Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Äsch, inte ska väl en sån som du behöva 10-12 dagar av plugg för att landa ett AB. Be bara mamma skriva en lapp, du kan säkert få ett AB av henne för att du städade ditt rum. 

-Nej, jag tror inte att jag behöver så mycket tid på mig som 10-12 dagar, det har jag väldigt svårt att se.
Dock när det finns vissa rättshaverister (Feadog) i tråden som är snabba att hugga så fort någon statistik redovisas som pekar på att de själva faktiskt är lågpresterande. -Ja, då blir jag tvungen att redovisa källor helt enkelt.
Jag vidhåller dock det essentiella i mitt tidigare inlägg och tänker inte låta informationen förvanskas, det krävs inte speciellt mycket ansträngning för AB, om man är begåvad. Källa: http://blog.tomtebo.org/2009/01/30/hur-man-skriver-ab-tentor-pa-juristprogrammet/
Är man inte begåvad skriver man oftast inte AB öht. oavsett studieinsats, och då uppenbarar sig ofta fenomenet bland sistnämnda att hitta på diverse obskyra lögner för att inte behöva erkänna för sig själv att man är en lågpresterare. Exempelvis den klassiska lögnen om att "alla ljuger om hur lite dom studerar" (oftast gäller då även "lite" runt 1-2 veckor innan tenta, vilket säger en hel del om personens egna kapacitet)
Sedan kommer sådana utläggningar såsom: "Du studerar inte ens på programmet, så du vet inte hur extremt svårt det är att få AB", samtidigt som man förkastar statistik över betygsfördelning genom att totalt ignorera det faktum att det är en enormt stor AB marginal (andelen som får AB jämfört med de som inte får det).
Är otroligt taggad!