2008-12-13, 21:43
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsblått
Ligger efter 1a antagningen som 2 reserv på jiken och cirka 50 i reserv på jurist programmet i lund, har jag någon chans att komma in på någon av dem?
jiken laer du ju komma in po, juristprogramet blir nog svorare. Vad hade du foer betyg? Jag hade 1.5 hp och kom in po foersta, det aer vael ovanligt logt? Det aer 150 platser, jag vet dock inte hur monga som brukar hoppa av. Kaenns ju dock inte totalt omoejligt.
Citera
2008-12-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ligger efter 1a antagningen som 2 reserv på jiken och cirka 50 i reserv på jurist programmet i lund, har jag någon chans att komma in på någon av dem?

Hur kan du göra det när det var relativt lätt att komma in på JIKEN (16.70 BG eller 0.6 HP) samtidigt som det var betydligt högre siffror till juristprogrammet? Vad har du för betyg/HP?
Citera
2008-12-14, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Hur kan du göra det när det var relativt lätt att komma in på JIKEN (16.70 BG eller 0.6 HP) samtidigt som det var betydligt högre siffror till juristprogrammet? Vad har du för betyg/HP?

Med jiken menar jag den kursen som motsvarar termin 1 på juristprogrammet, kanske var lite otydlig. Har 18,9 i betyg och 1,1 på hp. Vi pratar kanske inte om samma kurs?
Citera
2008-12-14, 15:27
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Med jiken menar jag den kursen som motsvarar termin 1 på juristprogrammet, kanske var lite otydlig. Har 18,9 i betyg och 1,1 på hp. Vi pratar kanske inte om samma kurs?

Jag har 19.00 i BG och 1,3 i hp och är efter första antagningen inne på juristlinjen på SU, sökte du bara till Lund?

Tror för övrigt du kommer in på jiken och att det är samma kurs det rör sig om.
Citera
2008-12-14, 16:08
Medlem
Citat:

Jag syftade på juridisk introduktionskurs, så vi pratar om två olika kurser. Jag har inte lyckats att hitta den kursen som du pratar om på VHS antagningsstatistik, vad är det fullständiga namnet?

Vi sitter i samma sitts. Jag har också 18.90 i betyg samt sökt in till juristprogrammet i Lund. Är 51 reserv och räknar inte med att komma in. Vilken plats har du exakt?
Citera
2008-12-14, 18:22
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Jag syftade på juridisk introduktionskurs, så vi pratar om två olika kurser. Jag har inte lyckats att hitta den kursen som du pratar om på VHS antagningsstatistik, vad är det fullständiga namnet?

Vi sitter i samma sitts. Jag har också 18.90 i betyg samt sökt in till juristprogrammet i Lund. Är 51 reserv och räknar inte med att komma in. Vilken plats har du exakt?

Han dillar om stats- och förvaltningsrätt med juridisk introduktion.
Skönt att han sökt något utan att veta vad det handlar om, känns jävligt seriöst.

Nej, ni kommer med all sannolikhet inte komma in i betygsgruppen. Gör hp till våren.
Citera
2008-12-14, 19:16
Medlem
WayneGretzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Jag har 19.00 i BG och 1,3 i hp och är efter första antagningen inne på juristlinjen på SU

Du kom in på betygskvoten då va?
Citera
2008-12-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneGretzky
Du kom in på betygskvoten då va?

Jag kan avslöja att lägsta intagna var 18.80 till hufudstaden..
Citera
2008-12-14, 19:33
Medlem
WayneGretzkys avatar
Citat:
Jag kan avslöja att lägsta intagna var 18.80 till hufudstaden..

HP då?
Citera
2008-12-14, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WayneGretzky
HP då?

1.5

http://www.su.se/content/1/c4/19/40/Urval1VT2009SU.pdf
Citera
2008-12-14, 23:19
Medlem
WayneGretzkys avatar
Ligger som 51a reserv där med mina 1,4... rätt kört va?
Citera
2008-12-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Han dillar om stats- och förvaltningsrätt med juridisk introduktion.
Skönt att han sökt något utan att veta vad det handlar om, känns jävligt seriöst.

Nej, ni kommer med all sannolikhet inte komma in i betygsgruppen. Gör hp till våren.

Jag vet exakt vad jag har sökt men har alltid sagt jiken om den kursen jag har sökt. Klart som korvspad man inte söker kurser utan att veta vad det handlar om

@metaxa Jag har plats nummer 50 i betygsgruppen så det ser kört ut där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in