Citat:
Ursprungligen postat av
Neus
Däremot, är jag nog en av få som inte känner sympati med Jaime. Men det kanske kommer.
Jag tycker på allvar att det är ganska äckligt att folk nu sympatiserar, gillar och anser Jaime Lannister ha "heder" för att han har räddat en tjej två gånger. Det är liksom en snubbe som har utfört ett mordförsök på en 10-åring. Det är bara en TV-serie men - som jag alltid säger när påståendet "Men det är bara fiktion!!!!!"-argumentet kommer upp - de mänskliga relationerna är sådant som har hänt i verkligheten och kommer att hända i verkligheten i framtiden, och det gäller även alla krig och brott o s v. Det är liksom inte konstigt att man blir på riktigt upprörd över vad som hände Robb/Catelyn Stark, eftersom det lika bra skulle kunna vara en något tillspetsad dokumentär om saker som har hänt tusentals gånger tidigare.
Därför är det upprörande och motbjudande att Jaime är uppskattad och anses vara "god" nu. Han är sjukt långt ifrån att vara god. Det här är ett sådant exempel på det:
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Men jag tror Jaime är mycket "god" nu. Han och Tyrion är de "goda" Lannisters nu.
Det är en person som försökte mörda ett barn för typ 2 år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
sjpatrik
[SPOILER|Tror ni att Jaime Lannister kommer att avslöja att det är han som är fader till Joffrey i nästa säsong?[/spoiler]
Du satte det där inom spoiler för att ...?
Avslöja för vem? Öppet? Inte en chans. För Joffrey? Det är inte omöjligt, men jag tror inte att han är särskilt förtjust i Joffrey, så han har liksom inga motiv för att göra det.