Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Vi har det ju så jävla slött på den här terminen så vad ska jag annars göra om dagarna? Du får säga till kursledningen att jag vill ha lite fler obligatoriska rättsfall att läsa. Särskilt sådana i stil med NJA 1979 s. 483. Jag kunde inte vara mer tacksam över att nu veta allt om hur elektroniska priskalkylatorer till bensinpumpar fungerade (och inte fungerade) på 70- och 80-talen.
Haha. Vad jag förstår så kommer din önskan att gå i uppfyllelse så fort vi kommer in på kontraktsrätten då det blir (ännu) fler rättsfall att läsa till varje seminarie.
F.ö. känner även jag mig väldigt upplyst efter att ha läst rättsfall i stil med bensinpumpsfallet.... fattar inte varför de måste trycka in massa fackspråk och totalt onödiga detaljer i rättsfallen, man får ju hjärnblödning av att sitta och läsa skiten. Tips är annars Lehrbergs bok och närmare bestämt hans rättsfallsregister, han sammanfattar många av våra rättsfall på ett bra och lättillgängligt vis.
Mycket nu, föredragning på g, rättsfall & böcker till seminarierna samt rättsfall osv till PM..
edit: vilken klass är du i nu?