Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
Jag siktar på att göra tentan just pga att jag inte vill ha något hängandes över sommaren. Samtidigt så känns det på förhand lättare om man bara behöver fokusera på en av tentorna. Får helt enkelt se hur det artar sig under kursens gång.
Är C1:ans tenta märkbart svårare än Jik:en? Jag tyckte inte Jik:en var alltför skrämmande.
Jik:en bör du se som en engångsföreteelse, aldrig igen kommer ni läsa en sådan enkel kurs, (men å andra sidan får man in den s.k "metoden" mer och mer för varje kurs man läser så i den meningen blir det inte så farligt ändå). Jag skulle våga påstå att C1:an är märkbart svårare, det kan dessutom statistiken bekräfta. Någon kalldusch är det dock inte fråga om, plugga på bra och det går bra. Familjerätten anser jag svårare än arbetsrätten då familjerätt är otroligt tråkigt.
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Skönt att ni i Stockholm kan taktika fram era betyg på det viset. Här i Lund kan man inte dela upp examinationen som man vill (mer än att blanka hela tentan) men folk klarar av att få AB ändå.

Visserligen så innebär ju taktikandet att han skulle just blanka familjerättstentan, men annars är det relativt enkelt för Stockholmare att vara taktiska (och jag vet flera som är det kontinuerligt och närmast blir överraskade när man berättar att man är i fas) genom att t.ex. skippa någon kurs här eller där för att ta igen den senare eller blanka en tenta för att göra omtentan blott några veckor därefter. Finns det överhuvudtaget någon möjlighet för de med terminstentor att vara taktiska? (Bortsett ifrån att blanka 30 hp och göra omtentan vilket måste suga stenhårt).