Citat:
Ursprungligen postat av privateinterest
Knappast, det där är snarare en förklaring från en lågpresterare som via förnekelse försöker finna en rimlig anledning till varför andra är bättre. Man behöver inte studera speciellt mycket för att få alla AB - källa:
http://blog.tomtebo.org/2009/01/30/hur-man-skriver-ab-tentor-pa-juristprogrammet/
Krävs inte mer än 10-12 dagars studerande inför en tenta för att fixa ett säkert AB, så ta du dina patetiska bortförklaringar till dina egna akademiska tillkortakommanden och håll dessa för dig själv.
Studiemetodiken som beskrivs är exakt så som är väldigt vanligt att personer som är duktiga lägger upp sitt arbete - man vill helt enkelt strukturera och utgå ifrån sin egen kunskapsbas. Dåliga personer kan inte göra på det här sättet utan måste alltid ha en plan att utgå efter. Sen när man misslyckas ändå kommer sådana förklaringar som du precis gav prov på: "Alla ljuger om hur lite dom studerar" -extremt underhållande.
Du är för fan obotligt korkad. Hade du ens läst mitt inlägg innan du tvingande mig till att läsa ditt värdelösa pladder?
Var i min text hittade du att jag kommer med "patetiska bortförklaringar"? Blir nästintill fascinerad av hur du vände om mitt konstaterande att många ljuger om hur lite (läs: mycket) de studerar, till att jag själv tydligen misslyckas i skolväg och därmed finner anledningar till mina tillkortakommanden. Du har dock visat att du är en värdelös jurist genom att helt utan grund komma med anklagelser, och jag hoppas inte att någon oskyldig stackare får dig som försvarare och får erfara hur obefogade dina resonemang och tolkningar är (låt oss anta att du aldrig kommer så långt).
Jag talade för övrigt i egenskap av min erfarenhet som civilingenjör och dessförinnan mina erfarenheter från gymnasiestudier. Min erfarenhet säger att folk gärna förvränger den tid och ork de lagt ner på studierna. Jag vet inte riktigt varför, men jag antar att det dels handlar om att framställa sig själv i bättre dager, dels att få konkurrenter att studera mindre.
Vidare tåls detta att jämföras med hur det fungerar i arbetslivet. Arbetstagarna förvränger istället sin prestation i den andra riktningen; man berättar om hur hårt man arbetar och sliter. Ironiskt nog ser man aldrig dessa personer på arbetsplatsen...