Citat:
Ursprungligen postat av CasusMixtus
Så var Juristdagarna på SU till ända då. Inget nytt direkt. Själv blev man dock utpekad som klandervärd i sitt levnadssätt (Örebro-student), antagligen i syfte att utsätta mig för Flashbacks/andras missaktning. Tydligen hade ett helt gäng Örebro-studenter förvirrat sig till mässan och därav den förtalande frågan "kommer ni också från Örebro?" från en av byråerna.
Räcker det inte med att ni Örebrostudenter får låna några professorer av oss?
Det är faktiskt juridiska föreningen SU som bjuder in oss, jag var dock inte där, har bara varit på Örebros juristmässa (och ja, de stora byråerna kommer faktiskt till Örebro

). Du verkar dock väldigt trångsynt och skrver enbart för att provocera, men tänkte ändå lägga ner tid att ge dig lite svar på tal..
Byråerna i Sverige är faktiskt intresserade av juriststudenter från Örebro (ja, hör och häpna!). Mycket tack för att det är något nytt och som de vill veta mer om. Detta har både Lindahl, Mannheimer (som tryckte på det speciellt när juridiska föreningen Örebro gjorde ett besök vid deras Stockholmskontor), Vinge m.mfl framfört. Eftersom de är seriösa rekryterare och inte tar det som skrivs på FB som sanning. Det kanske inte BARA finns nackdelar med att vara yngst i branschen
Tycker sen inte heller du ska ha så hög svansföring för att du pluggar vid SU, vid er Vårintaging krävs det kring 17 i snitt (gamla betygssnittet) för att bli antagen..
reserverar mig för stavfel och annat.