Citat:
Ursprungligen postat av GermanDefender
Det verkar väldigt spännande, men svårt (svårare än 80 % AB antar jag), jag är glad att jag inte är där ännu. Det enda jag kan känna är en nackdel är att jag inte talar franska. Kan däremot svenska och tyska som modersmål samt engelska och lite spanska. Jag antar att det är EU-inriktning och utbytestermin som gäller när man pluggar? Finns väl också 1-2 åriga utbildningar i EU-law på några universitet vad jag förstår.
De tar i princip ingen hänsyn till betyg, däremot måste man ju klara en mängd olika test med gott resultat. Det finns provtest på den andra länken. Men det är som sagt ett framtida "problem", kan dock vara bra att kika på om du är intresserad. De tar heller inte hänsyn till vilka kurser eller så som du har läst. Däremot visar det ju på intresse och det kommer sannolikt att göra det lättare att klara vissa av testerna.
Angående språk behöver man behärska ett av medlemstanternas språk (svenska duger alltså) + antigen engelska, franska eller tyska. Även om det som alltid är plus att kunna mer.