Citat:
Ursprungligen postat av Seabrook
1. Vid registreringen på mitt.su.se kommer endast "juridisk introduktionskurs" fram, kommer de andra kurserna läggas upp under utbildningens gång?
Det är fastreg du kommer att använda dig av framöver och de få gånger man är inne på mitt.su.se är det för att fixa studieintyg eller liknande, men ja, kurserna du läser kommer att läggas till där allteftersom samtidigt som alla terminens aktuella kurser kommer att synas i fastreg.
Citat:
2. Hur hittar jag kurslitteraturen? Lyckas inte navigera mig på institutionens sida.
Det lyckas faktiskt inte jag heller, det verkar som att de inte lagt upp sidan för HT 2012 än, men här har du kurslitteraturen för VT 2012:
http://www.juridicum.su.se/jurweb/utbildning/kurser.asp?MomentID=2112&Linj=JJUPK&Takt=100&Sida= Litteratur&Lang=swe
Om jag var dig skulle jag dock avvakta tills en uppdaterad lista ligger ute då det kanske kommit ut någon ny upplaga. Överhuvudtaget är det inte alltför bråttom med kurslitteraturen, den kan inhandlas samma vecka ni kör igång.
Citat:
3. I brevet står det även "Registrering på första terminens kurser görs av Utbildningskansliet måndagen den 27 augusti". Är det alltså inte detta som jag gör på mitt.su.se? Vad menas då med registrering?
Jag har aldrig registrerat mig på någon kurs via mitt.su.se utan har alltid gjort det via fastreg, men om det står att du ska göra det så antar jag att du loggar in och ser om det finns möjlighet att göra just det. Kanske handlar det om att du ska registrera dig på
institutionen och att utbildningskansliet registrerar dig på första terminens
kurser? Tyvärr var det länge sedan jag själv befann mig i din sits så jag har det inte färskt i minnet.