Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-13, 15:57
  #4921
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Hm, ett par näsor på plåt handboken på olika restauranger och tåg. Så mycket mer pundigt kan jag inte komma ihåg. Men så mycket benso som man tagit de senaste åren har man garanterat gjort pundiga saker, bara att jag inte kommer ihåg pga minnet vid intag av benson. Gjort bort mig och vart flöddrig inför främmande folk och vänner så det har varit pinsamt många gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av trasen
Snorta diverse Rc-droger på äckliga toalettstolar tex bussstationens.

Jag höjer med mitt bidrag: röka rc-stim från redan sotig och överanvänd folie på halvfull buss, tidigt på eftermiddagen i fullt dagsljus. En engångsförteelse som tur är, men verkligen något som jag önskar att jag inte hade gjort och jag tänker fanimej inte gå tillbaka till det beteendet som jag hade under den vårdslösa missbrukarperioden av mitt än så länge relativt korta liv.
Citera
2014-10-13, 16:28
  #4922
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Leta efter medicin i föräldrarnas medicinskåp, i hopp om att finna något man kan bli skev på. Hitta något som man inte hört talas om, in på FASS, FB och checka upp.

Käkat lobbor med kola/tjack i.

Grundligt gått igenom golv och matta i hopp om att finna en knatch att röka. Ibland har det gått att skrapa ihop en ansenlig mängd.
Citera
2014-10-13, 16:32
  #4923
Medlem
Har inte gjort något pundigt vad jag vet. Skrapat min grinder kanske?

En jävligt pundig sak jag såg var dock att jag var på fest en gång och så skulle en snubbe ta tjack. precis när tog det så nös han ut allt sitt äckliga jävla snor och slickade fingrarna rena. Fyfan vad äckligt det var alltså. Visst, han ville väl känna ett rus.. men kom igen alltså
Citera
2014-10-13, 17:14
  #4924
Medlem
2 polare snodde en gång en luffares väska som låg och sov i hopp om piller eller röka. De hittade piller och i blindo svalde varsin näve.. Visade sig bara vara vitaminer luffaren hade sparat, men pundigt var det.
Citera
2014-10-13, 23:26
  #4925
Medlem
whosEHTs avatar
Skrapat pipan/bongen och Meckat med fimpar man plockat upp från marken, legat i timmar och letat smulor från diverse droger, druckit mäsk, tagit benzo och försökt sno en bil men somnat i bilen istället, druckit listerine och handsprit, rökt en spliff med kroppshår för 500 spänn så man kan köpa droger, tagit tjack och blivit så paranoid att jag börjat gå 2-3 mil ut i skogen helt utan anledning och sen bara vända och gå hem igen. Suttit i skogen och knarkat loss och fått bajs på jackan men inte märkt de på flera dagar för man vart så väck hela tiden, dragit linor helt öppet på bordet på en restaurang/bar och på samma bar rökt bong utanför helt öppet och försökt sälja röka till bartendern, boffat ca 10-15 flaskor butangas på mindre än en dag och även boffat färg och suttit med huvudet i en påse och dräglat i 5-6 timmar, hängt på låset till systembolaget och gått in precis när dom öppnar svinpackad så man knappt kan gå och köpa den billigaste vindunken och den billigaste whiskyflaskan och sen inte ens ha råd att köpa en jävla påse, säkert gjort mer men inget jag kan komma på nu, fyfan man skäms ju nästan lite nu när man kommer ihåg..
Citera
2014-10-14, 00:29
  #4926
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
Runka loss i mer eller mindre ett dygn. För några år sedan skulle några hantverkare in för att byta fönster. Avtalad tid var runt klockan 15 på eftermiddagen. Själv hade jag varit nypåtänd på tjack och satt och tokrunka hela natten. Satt helt svettig, flotig och med stirriga ögon och stirrade på pausade porrklipp. Odören var enorm, då jag inte vågade ha nått fönster öppet om någon skulle komma förbi och se att jag var hemma. Så stora lakan för alla fönster och hermetiskt igenbommat överallt var det som gällde! Jag tänkte att jag måste sluta runka senast vid 12 tiden för att vädra, duscha etc i tre timmar innan hantverkarna kom.

