Citat:
Ursprungligen postat av
SisterJones
Ting är adekvat juristjobb - men det är svårt att skaffa erfarenhet (genom adekvat juristjobb) för
att om man inte stannar kvar skaffa annat adekvat juristjobb.
Det här berättade en som lyckats få jobb på expanderande advokatbyrå när han sedan såg andra
sökandes juristers - meriter o tidigare o pågående jobb
Ja, mitt inlägg får nog läsas lite avgränsat som relevant för andra jobb än byråjobb. Jag syftade snarare på andra juristjobb. Sen beror det väl på hur man definierar "dåliga betyg" vilket var ursprungskontexten, många i tråden skulle nog säga att allt under 1/2 AB 1/2 BA hör dit. Exempelvis kunde du med full merit få en tingsplats med 227 HP BA och 33 HP B vid de senaste 2 omgångarna. Dyker upp vikariat titt som tätt som ger merit till tinget, ett års vikariat väger upp 70HP BA till AB (110HP för full merit) - dessa verkar gå att få med mindre kvalificerad erfarenhet. För att inte tala om alla beredningsjobben, finns konstant ett par stycken hos KFM ex.
Pratar vi om ett snitt som understiger det ovan nämnda blir saken givetvis annan, likaså om vi enbart pratar kontexten byråjobb. Men det var även min poäng, man får anpassa förväntningarna till förutsättningarna.