Citat:
Håller med om vad Pontiac-Garage skrev. Sedan kan jag också tillägga att sidomeriter faktiskt inte spelar någon jättestor roll om du har rätt personlighet och goda betyg. Relevanta extrajobb med juridisk koppling står i en klass för sig och är meriterande helt klart, men det är fullt möjligt för dig att påvisa driftighet bara genom betyg och hur du agerar vid jobbsökandet i framtiden.
Om du brinner för flickors och kvinnors rättigheter så tycker jag att det låter som en jättebra idé att engagera dig i volontärprogrammet. Tror definitivt att det kan tjäna ditt CV väl, även om juridiskt extrajobb förmodligen skulle väga tyngre. Kanske är det en idé att du börjar med just detta engagemang och sedan försöker ta ett extrajobb om du känner att det behövs senare under utbildningen? Om du bara läst ett par terminer är det verkligen ingen stress.
Om du brinner för flickors och kvinnors rättigheter så tycker jag att det låter som en jättebra idé att engagera dig i volontärprogrammet. Tror definitivt att det kan tjäna ditt CV väl, även om juridiskt extrajobb förmodligen skulle väga tyngre. Kanske är det en idé att du börjar med just detta engagemang och sedan försöker ta ett extrajobb om du känner att det behövs senare under utbildningen? Om du bara läst ett par terminer är det verkligen ingen stress.
Tack för svar, även till Pontiac-Garage.
Jag förstår att juristrelevanta extraarbeten vore att föredra. Jag har inte direkt sökt några med anledning av att jag tänkt att arbetsgivarna nog skulle önska någon som gått fler terminer än vad jag har. Nu börjar jag fjärde terminen. Pluggar på UU men bor i Stockholm så möjligheter till bra extrajobb finns defenitivt. Kanske dags att ta tag i det nu. Känner mig lite stressad då jag inte har något som helst kontaktnät som kan hjälpa mig att få in foten någonstans, vilket det låter som om alla mina kursare har.
Ska börja volontärprogrammet och se hur mycket jag hinner/orkar med och se till att jag åtminstone har något juristrelevant inför nästa sommar.
Betygen är sådär än så länge. Främst på grund av svårigheter första terminen med att hitta balans mellan studierna, extrajobbet jag hade då, småbarn, sambo och hund. Nu har jag kommit in i lunken, så jag hoppas att betygen kommer att se bättre ut framöver.