Jag är förvånad att du fått Flunitrazepam före Imovane, men jag antar att läkaren hade någon anledning. Se det inte som positivt, det är hemskt nog att vara beroende av Stilnoct/Imovane.
Delvis andras, men främst mina erfarenheter är så här:
Propavan ger ganska allvarlig "bakfylla" för många här på forumet, men det fungerar utmärkt till det som det är tillverkat för, att sova djupt. Själv är jag fruktansvärt seg dagen efter om jag tagit Propavan.
Theralén i flytande form ger ungefär samma effekt som Propavan och ungefär samma bieffekter. Kanske något bättre med bieffekterna.
Stilnoct fungerade superbt för insomning. Nu verkar jag vara tolerant, men jag har nyligen fått tipset i
en annan tråd att Sanofi-Synthelabos Stilnoct verkar ha bättre effekt än generika (kopior).
Imovane är sak samma som Stilnoct, men ger mig en hemsk bieffekt av att allting smakar som ett mindre kemilabb. Vatten smakar helt hemskt eftersom det är så smakneutralt.
Imovane verkar fungera under en lite längre tid än Stilnoct dock, alltså lite mer mot uppvaknande.
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Fråga din läkare om Duonoct är släppt än. Samma sak som Stilnoct, bara det att den utsöndrar först 5mg, sedan efter ett par timmar resterande 2,5mg, vilket gör att du får en boost på ditt sovande och inte vaknar. Är tänkt att fungera så i alla fall.
Duonoct låter verkligen intressant, men jag hittar inget i FASS om det, så jag misstänker att det inte är ute i Apoteken. Faktum är att jag Google inte ens vill kännas vid det. Var har du hittat information om Duonoct?