hade plockat tillsammans när de var små?

För övrigt känns det som eller verkar som Jaime är en helt annan person när han är med Cersei. Han liksom blir "influenced" av henne.
Citera
2013-06-10, 20:36
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Gå o lägg dig

Jag sket i ditt råd och laddade ner ep 10 av GoT istället
fuck you!
Citera
2013-06-10, 20:40
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
För övrigt. En liten rolig fundering till er alla. Sett att det har spekulerats i vem som är bäst med ett svärd hit och sådär liksom. Men mer intressant är ju vem ni tror är den smartaste figuren? Vem har högst IQ? Vem är mest allmänbildad? Mest kreativ?

Dvärgen - månne?
Varys eller Petyr är det väl.
Citat:
Ursprungligen postat av Sn1ckers
Jag hatar att han förådde Robb, men jag tycker faktiskt synd om honom. Ramsey tog faktiskt hans penis
Välförtjänat.

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Mmmm.. Precis. Jag tycker det visade mera hur hon blivit psykopatisk och riktigt sne i skallen. Nu vill hon döda så många hon kan.
Det är det jag är bekymrad över. Med sin uppväxt lär hon blir fuckad för livet Stackarn...
Citat:
Förhoppningsvis så letar hon på någon från Braavos och framkallar Jaqen som sen kan utbilda henne till en Master Assassin.

Har inte läst böckerna men det här känns naturligt som hennes nästa steg. Början på säsong 4.
Jo men det är något sånt dom säkert lär dra ut på. Skulle inte ens bli förvånad om resan dit tar hela nästa säsong. Så frågan är när hon blir klar.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fanns det inga soldater i den nya staden som Dany befriade, såg inte ut att finnas några.... Så hennes armé blev inte starkare, antar jag? Vad var anledningen till att hon befriade folket i staden isf?
För det första så gillar hon inte slaveri och för det andra så behöver varje schackspelare sina bönder. Även om det är drygt för oss att se på.
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Gamla George borde nog se över sin övervikt om han vill hinna klart med sitt mästerverk innan han trillar av pinn
Det är nog att ta i lite väl mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Arya har ju blivit förjävla snygg.
Jailbait.
Citat:
Kommer bli fruktansvärt coolt att se i säsong 4. Undrar ifall Cersei kommer älska den Jaime som klev innanför dörren eller om hon kommer avsky honom?
Kan inte tänka mig att dom återgå till sina tidigare incest-dagar. Antingen för Jaime har fått smak för The Real Life och vill ändra sin familjs politiska åsikter och hålla känslorna vid sidan. Eller så är det för han är kär i Brianne. Kan också vara eftersom Cersei inte finner honom särskilt attraktiv längre. Har alltid uppfattat att hon föll för honom pgd av sina färdigheter, snygghet och charm. Men med handen kapad är han en nobody i jämnförelse med sitt tidigare rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in