Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-10, 19:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vad var det för snäcka förresten som Cersei höll i och kollade på? Antagligen någonting kopplat med Jaime då han kom in. En snäcka de hade plockat tillsammans när de var små?

För övrigt var det den största cliffhangern någonsin.
Var det bara jag som blev lite blöt i ögonen när de återförenades?... Antar att Jamie gjort starkt intryck på mig under säsongs gång utan att jag direkt reflekterat över det, annars skulle jag inte reagera så...
Citera
2013-06-10, 19:14
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vismut
Kallblodigt var det ju knappast. Skälet till att hon mördade honom var ju att hon hörde vad han hade gjort med hennes bror. Hon var däremot väldigt behärskad under omständigheterna.

Angående Arya. Väldigt mycket snack om Jaqen. Men samtidigt får man inte glömma bort att Hunden hade kunnat lära henne ett och annat, därtill. Hon har ju bra förutsättningar om hon nu vill bli en mördare av rang.
Citera
2013-06-10, 19:17
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Var det bara jag som blev lite blöt i ögonen när de återförenades?... Antar att Jamie gjort starkt intryck på mig under säsongs gång utan att jag direkt reflekterat över det, annars skulle jag inte reagera så...

Jag tror att du undermedvetet eller ej, är en förespråkare av incest. Men visst, det var vackert. Däremot, är jag nog en av få som inte känner sympati med Jaime. Men det kanske kommer.

Själv kunde jag inte låta bli att fundera kring hur pinsamt det måste varit att visa upp stumpen.
Citera
2013-06-10, 19:20
Medlem
sjpatriks avatar
Mycket bra avslut på säsongen! kul att se Arya med like stake för engångsskull!

Citera
2013-06-10, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Storslaget är överskattat!

Tycker det var en väldigt positiv avslutning, där det känns som att väldigt många intressanta historier drar igång (igen). Stannis, Arya, Jaime och så klart DVÄRGEN blir en fröjds att beskåda nästkommande säsong ... menar sesång!

För övrigt. Vilken King Hodor är. Han gillade Sam, så mycket var tydligt!

Gillar även Jon och Sams återseende. Skön homage, typ till Lotr, med hela "oh Sam"-kommentaren.

Davos är för jäkla sympatisk. Jag blev även förvånad hur fort häxan kom till insikt att de ska glömma järnstolen och istället fokusera på muren. Kanske insåg hon det vi alla tänker, nämligen att det är meningslöst att ens försöka ta över tronen så länge DVÄRGEN är vid liv. Mycket klokt.

Gillar även Robbs nya klädsel. Nu vet jag hur som haver vad man ska bära vid nästa Halloween-fest!

Roligast var för övrigt Dvärgens ironiska vink till Joffrey ... "Killed any puppies today"?, medan Tjoffe ackompanjerande med ett flin.

Näst roligast är Hunden. Som han älskar att knapra på kött av alla dess sorter ändå.

Värst var slutet med Idol-Dany och hennes nya somalier.

"Bidraaaaaaaaaaaaaaaaag"
Kunde verkligen se framför mig Frodo där

Förövrigt kanske The Hound får lära Arya hur man svingar ett svärd om hon ska gå och döda lite randoms sådär.
Citera
2013-06-10, 19:30
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeeats
Såg precis säsongsavslutningen, vill inte spoila men blev ändå rätt besviken över att det inte blev något mer storslaget avslut, men jag antar att förra avsnittet var chockerande nog.

Hur ska man stå ut tills nästa säsong?
Men det var inga storslagna slut i de tidigare säsongerna heller, det storslagna är alltid i avsnitt nio.
Citera
2013-06-10, 19:31
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Ja, det var härligt att få se dem igen. Men jag tror Jaime är mycket "god" nu. Han och Tyrion är de "goda" Lannisters nu.

Jaime kommer nog gå emot Tywin, Cersei och Joffrey i deras tankar och förslag etcetera. När han förlorade handen och också spenderat mycket tid med Brienne så har han förändrats. Mycket.

Kommer bli fruktansvärt coolt att se i säsong 4. Undrar ifall Cersei kommer älska den Jaime som klev innanför dörren eller om hon kommer avsky honom?
Senast redigerad av Overmind 2013-06-10 kl. 19:33.
Citera
2013-06-10, 19:35
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Däremot, är jag nog en av få som inte känner sympati med Jaime. Men det kanske kommer.
Jag tycker på allvar att det är ganska äckligt att folk nu sympatiserar, gillar och anser Jaime Lannister ha "heder" för att han har räddat en tjej två gånger. Det är liksom en snubbe som har utfört ett mordförsök på en 10-åring. Det är bara en TV-serie men - som jag alltid säger när påståendet "Men det är bara fiktion!!!!!"-argumentet kommer upp - de mänskliga relationerna är sådant som har hänt i verkligheten och kommer att hända i verkligheten i framtiden, och det gäller även alla krig och brott o s v. Det är liksom inte konstigt att man blir på riktigt upprörd över vad som hände Robb/Catelyn Stark, eftersom det lika bra skulle kunna vara en något tillspetsad dokumentär om saker som har hänt tusentals gånger tidigare.

Därför är det upprörande och motbjudande att Jaime är uppskattad och anses vara "god" nu. Han är sjukt långt ifrån att vara god. Det här är ett sådant exempel på det:

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Men jag tror Jaime är mycket "god" nu. Han och Tyrion är de "goda" Lannisters nu.
Det är en person som försökte mörda ett barn för typ 2 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
[SPOILER|Tror ni att Jaime Lannister kommer att avslöja att det är han som är fader till Joffrey i nästa säsong?[/spoiler]
Du satte det där inom spoiler för att ...?

Avslöja för vem? Öppet? Inte en chans. För Joffrey? Det är inte omöjligt, men jag tror inte att han är särskilt förtjust i Joffrey, så han har liksom inga motiv för att göra det.
Citera
2013-06-10, 19:39
Medlem
beerklunkers avatar
Hur fan klarar dessa stackare av att supa på rödvin?
Baksmällor av rödvin är ju ett rent helvete
Citera
2013-06-10, 19:48
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Kanske därför Sandor är så charmig? Han är ju en riktig rödvinsalkis.
Citera
2013-06-10, 19:51
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
16

http://www.imdb.com/name/nm3586035/

Jesus Christ!

Hur kan ett ansikte vara bredare än det är långt?
Citera
2013-06-10, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker

Själv klunkar jag hellre rödvin än vitvin. Det sistnämnda smakar ofta magsaft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in