Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Men det har jag aldrig sagt heller. Vad jag menade var att du påpekade att anledningen till att det var svårt att sitta ting var att det inte fanns tillräckliga notarietjänster att tillgå. Ergo: öka antalet platser så att fler får sitta ting.
Jag sade aldrig heller att du sagt så om programmen, men jag applicerade ditt resonemang (öka antalet platser) på ett annat fenomen än notarietjänstgöringen bara för att visa hur fel jag tyckte att du har.
Inte riktigt min mening att försöka hacka på dig eller liknande, uppfattades det så så ber jag om ursäkt.
Men jag är visserligen inte utbildad jurist eller har så stor kunskap om just juristprogrammet och området. Men jag vill minnas att det länge diskuterats angående notarietjänstgöring att en förändring bör ske då, som det ser ut i dag, det är relativt "föråldrat" om man uttrycker det så. Senast jag vill minnas, så diskuterades det om intervjuer, vet dock inte riktigt hur dom tänkte att det skulle se ut med intervjuer eller om det gick vidare med den idéen.
Jag ser inget fel på att öka antalet platser kring notarietjänstgöring, delvis att se det mer som psykologernas PTP eller läkarnas AT tjänstgöring. Men det är visserligen min åsikt, som är en person som inte är juridiskt kunnig. Självklart måste det ju finnas en balans mellan det så det inte blir, som du själv säger, för stort utbud av notarietjänster. Men att utöka antal platser ser jag inte några större problem med egentligen.
MVH/Ted Bundy