Så där satt jag medveten om att jag hade gott om tid kvar. Helt naken, med handukar att torka all svett och totalt dehydrerad. Så plötsligt 07.30 ringer det på dörren.. Jag blir helt lamslagen av skräck. Smög fram till dörrkiket och såg dom polska snickarna!? Fick på mig ett par mjukisbyxor och en äcklig t-shirt. Då dom skrivit i informationen att dom går in med huvudnyckeln om man ej var hemma så hade jag inget val än att öppna. Så där stod jag som en flottig pingvin med slembollar över läpparna och en stirrande blick som avslöjade att nåt var fuffens med mig. Dom försökte hålla minen och berättade att dom kom tidigare på grund av att nåt jag glömt.. Jag frågade om dom kunde komma om 15 minuter då jag höll på att äta frukost..

Inga problem sa dom. Så under dessa 15 minuter han jag duscha av mig, öppna allt som gick att öppna. Slet ner lakan och tömde en flaska deo-spray. Sen satte jag en platta på spisen och stekte bacon med massa margarin så det osade långt ut på gatan. Sen gick jag runt med stekpannan över hela lägenheten för att kamouflera runk-odören. Men det blev lite konstigt när dom plötsligt knackade på och bara kilade in, och jag står där i hallen med en osande stekpanna med kolsvart bacon... Dom kunde ingen svenska bara engelska så dom började jobba med en gång. Undra vad dom pratade om då jag satt där med mina kolsvarta bacon och en starköl med ögon stora som en golfboll och eftersvettandes som en isbjörn i sahara, samtidigt som dom började riva ner fönterkarmar mm...

Hahahaha!
Citera
2014-10-16, 18:11
  #4927
Medlem
No_lifers avatar
På fyllan efter krogen puttat omkull en snubbe som höll på att sälja piller till en polare, efter min lilla attack så tappar han en karta på backen som jag plockar upp mitt framför han och ger till min polare då jag inte tycker att han ska betala för sån skit, sedan ändå själv tagit ett piller fastän jag hatar sånt egentligen. Blev helt väck och drog till nån "svartklubb" med raggarstuk. Minns knappt något förutom att ja hetsa lite folk och att jag stod bakom festlokalen och rökte cannabis med nån sunkig raggarhora för att sedan sno taxin av den stackars chaffören som skulle köra oss hem där ifrån

Kommit hem till privatkund i villa på jobbet (hantverkare) slirigare än Crille p tillsammans med min kollega som var i samma stadie, resultatet blev en dålig installation samt ett svartjobb hos kunden som vi dessutom glömt att ta betalt för.

Sedan som alla andra letat efter CB smul på golv etc för att rulla ihop en klen spliff innehållandes mest fimptobak och dammråttor.

