Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-21, 16:51
Medlem
DropoutBears avatar
Länken är en bild på texten från böckerna som beskriver Daario Naharis utseende, ingen spoil om någon form av händelser eller dylikt.

http://24.media.tumblr.com/f2c344f851ea422afcbc98e7a23f786a/tumblr_mn5f9wDVf31s9zbpvo1_500.jpg
Citera
2013-05-21, 17:40
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronRandy
Brukar inte du vara ganska mån om spoilers? Känns som att det här är något du inte vill ha svaret på, om det finns ett svar dvs. Jag vet nämligen inte heller.

Jag hoppas dock att Arya tar sig dit någon gång och hittar honom. Kanske lär han upp henne som han föreslog tidigare?

Mjo, men jag är så nyfiken. Ja, jag hoppas hon möter honom igen och han lär upp henne. Det vore förbannat coolt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Känns kanske inte helt orimligt, dock så lär vi nog aldrig få se samma skådespelare då Jaqen H'ghar, dvs den "rollen" the faceless man spelade enligt honom själv är "död". Kan tänka mig att denna mördarkult kör med någon regel om att aldrig använda samma utseende två gånger.

Mmmm... Jag vet. Fan också. Kanske kan behålla samma röst? Den var ju för cool för att försvinna så fort.

Fan också.
Citera
2013-05-21, 17:42
Medlem
LloydHopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrok
Vilket fortfarande inte gör honom till en Lannister. Jag funderade också över det där men vill inte tolka in för mycket i det.

Vidareutveckla gärna på vilket sätt Joffrey inte är en Lannister, jag hänger inte med i varför han inte skulle kunna anses vara en sådan.
Citera
2013-05-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LloydHopkins
Vidareutveckla gärna på vilket sätt Joffrey inte är en Lannister, jag hänger inte med i varför han inte skulle kunna anses vara en sådan.
Därför att släkttillhörighet avgörs genom faderns härkomst, d v s i Joffreys fall är han officiellt en Baratheon. Han är givetvis släkt med Lannisters men anses inte vara en då hans (officiella) pappa var en Baratheon. Precis som att Sansa, Robb Arya m fl inte anses vara Tullys.
Citera
2013-05-21, 17:55
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LloydHopkins
Man ärver titlar på den manliga sidan, så för att kunna vara rättmätig kung borde han vara en Baratheon eftersom det är Roberts hus. Rent praktiskt och även genetiskt är han ju dock en Lannister.
Citera
2013-05-21, 18:59
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Littlefinger är för go och en av mina favoriter. Svårt att hata någon som vrider och vänder, på i överlag dåliga människor. Minus hororna, Ungdomarna och Dvärgen då - NEJ juste. Dvärgen är på tok för smart och går vidare inte att spela ut. Överlag tycker jag att Littlefinger får för mycket hat, och för lite kredd. Visst, ingen svärmorsdröm - MEN glöm inte bort vilken värld vi befinner oss i. Få med ett rent samvete!

Den naturliga ersättaren till Joffrey är väl förmodligen Theon. Det är stor humor när folk vill att de skall byta plats för övrigt. Glöm nu inte bort att Theon mördat oskyldiga barn, och han förtjänar varje uns av den nuvarande tortyren. Minst lika psykopatiskt som den gode Joffrey.

Men med det sagt. Joffrey kommer bli saknad för dramaturgins skull, om nu något skulle hända honom. Visst håller ni med?
Det är en förolämpning att jämföra Theon med Joffrey. Theon är nog den mest välskrivna och intressanta karaktären i hela ASOIAF-universumet, och han är synnerligen väl porträtterat i TV-serien. Theon är urtypen av de moraliskt grå karaktärer som utmärker denna berättelse. Han gör hemska saker, men läsaren/tittaren förstår alltid varför han gör det (även om det inte ursäktas), och han mer än någon annan uttrycker ångest över vad han har gjort fel.
Citera
2013-05-21, 19:31
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Man ärver titlar på den manliga sidan, så för att kunna vara rättmätig kung borde han vara en Baratheon eftersom det är Roberts hus. Rent praktiskt och även genetiskt är han ju dock en Lannister.

Beror på, typ Tywin ville skynda bröllopet mellan Tyrion och Sansa bara för att Lannister skulle få makten i Winterfell pågund av att Tywin tror att alla Stark söner är döda och han är säker på att Rob kommer fall mot han, då kan ju ingen utmana Lannister om makten in the north för dom kommer ha rätten till den.

Ser Joeffry som lannister faktis, Cersi uppfostrade honom som en och det är bara lannister överallt i kings landing, liksom ingen gillar dom.
Citera
2013-05-21, 19:35
Medlem
GLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Eld och obsidian/dragonglass.
Är White Walkers verkligen sårbara mot eld? Är det inte bara Wights som är det?
Citera
2013-05-21, 21:08
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLC
Är White Walkers verkligen sårbara mot eld? Är det inte bara Wights som är det?
Så är det.
Citera
2013-05-21, 21:39
Medlem
Overminds avatar
En rolig sak är om man skulle utrusta folk med såna där obsidian klingor och så är det stora arméer mot White Walkers. Hugger en White Walker så tar det typ 10 sek innan han dör/lägger sig ner. Kommer bli fasanfullt trångt på slagfältet som det redan är innan.

Iofs en fördel med att liken blir till små isbitar. Tar upp mindre plats än kroppar. Till och med White Walkerns klädtyg gick upp i molekyler.
Citera
2013-05-21, 21:46
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Daenerys Targaryen....nakna kropp visades igen och vi kan bara komma fram till en sak! DEN TJEJEN MÅSTE FAN I MIG TRÄNA SIN KROPP!
Lite fyllighet dör man inte av
Citat:
Ursprungligen postat av IronRandy
Jag hoppas dock att Arya tar sig dit någon gång och hittar honom. Kanske lär han upp henne som han föreslog tidigare?
Det skulle vara underligt om det myntet hon fick inte kommer till nytta. Fast får en känsla att det är en lång väg tills dess.
Om allt lugnar ned sig så kan jag tänka mig att hon skulle vilja åka dit och fortsätta med sin träning.
Citera
2013-05-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare
Damn, Dario ser helt annorlunda ut i serien, än jag föreställde mig honom i böckerna.

Hade snarare tänkt mig något i stil med:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTM0Kz4ZfBKmRvYcLigYmzqx0OVaFV2m P1Ta3gMnUMYHI5qAC-Y

eller

http://24.media.tumblr.com/f5fe59b741c5629307c05f5c886e1681/tumblr_mkcdf90Ozj1rl2gxco1_400.png

Arab liknande??

Han är ifrån Tyrosh vilka är besläktade med de före detta Valyrians har jag för mig. Precis som Targaryans. Ingen mellanöstern typ.

Dock ändå, han ser inte alls ut som boken beskriver honom.

Grey Worm är också en besvikelse.. Han är bara en pojkspoling i serien...
Senast redigerad av Johnnyhotter 2013-05-21 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in