Citat:
Ursprungligen postat av Modnar
Har kommit in på jurist på UU, undrar lite över det här med kurslitteratur. Har fått en lista på vad som ska införskaffas och där finns både obligatorisk litteratur som man även får ha med på tentorna, samt frivillig litteratur, som de rekommenderar att införskaffa men man inte får ha med på tentorna.
Vad anser ni som vet, ska man införskaffa även den frivilliga litteraturen eller är det bara overkill?
En fråga till, ni som pluggat på UU, borde jag köpa all litteratur ny via nätet eller finns det nån förmedling eller liknande på universitetet? Lånar man lagbok på bibliotek eller är det något jag även borde köpa en egen av? Har hittat all den obligatoriska exkl. lagboken för 2400 inkl frakt. Ganska bra pris vad jag förstått? Men lägger jag till den frivilliga plus en lagbok är jag snabbt uppe i mer än det dubbla.
What to do, what to do?
Det finns en bokhandel i Uppsala, Studentbokhandeln, som ägs av studentkåren och universitetet. Det är den billigaste fysiska bokhandeln vad gäller kursböcker i Sverige. Normalt kan du handla där och få det minst lika billigt som på nätet och få sakerna i handen direkt. Vid köp över 1000 kr får man dessuotm 10 % rabatt.
Lagbok, är väl bättre med den gröna? Den är mycket billigare och är gjord för utbildningens behov.