Citat:
1. Förstår inte vad du menar med ”ser ut”, men det finns en massa nationer du kan festa på. Vill du knyta kontakter och ligga runt kommer detta gå att fixa.
2. Olika för olika personer. Skulle säga att terminen blir mindre ångestladdad för det, dock har du fel i att terminen är en endaste stor tenta. Du har fler examinerande moment än så, bara att du har en stor tenta i stället för flera.
3. Va?
4. Jag har upplevt att folk är väldigt blyga med att säga vad de fått för betyg, inte heller frågar de andra. Det är mer en viss plugghets, vem sitter längst på biblioteket osv
2. Olika för olika personer. Skulle säga att terminen blir mindre ångestladdad för det, dock har du fel i att terminen är en endaste stor tenta. Du har fler examinerande moment än så, bara att du har en stor tenta i stället för flera.
3. Va?
4. Jag har upplevt att folk är väldigt blyga med att säga vad de fått för betyg, inte heller frågar de andra. Det är mer en viss plugghets, vem sitter längst på biblioteket osv
Tack för informationen!
1. Kul med nationer, spelar det dock någon roll vilken man engagerar sig i? Jag kommer från Stockholm, ska jag då gå med i Stockholms nation?
2. Då jag hört att tentan är det allra viktigaste, spelar egentligen andra moment mindre roll. Om man exempelvis inte får godkänd i en tenta för exempelvis Termin 1, kommer man gå runt och släpa på den tentan. Dessutom kräver vissa terminer att man får godkänd i tentan, innan man går vidare till nästa termin, så jo, terminen beror på en endaste tenta.
3. Syftade mest på hetsen som Lunda-studenter och Uppsala-studenter har gentemot varandra när det gäller bästa universitet för bland annat juridikstudier.
4. Uppsala-jurist studenter är ökända för betygshetsen. Riva ut sidor i böcker, sabotera med falska tenta datum, är bara några exempel på hur man försöker sabotera för andra.
Några andra som är sugen på att lägga till något?