2013-01-04, 22:40
Medlem
wtf, fick in den saknade delen av T1 (konst-rätts tentan) men inget samlat betyg även om det är alla hp som är avklarade?

Hade på poängen godkänt på första, kollade aldrig uppsatsen och inte hämtat ut tentan (om de ens går än) så vore ju roligt om man klonkade högre än B.
Citera
2013-01-05, 10:56
Medlem
Worezs avatar
Har jobbat som journalist i många år och har en utbildning i ryggen. Trots det är jag rätt ung och känner att jag skulle vilja ha en annan utbildning i ryggen. Funderat på jurist då jag är intresserad av samhället i stort. Som journalist rör jag van att samla in mycket information och är rätt bra på intervjua människor. Är detta egenskaper som kan komma till nytta som jurist eller kommer arbetsgivarna tycka att jag slängt bort massor av år som murvel?
Citera
2013-01-05, 11:27
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Har jobbat som journalist i många år och har en utbildning i ryggen. Trots det är jag rätt ung och känner att jag skulle vilja ha en annan utbildning i ryggen. Funderat på jurist då jag är intresserad av samhället i stort. Som journalist rör jag van att samla in mycket information och är rätt bra på intervjua människor. Är detta egenskaper som kan komma till nytta som jurist eller kommer arbetsgivarna tycka att jag slängt bort massor av år som murvel?
Då är det hög tid för dig att skaffa dig ett hederligt yrke!

Du lär inte vara den första som omskolar dig och byter yrke. Jag tror säkert att du kan ha nytta av din journalistiska bakgrund, både under utbildningen och som verksam jurist.
Citera
2013-01-05, 19:21
Medlem
zizofras avatar
Nån här som kom in på programmet med ett högt reservnummer?
Citera
2013-01-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizofra

Tja, jag var väl reserv 105-120 ngt i HP-kvoten efter första urvalet. Var runt reserv nr 30-40 efter sista intagningen. Fick kallelse till reservuppropet och kom in. De ropade även upp en del som var efter mig, kanske upp emot reservnummer 50-55.

ed. SU för övrigt.
Citera
2013-01-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizofra

Jag va 26e Reserv av 17 platser i BII vid SU.
Citera
2013-01-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wontstop
Jag va 26e Reserv av 17 platser i BII vid SU.

Vilket år blev du antagen? Jag är nu till VT13 reserv 9 av 27 antagna (BII). Alla säger olika, men jag antar att jag är rökt?
Citera
2013-01-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trudilur
Vilket år blev du antagen? Jag är nu till VT13 reserv 9 av 27 antagna (BII). Alla säger olika, men jag antar att jag är rökt?

Nja, visserligen postar du i fel tråd men rökt skulle jag inte påstå att du är... du kan pröva ringa universitet och fråga hur många reserver från din urvalsgrupp som blev antagna förra året etc men jag tror ändå du har en rimlig chans utifrån vad jag har läst till mig...
Citera
2013-01-06, 20:01
Medlem
Vet inte om det är rätt ställe att fråga men jag kör.

Frågan handlar om poänggränser på tentamen och rör främst Uppsala Universitet.

Hur mycket poäng krävs för att få godkänt betyg (B) i kursen? Och hur mycket poäng är varje tentafråga värd och hur räknas PM resultatet in till slutresultatet? Nervös T1:a här...
Citera
2013-01-06, 20:24
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumsarah

Hur mycket poäng krävs för att få godkänt betyg (B) i kursen? Och hur mycket poäng är varje tentafråga värd och hur räknas PM resultatet in till slutresultatet? Nervös T1:a här...
Allt detta kan du hitta i kursplanen. Hur har du klarat en termin utan att söka upp information själv? Återfinns det inte i kursplanen går det utmärkt att kontakta amanuensen, men all info finns i kursplanen som du borde ha läst i början av terminen.
Citera
2013-01-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zing0
Nja, visserligen postar du i fel tråd men rökt skulle jag inte påstå att du är... du kan pröva ringa universitet och fråga hur många reserver från din urvalsgrupp som blev antagna förra året etc men jag tror ändå du har en rimlig chans utifrån vad jag har läst till mig...

Såg att reserv 12 kom in förra våren och reserv 11 nu i höstas. Nu är det dock nya förutsättningar (fler antal sökande än vt12 tex). Jag får helt enkelt vänta till reservuppropet och få svar då haha. Tack för ditt svar!
Citera
2013-01-08, 18:50
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumsarah

Jag kontaktar amanuensen titt som tätt, ett tips för exakt den här typen av frågor, gör det du också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in