2009-01-16, 13:38
Medlem
+1.. det är den där skiten som gör att man måste skämmas över att va student.

Citat:
Ursprungligen postat av Mahmud
Fan vad jag är glad över att jag läser på SU, man slipper vara med i mobbofferslekar utan att bli utfryst av de andra förvuxna 13-åringarna.
Citera
2009-01-16, 17:03
Medlem
Infinitiv86s avatar
Många som inte var närvarande på upproret i Lund?`Antar att man är borttagen om man inte går på uppropet.. Muppigt förresten att det är obligatoriska föreläsningar

Hur är det med det i GBG? Är dom också lika prematura som Lundensarnas studentföreningar?
Citera
2009-01-16, 23:49
Medlem
vad skulle ni rekommendera till någon mellan Juristprogrammet eller tandläkare utbildningen?
Citera
2009-01-17, 00:00
Medlem
WT-Kentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Många som inte var närvarande på upproret i Lund?`Antar att man är borttagen om man inte går på uppropet.. Muppigt förresten att det är obligatoriska föreläsningar

Hur är det med det i GBG? Är dom också lika prematura som Lundensarnas studentföreningar?
Jag missade tyvärr upproret. Får väl försöka göra uppror på Frescati i stället.
Citera
2009-01-17, 00:00
Medlem
WT-Kentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
vad skulle ni rekommendera till någon mellan Juristprogrammet eller tandläkare utbildningen?
Tandläkarutbildningen, eftersom du verkar ha svårt för svenska språket.
Citera
2009-01-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WT-Kenta
Tandläkarutbildningen, eftersom du verkar ha svårt för svenska språket.

Tack
Citera
2009-01-17, 01:00
Bannlyst
Förlåt om den här frågan har ställts förut. Men jag vill ha ett objektivt svar.

Vilken juristutbildning är bäst i Sverige? Stockholm? Uppsala? Lund? HHG?

Jag tänker främst på statusmässiga. Är det någon som står ut över de andra?
Citera
2009-01-17, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgens

Egentligen inte. Du har hur som helst inte svårare att få jobb om du pluggat Göteborg eller Stockholm, arbetsgivarna tycker inte man kan något när man kommer ut, oavsett studiesäte.
Citera
2009-01-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken

Vad skulle du rekommendera mig, ett äpple eller päron?

Det kan inte ha något att göra med vad jag tycker mest om, vad som är billigast, vad som lättast finns att tillgå osv?
Citera
2009-01-17, 09:00
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgens

Den har ställts förut, och jag tror inte vi kommer enas. Ingen har rimligtvis läst hela utbildningen på flera ställen, och följaktligen tar lokalpatriotismen över. Jag hade i alla fall undvikit Örebro om jag kunnat. Umeå känns väl sådär. Men kom ihåg att det är betygen som räknas, ett AB från Umeå tar ju ett BA från Lund alla dagar i veckan. Vill du köra traditionellt så ta Lund eller Uppsala. Räkna dock inte med någon bra utbildning i Lund, de lever ju bara på sin gamla status. Terminstentor och jag tycker ärligt talat inte fakulteten bryr sig överdrivet om sina studenter.
Citera
2009-01-17, 12:36
Medlem
r0g3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Den har ställts förut, och jag tror inte vi kommer enas. Ingen har rimligtvis läst hela utbildningen på flera ställen, och följaktligen tar lokalpatriotismen över. Jag hade i alla fall undvikit Örebro om jag kunnat. Umeå känns väl sådär. Men kom ihåg att det är betygen som räknas, ett AB från Umeå tar ju ett BA från Lund alla dagar i veckan. Vill du köra traditionellt så ta Lund eller Uppsala. Räkna dock inte med någon bra utbildning i Lund, de lever ju bara på sin gamla status. Terminstentor och jag tycker ärligt talat inte fakulteten bryr sig överdrivet om sina studenter.

Äntligen någon som säger vad som stämmer
Citera
2009-01-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahmud
Vad skulle du rekommendera mig, ett äpple eller päron?

Det kan inte ha något att göra med vad jag tycker mest om, vad som är billigast, vad som lättast finns att tillgå osv?

Om man tycker att det går o fixa både två då är det inget fel att be om lite råd , Mr Mahmud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in