2017-07-25, 10:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Segt avsnitt. Det som var bra var striden i slutet.

Arya
Sam
Arya

Sam
Citera
2017-07-25, 11:01
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Bara jag som tyckte Arya betedde sig väldigt underligt när hon träffade
Citera
2017-07-25, 11:01
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Störde mig lite på Tyrions överskattande av Lannisters, när han sa att de hade varit "den riktiga makten" i Westeros i "decennier".

Nä. Kanske 2-3 år.
Nä, pappa Tywin var hand till Den Galne Kungen, och det är Lannisters som har kontroll över guldgruvorna i Westeros så jag skulle nog säga att de varit makten bakom makten väldigt länge.
Citera
2017-07-25, 11:08
Medlem
Så fettot Samwell är nu benägen att hitta botemedel åt en gift och sjukdom som många maestrar inte ens vågat forska kring för att det varit farlig och för svårt efter ett par timmars läsning i en gammal bok?
Citera
2017-07-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Nä, pappa Tywin var hand till Den Galne Kungen, och det är Lannisters som har kontroll över guldgruvorna i Westeros så jag skulle nog säga att de varit makten bakom makten väldigt länge.

Guldgruvorna har sinat redan säsong 1. Ingen viktig Lannister bor där idag. Syskonparets livslina finns i Kings Landing.

Spekulation
Senast redigerad av boilaggagg 2017-07-25 kl. 11:22.
Citera
2017-07-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Så fettot Samwell är nu benägen att hitta botemedel åt en gift och sjukdom som många maestrar inte ens vågat forska kring för att det varit farlig och för svårt efter ett par timmars läsning i en gammal bok?

Inte vilken bok som helst, numera The Greyscale-Book
Citera
2017-07-25, 11:25
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Guldgruvorna har sinat redan säsong 1. Ingen viktig Lannister bor där idag. Syskonparets livslina idag finns i Kings Landing.

Spekulation
Ja, men det är det ju ingen annan än Tywin som vet, och Tyrion säger "decenier", det betyder inte de fem-sex senaste åren. Tywin har redan byggt upp sin maktbas vid det laget. Han uppehöll den genom lån vilket naturligtvis förr eller senare hade bitit honom i röven, men där och då var han mäktigast i Westeros. Du vet, halva makten ligger i att andra betraktar dig som mäktigast, och den med mest guld är mäktigast.
Citera
2017-07-25, 11:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Ja precis. Var samma förra säsongen när hon blev huggen. Var helt säker på att det inte var Arya för hon betedde sig märkligt och gick med händerna bakom ryggen (som en highborn som Varys sa till Tyrion nåt avsnitt tidigare och Arya har inte betett sig som en highborn) men så var det ändå Arya. Hon är en av mina favoritkaraktärer men hon kunde ha varit mycket bättre.

D och D verkar ha skrivit henne som lite smått schizophren.
Citera
2017-07-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Hon vinner ju för att Game of Thrones är den största serien som går nu men hon får också nomineringar med tanke på vem hon spelar. Emilia Clarke och Kit Harington är fruktansvärt dåliga skådespelare. Det kan man inte förneka. Serien hade varit mycket bättre om Jon hade fortfarande varit död och någon annan hade styrt Norden men serien hade även varit bättre om det var Viserys vi följde säsong 1-6. Nu hade jag inte några problem med henne säsong 1 & 2 så jag trodde det var skaparnas fel som gav henne dålig dialog. Men sedan såg jag filmer med henne och hon är helt kass.

Jag tror det är också därför serien har gått ner sig för att de har dödat så många duktiga skådespelare och dessa två kan inte bära serien själva nu när det handlar om dem. Vill du ha exempel på duktiga skådespelare i serien; titta på dem som spelar Davos, Theon men självklart Tyrion som spelas av Dinklage som förtjänar att bli kallad en av seriens bästa skådespelare.

De flesta älskar henne för att de tänker med kuken.

Jag gillar henne helt enkelt för att bag tycker hon gör det bra samma med Jon.
Däremot håller jag med om att serien droppar ibland. Det händer dock alltid i samband med att dom lämnar böckerna och försöker skapa eget manus.
Citera
2017-07-25, 12:07
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Vad får dig att tro att denna saga tar hänsyn till vad som skedde i vår medeltida historia? Förstår inte riktigt varför vi ska jämföra en fantasy saga med vår riktiga medeltid...

Yara och hela hennes flotta drar runt på havet med skepp som lyser upp som strålkastare! Euron är tamejfan den bästa sjöfararen på de 14(?) haven och att upptäcka en flotta med ljus överallt klarar säkert även Sallador Saan av.

Rodriguez tyckte "Westerosnationalismen" var overklig då sådan inte fanns på medeltiden.
Jag förklarar att man såg skillnad på européer och främmande folk även i vår medeltid.
Inget konstigt att man motsätter sig invasion av Dothrakis.
Citera
2017-07-25, 12:36
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Rodriguez tyckte "Westerosnationalismen" var overklig då sådan inte fanns på medeltiden.
Jag förklarar att man såg skillnad på européer och främmande folk även i vår medeltid.
Inget konstigt att man motsätter sig invasion av Dothrakis.

Inget konstigt i det alls nej. Det jag inte riktigt gillar är att ni båda verkar jämföra vår medeltid med en fantasy sagas "medeltid". Men men gör ni det.
Citera
2017-07-25, 12:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Dåligt skådespel? Det räcker inte att vinna denna en gång "Outstanding Supporting Actress in a Drama Series at the 65th Primetime Emmy Awards." och att bli nominerad två gånger? Plus flera andra utmärkelser. Vinnar man den är man väl knappast dålig.

Kan du förklara vad det är du tycker är så dåligt med hennes karaktär? Förstår inte alls, älskar henne.
Well.. Jennifer Lawrence har fått en Oscar men hon verkar ändå ringa in många av sina insatser. Att man har vunnit ett pris en gång säger inte så mycket i min bok. Nåväl. Jag är inte heller jätteimponerad av Clarke. Inte tycker jag heller att hon är direkt dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in