Citat:
Ursprungligen postat av
Gymjur
Har en kompis som jobbar på W & C och nog för att det är mycket jobb på de transaktionsinriktade avdelningarna (likt på alla andra affärsjuridiska byråer) så kan jag säga att Roschier och G & D arbetar mest med råge. Min kompis jobbar i snitt 60 timmar i veckan, medan jag har gamla kursare på Roschier/G&D som jobbar 9:00 - 1:00 varje dag. W & C har alltid haft bäst ingångslön och har 45k i ingångslön nu, medan Roschier har 34k i ingångslön.
Tror det handlar mycket om vilken grupp man tillhör, sitter man i corpen på Roschier/G&D jobbar man sannolikt mer än om man är med i arbetsrättsteamet. Dock är som sagt M&A i princip det största området så i slutändan är det väldigt stort fokus på de största affärerna, med följd att arbetsbelastningen blir därefter. Troligen är ju även inkomstmöjligheterna störst här, då affärsjurister som sysslar med IPO:s och förvärv tjänar mer än konkursförvaltare, givetvis i utbyte mot mycket mer övertidsjobb.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gymjur
Bonussystemet du nämner är på G & D, inte W & C. W & C har ett bonussystem där man kan få upp till 30 % av årslönen om man uppnår vissa deb. Timmar under året.
Intressant. Hade för mig att White & Case körde med ett sådant bonussystem, men de kanske har något liknande?