2008-12-15, 12:59
Medlem
dr_strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneGretzky
Ligger som 51a reserv där med mina 1,4... rätt kört va?

Spontant känner jag att du inte ska ge upp hoppet. Den kvoten du söker har blivit dubbelt så stor sen vt2008 vilket också innebär att fler reserver kommer antas. Stå kvar som reserv och håll tummarna, men räkna inte med något.
Citera
2008-12-15, 14:35
Medlem
WayneGretzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr_strangelove
Spontant känner jag att du inte ska ge upp hoppet. Den kvoten du söker har blivit dubbelt så stor sen vt2008 vilket också innebär att fler reserver kommer antas. Stå kvar som reserv och håll tummarna, men räkna inte med något.

Dessvärre så har jag sjuka cravings på att börja plugga så jag tackar nog ja på annat håll och gör ett nytt försök till hösten. cheers
Citera
2008-12-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsblått
Jag vet exakt vad jag har sökt men har alltid sagt jiken om den kursen jag har sökt. Klart som korvspad man inte söker kurser utan att veta vad det handlar om

@metaxa Jag har plats nummer 50 i betygsgruppen så det ser kört ut där.

Jag skulle knappt bli förvånad om du kommer in som sista man. Är lite småbitter över viss otur..
Citera
2008-12-15, 16:41
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneGretzky
Du kom in på betygskvoten då va?

Yup, betygskvoten.
Till mitt försvar kan jag säga att jag bara gjort HP en gång
Citera
2008-12-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Jag skulle knappt bli förvånad om du kommer in som sista man. Är lite småbitter över viss otur..

Jag känner samma sak är också lite bitter, hade jag bara haft 19 eller 19,1 så hade jag troligtvis kommit in. Hur stor är chansen att jag kan läsa upp mina betyg på komvux? Hade varit hyfsat enkelt att bara tenta upp två ämnen och höja mig lite.
Citera
2008-12-15, 19:54
Medlem
Citat:
Jag känner samma sak är också lite bitter, hade jag bara haft 19 eller 19,1 så hade jag troligtvis kommit in. Hur stor är chansen att jag kan läsa upp mina betyg på komvux? Hade varit hyfsat enkelt att bara tenta upp två ämnen och höja mig lite.

Jag prövade upp två ämnen till denna intagningen. Det ena gick som på dans (MVG) och andra lyckades jag få VG+ i (kärringjävel), ett MVG där hade givit mig 19.0 och som du säger hade det förmodligen räckt. Därav bitterheten.
Citera
2008-12-16, 18:13
Medlem
Ouch jag lider med dig, jag har tre vg från gymnasiet som jag skulle kunna läsa upp enkelt men frågan är om det äns går att läsa upp vg, kanske bara går med ign?
Citera
2008-12-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ouch jag lider med dig, jag har tre vg från gymnasiet som jag skulle kunna läsa upp enkelt men frågan är om det äns går att läsa upp vg, kanske bara går med ign?

Det går utmärkt att läsa upp, eller pröva upp som det heter både G:n och vg:n till mvg. Du pröjsar 500 spänn per kurs och sen tentar du av hela rasket om det är möjligt. Språkkurser innehåller alltid ett muntligt moment också.
Citera
2008-12-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Det går utmärkt att läsa upp, eller pröva upp som det heter både G:n och vg:n till mvg. Du pröjsar 500 spänn per kurs och sen tentar du av hela rasket om det är möjligt. Språkkurser innehåller alltid ett muntligt moment också.

Tack för infon då får jag göra det eller läsa lite nya kurser som jag byter mot de som jag har vg i.
Citera
2008-12-17, 15:49
Medlem
Citat:
Tack för infon då får jag göra det eller läsa lite nya kurser som jag byter mot de som jag har vg i.
Går inte byta kurser, de läggs till så att du får fäkna med 2500+ poäng istället för 2500. Har du ett G/VG i ditt slutbetyg så är enda sättet att ändra på det att läsa upp kursen.
Citera
2008-12-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaive
Går inte byta kurser, de läggs till så att du får fäkna med 2500+ poäng istället för 2500. Har du ett G/VG i ditt slutbetyg så är enda sättet att ändra på det att läsa upp kursen.

Ok hade fått för mig att man kunde "byta" kurser Får bli till att pröva upp och skriva hp en gång till. Hur mycket tror ni jag måste pröva upp för att vara säker på att komma in? Har som sagt 18,9 skulle 19.2-19,3 räcka kanske?
Citera
2008-12-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ok hade fått för mig att man kunde "byta" kurser Får bli till att pröva upp och skriva hp en gång till. Hur mycket tror ni jag måste pröva upp för att vara säker på att komma in? Har som sagt 18,9 skulle 19.2-19,3 räcka kanske?
Jo jag trodde samma sak och läste en kurs jag inte hade i mitt slutbetyg eftersom jag trodde man kunde byta den mot en kurs i slutbetyget, men icke. När det gäller intagningspoäng är det nog bäst att du går in på VHS och kollar statistiken, jag vet att 19,3 bör räcka men det är inte säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in