Citat:
Ursprungligen postat av Djummel
Själv fick jag ett U tillsammans med cirka 100 andra studenter. Är de normalt med så stort antal kuggade eller är just denna årgång riktigt bakom flötet?
Nej tentan var ju så sjukt långt över den nivå vi haft på övningar och övningstentor. Riktigt taskig tenta i mina ögon så jag är inte förvånad över att det blev så många U och B.
Tycker det är väldigt konstigt att lärarna var noga med att påpeka att de övningsfrågor vi gjort ligger över den nivå vi skall kunna och att vi bara skall fokusera på grundläggande frågor (typ övningstentan de satte ihop), men istället kommer det tvärtom svårare frågor och dessutom en hel fråga på ett område som vi haft en enda föreläsning i när vi haft otaliga föreläsningar på andra områden som inte kom med alls... Och de dessutom "hintade" om att vi skulle fokusera på saker vi fokuserat på under lektionerna och inte tvärtom
Att kursen är helt ny och att vi är första årskullen som blir försökskaniner gör en ju lite skeptisk. Förhoppningsvis ändrar de på saker och ting till nästa årskull men det hjälper ju inte oss...