Citat:
Ursprungligen postat av
Inte.trevlig
Tycker den jämförelsen haltar. Här talar vi om enskilda lärare - privatpersoner - som får sina omdömen offentliggjorda i en tråd som väldigt många juriststudenter besöker.
Men framförallt förstår jag inte riktigt syftet med att låta studenterna välja - någon kommer ju hamna hos de sämre lärarna oavsett. En elev som känner, och därmed kan rådfråga, äldre studenter hamnar ju i en mycket mer förmånlig sits jämfört med en student som inte har den möjligheten.
Just därför är det så otroligt bra med tråden och frågeställningen, man kan få info och tips om vilken grupp / lärare som de som läser haft och föredrar.
då det finns elever som mig som inte känner eller kan rådfråga äldre studenter.
Transparens återigen, är det något man är rädd för då gör man något fel..
Ska vi då även hävda att det är fel att ha insyn i våra politiker som även dessa är enskilda personer (privatpersoner) efter arbetstid?
eller kockar på restauranger som även dessa faller under enskilda privatpersoner som hängs ut pga dålig mat? klart som fan... om jag går och blir matförgiftad pga olle storkock på en restaurang så vill jag att fler ska veta om detta och inte gå dit på samma sätt om jag äter på eriks backficka och visar sig vara det bästa jag ätit då blir de en tummen upp för kocken Erik.