2017-07-25, 12:57
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Jag gillar henne helt enkelt för att bag tycker hon gör det bra samma med Jon.
Däremot håller jag med om att serien droppar ibland. Det händer dock alltid i samband med att dom lämnar böckerna och försöker skapa eget manus.
Jag studerade Daenerys ansiktsuttryck hela avsnittet. När hon lyssnar på vad någon säger så putar hon hela tiden med läpparna och spänner uttryckslöst upp ögonen. Hela tiden, oavsett vad som sägs. Hon är urdålig.

Hoppas Cersei vinner. Hon känns mycket mer levande.
Citera
2017-07-25, 13:30
Medlem
Tolvans avatar
Dany blir bara stelare och stelare. I sista avsnittet var hon så stel att jag ville kasta ut datorn genom fönstret. Hon har inget minspel, hon rör knappt på kroppen och rösten låter som en robot. Hur någon kan kalla det skådespel förstår jag inte. Jag vet inte om det beror på Clark eller om Dum & Dummare försöker säga något om Danys personlighet. Irriterande är det iaf.
Citera
2017-07-25, 13:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Dåligt skådespel? Det räcker inte att vinna denna en gång "Outstanding Supporting Actress in a Drama Series at the 65th Primetime Emmy Awards." och att bli nominerad två gånger? Plus flera andra utmärkelser. Vinnar man den är man väl knappast dålig.

Kan du förklara vad det är du tycker är så dåligt med hennes karaktär? Förstår inte alls, älskar henne.

Finns det någon som tar Emmys på allvar? Och sedan är ju skådespelet (snarare överspelet) i serien ett stort skämt, men folk tittar ju av andra skäl förstås.
Citera
2017-07-25, 13:42
Medlem
Pirre77s avatar
Bara jag som tycker att säsongen har inletts bra? Vissa av er verkar vara mer otåliga än barn på julafton. Visst, det finns alltid saker som går att förbättra, men som serien nu byggs upp tycker jag är helt okej. Ser verkligen fram emot mötet mellan Jon och Dany!

En intressant "detalj" i sammanhanget är att läckan som kom redan under hösten och som då avfärdades som rena rama fantasierna och "fan fiction", hittills har stämt in i minsta detalj även om kronologin mellan vissa händelser kanske stuvats om en aning mellan avsnitten. Någon med mycket god insyn tycks ha oerhört svårt att hålla tyst.

Ser verkligen fram emot fortsättningen!
Citera
2017-07-25, 13:51
Medlem
Han.Jelins avatar
Ja, jag har läst läckorna och de verkar tyvärr stämma. Läckan sa ju i att det första avsnittet börjar med att Arya slaktar ni vet vilka och att avsnittet slutar med ''Shall we begin''. Stämmer även i avsnitt två med att ni vet vem hoppar överbord och att vår vän på fyra ben dyker upp.

SPOILERS: läs ej om ni inte har läst läckorna.

Senast redigerad av Han.Jelin 2017-07-25 kl. 13:57.
Citera
2017-07-25, 13:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Bara jag som tycker att säsongen har inletts bra? Vissa av er verkar vara mer otåliga än barn på julafton. Visst, det finns alltid saker som går att förbättra, men som serien nu byggs upp tycker jag är helt okej. Ser verkligen fram emot mötet mellan Jon och Dany!

En intressant "detalj" i sammanhanget är att läckan som kom redan under hösten och som då avfärdades som rena rama fantasierna och "fan fiction", hittills har stämt in i minsta detalj även om kronologin mellan vissa händelser kanske stuvats om en aning mellan avsnitten. Någon med mycket god insyn tycks ha oerhört svårt att hålla tyst.

Ser verkligen fram emot fortsättningen!
Tycker att det är rätt standard att säsongerna börjar rätt segt.
Citera
2017-07-25, 14:48
Medlem
Balonzos avatar
Hur många gånger blev inte
Citera
2017-07-25, 14:51
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Nä, pappa Tywin var hand till Den Galne Kungen, och det är Lannisters som har kontroll över guldgruvorna i Westeros så jag skulle nog säga att de varit makten bakom makten väldigt länge.
Ah, men under nästan 2 decennier därefter så hade han inte ett skit med rikets styre att göra. Han lånade pengar åt styret, förvisso. Hade Tywin försökt ta över medans Robert levde, hade Robert vunnit lätt: det hade varit Westerlands mot resten (North + Riverlands + Stormlands + Vale var den ursprungliga alliansen, + garanterat hela the Reach, antingen via sin bror eller i utbyte mot att Margaery fick gifta sig med Robert + Dorne skulle _aldrig_ tacka nej till att få hjälpa med att massakrera Lannisters) och det skulle nog gått rätt snabbt ...

Nu var de dock nära allierade.
Senast redigerad av Walvater 2017-07-25 kl. 14:56.
Citera
2017-07-25, 15:44
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Ah, men under nästan 2 decennier därefter så hade han inte ett skit med rikets styre att göra. Han lånade pengar åt styret, förvisso. Hade Tywin försökt ta över medans Robert levde, hade Robert vunnit lätt: det hade varit Westerlands mot resten (North + Riverlands + Stormlands + Vale var den ursprungliga alliansen, + garanterat hela the Reach, antingen via sin bror eller i utbyte mot att Margaery fick gifta sig med Robert + Dorne skulle _aldrig_ tacka nej till att få hjälpa med att massakrera Lannisters) och det skulle nog gått rätt snabbt ...

Nu var de dock nära allierade.
Det jag ser som den mist trovärdiga delen i alliansen är att Sandsnokarna och Queen of Thorns samarbetar, Dorn och the Reach är inte direkt vänner historiskt sett.

Hur skulle Margaery kunna gifta sig med Robert? Hon föddes samma år som Robert föddes.
Citera
2017-07-25, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Hur många gånger blev inte

Euron blev inte

Angående slutet i förra avsnittet
Citera
2017-07-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Arya

Tyckte f.ö. att det var det andra grymt bra avsnittet på rad...men det var slutet som gjorde alltihop som du säger.

Ang Sansa

jag förstår inte vad du vill få fram med din Arya spolier?
Citera
2017-07-25, 16:35
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Ang Sansa

Det här tror jag på.
Senast redigerad av J-dilla 2017-07-25 kl. 16:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in