Får folk någonting vettigt ur dessa kontaktdagar vid programmen? Antar att dem är mer relevanta för straight AB människor i slutfasen av utbildningen. De flesta juriststudenter skulle ju tacka JA direkt till whatever advokatbyrå/myndighet etc. som representerar på kontaktdagarna.
Lär ju vara max 5 % som verkligen kan gå runt och cherry-pick. Kontaktdagarna är typ bra, om du har vårt att bestämma dig mellan Hamilton el. MSL liksom. Så, därför kan ju 95 % glömma att ens gå runt och verka viktig. Vad kan man ens få reda på där? Jag går inte direkt till Apple Store om jag vill veta ngt. om Apple, jag googlar det.
"-Hur är det att arbeta vid er juristbyrå?
-Det är fantastiskt. Man har sådana möjligheter till utveckling BLA BLA BLA"...
"- Har ni interns? "
"- Ja visst!"
-Oh, ok, hur söker man?"
"-på vår HEMSIDA!"
"Du jag är intresserad av marknadsrätt, sysslar ni med det? Hur är det med Eurätt och byrån?"
"Ja visst, jag använder mig ofta av den...vi har en avdelning för BLA BLA BLA"
*Wow, jag fick verkligen ut mkt. av att prata med dem NOT*....
Har man tillräckligt bra betyg för att få garanterat jobb hos någon av utställarna, har man ändå tillgång till att få RIKTIG , privat korrespondans med byrån, där de faktist kan svara mer än PR-mässig bullshit
Men det är klart det är roligt för alla blivande wannabe-affärsjurister,utan tillräckliga, att leka att man har chans att "välja och vraka". Antar att vi får diverse, tillgjorda reportage från eventet med.
"Sara-Lise Attenbrandt och Joakim Af Duchbeisser - "Vi är här för att veta mer om vilka möjligheter man har till arbete efter examen!" - "Och det är ju alltid trevligt med lite godis och kaffe! Tihihi" ...tillsammans med bild på studenterna leendes och hållandes i GRATIS GOODIE BAGS