Citat:
Ursprungligen postat av Modnar
Har kommit in p jurist p UU, undrar lite ver det hr med kurslitteratur. Har ftt en lista p vad som ska infrskaffas och dr finns bde obligatorisk litteratur som man ven fr ha med p tentorna, samt frivillig litteratur, som de rekommenderar att infrskaffa men man inte fr ha med p tentorna.
Vad anser ni som vet, ska man infrskaffa ven den frivilliga litteraturen eller r det bara overkill?
En frga till, ni som pluggat p UU, borde jag kpa all litteratur ny via ntet eller finns det nn frmedling eller liknande p universitetet? Lnar man lagbok p bibliotek eller r det ngot jag ven borde kpa en egen av? Har hittat all den obligatoriska exkl. lagboken fr 2400 inkl frakt. Ganska bra pris vad jag frsttt? Men lgger jag till den frivilliga plus en lagbok r jag snabbt uppe i mer n det dubbla.
What to do, what to do?
Som jag sade i tidigare inlgg, du br kpa den grna lagboken d den r betydligt smidigare och dessutom billigare. Vissa av mina kursare hade den bl lagboken p T1, men p T2 kom de med den grna som de infrskaffade d den bl var fr osmidig. De slsade allts stora mngder pengar kronor p att kpa den bl.
Den frivilliga litteraturen r inte mycket att hnga i julgranen, p T1 vill jag dra mig till minnes att det var statsvetenskaplig litteratur som mest repeterade det man hade lrt sig i gymnasiet, det r sledes ingenting vrt att lgga pengar p. Lna dessa p biblioteket eller ls versiktligt p JB.