Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Det är inte samma sak. Har för mig att just detta har berättats för dig tidigare.
Tror att många, kanske en majoritet, anser/ansåg att Parisavtalet var en acceptabel målsättning.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Parisa...as_klimatavtal)
Det innebär ju inte att man inte tycker si eller så om de procentsatser som ingår i avtalet.
Eller att man har en aning om det som ingår.
Ditt Ergo är en felaktig slutsats!
Jag tror inte att en majoritet av svenskarna ens vet om hur många vargar vi har i riket, och om det finns en målsättning som över- eller understiger detta antal.
Jag tror du bluffar!
Dessutom medvetet, vilket gör det extra illa.
/VV
Hur skulle jag bluffa Viktor? Jag citerar en vetenskaplig rapport. Om någon bluffar så är det väl i så fall författarna till rapporten. Men det kan du ju inte klandra mig för.
Om du hade haft förmåga att läsa undersökningen så hade du sett att den bland annat visar:
1. att de flesta på det hela taget är positiva till rovdjur.
2. att de flesta tycker att det politiska antalsmålet på 170-270 vargar är acceptabelt eller bör minskas.
3. att de flesta tycker att det rätt att förvalta rovdjur genom jakt.
4. att de här resultaten är relativt jämna över tid.
Jag antar att du inte tycker att jag bluffar om 1, eftersom den speglar din egen åsikt. Men 2 och 3 måste ju vara bluff, eller hur? För där tycker du annorlunda.
Om du vill hoppa på någon som bluffar så ge dig hellre på grodologen, som envist försöker sprida lögner med hänvisning till den där undersökningen. Men just det, ni har ju samma åsikt i frågan, och åsikter är ju viktigare än fakta, eller hur?