Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r
Jo det är sant

Pörr, vet du något om domstolarna kollar vart du tagit din jurkand när du söker ting. Jag har nämligen blivit antagen till örebro med 18.6 i snitt (som räckte till SU i våras grml....) Är väldigt rädd att vänta eftersom allt verkar ju peka rakt uppåt och jag vill ju börja läsa nu när jag är iaf antagen till någon skola. Jurist programmet har funnits i örebro i 4 år, men de har haft en juristutbildning länge. Tycker du att jag ska hoppa på ??
Äh va fan, kör på! Känns mest som det är de äldre lärarna som tjatar om lärosäte hit och lärosäte dit, och då handlar det bara om prestige. Det enda som betyder något är att utbildningen i Örebro håller måttet, visserligen finns det inga utexaminerade jurister därifrån ännu, men det är knappast en glorifierad rättsvetenskapsutbildning de byggt upp där borta.
Den bästa läraren jag haft hittills (på SU) tillbringade år med att hjälpa till att bygga upp utbildningen i Örebro.
Har jag tro på det lärosätet (pessimist och cyniker som jag är) kan du banne mig ha tro på Örebro!