Kommit ut tidigt en söndagsmorgon ur lägenheten slirig och jävlig med likasinnad kompis som alltid har yxmördarblicken när han är i detta läget, självklart möter jag grannen på parkeringen och han tittar på oss som han sett ett spöke. Mecklar in oss i bilen då jag helt plötsligt börjar blöda näsblod som jag kladdar runt i hela fejset och på händer. Tittar då ut genom rutan, där står samma granne med fru och barnvagn och bara tittar på oss. Haha tur att man har flyttat nu!
Citera
2014-10-17, 16:52
  #4928
Medlem
På tjack har jag ännu aldrig plockat fram skruvmejseln i lägenheten tack och lov, däremot så försöker jag hålla mig ifrån allt skrivande om jag är ensam hemma och påtänd. Antar att de flesta som använder cs har erfarenhet av att ägna påtända timmar åt att skriva alldeles för långa och detaljerade inlägg på FB eller andra forum, men för mig kan tillgång till ett tangentbord verkligen förstöra ett tjackrus då det blir i stort sett omöjligt för mig att sluta skriva när jag väl börjat, jag hamnar direkt i en autistisk bubbla, där allt annat blir totalt ointressant, exempelvis de planer man egentligen hade för kvällen.
Skrivandet leder aldrig till något i slutändan heller - utan jag ändrar hela tiden i det jag tidigare skrivit, kan fastna i timmar med att försöka omformulera en mening, sen brukar det sluta med att jag plötslig ser hur pundigt jag skrivit och snabbt raderar all text. Det känns ändå skönt att mina förvirrade utläggningar sällan offentliggjorts på nätet på grund av denna självcensur. Tror mig minnas ett personligt pundrekord där jag ägnade en hel kväll och natt åt att skriva ett enda foruminlägg, som efter denna arbetsinsats växt och sedan krympt för att till slut bestå av en ganska lång och helt obegriplig mening som jag tidigt på morgonen slutligen raderade utan att posta den på forumet.
Citera
2014-10-17, 18:59
  #4929
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amphetaminelogic
På tjack har jag ännu aldrig plockat fram skruvmejseln i lägenheten tack och lov, däremot så försöker jag hålla mig ifrån allt skrivande om jag är ensam hemma och påtänd. Antar att de flesta som använder cs har erfarenhet av att ägna påtända timmar åt att skriva alldeles för långa och detaljerade inlägg på FB eller andra forum, men för mig kan tillgång till ett tangentbord verkligen förstöra ett tjackrus då det blir i stort sett omöjligt för mig att sluta skriva när jag väl börjat, jag hamnar direkt i en autistisk bubbla, där allt annat blir totalt ointressant, exempelvis de planer man egentligen hade för kvällen.
Skrivandet leder aldrig till något i slutändan heller - utan jag ändrar hela tiden i det jag tidigare skrivit, kan fastna i timmar med att försöka omformulera en mening, sen brukar det sluta med att jag plötslig ser hur pundigt jag skrivit och snabbt raderar all text. Det känns ändå skönt att mina förvirrade utläggningar sällan offentliggjorts på nätet på grund av denna självcensur. Tror mig minnas ett personligt pundrekord där jag ägnade en hel kväll och natt åt att skriva ett enda foruminlägg, som efter denna arbetsinsats växt och sedan krympt för att till slut bestå av en ganska lång och helt obegriplig mening som jag tidigt på morgonen slutligen raderade utan att posta den på forumet.

Nu är det drygt tio år sen jag höll på med tjack men satan vad jag känner igen mig. jag kunde slänga på valfri new-wave skiva och sen sitta och putsa på vad som skulle bli generationsromanen numero uno

I regel blev det skevare och skevare för varje vaket dygn. Ungefär vid dygn sex var det antingen så putsat och redigerat att det saknade allt sammanhang, eller så var det bara en enda lång svada som fått dadaisterna att bli stolta. Det var i denna period jag upptäckte Nemesis (RIP) multiversum. Jag tog mod till mig kontaktade honom via PM och erbjöd honom mina alster i hopp om att de skulle tonsättas. Om litteratur projekten sket sig skulle jag iaf bli känd som låt skrivare.

jag slängde över en PDF, Han svarade artigt att han hade egna texter jag förstod givetvis att mina alster var för avancerade, ytterligare några dagar av redigerande sen slängde jag över en ny pdf, Finnjävlen svarade aldrig. Lika bra det. Finnjävlen var förövrigt under denna period lite av en legend i min pundarkrets.


Andra beteende var väl standardrunkandet som kunde vara i 24h plus. Att gå på fester sno alla DVD jag kom över och stanna så länge det bara gick. Samt vara övertygad om att mina kollektivkamrater spionerade på mig.

Minns när jag silvertejpade för dörrspringan till mitt rum för att vara säker på att de asen inte skulle se mig runka. Då och då kunde jag övertyga mig själv om att de nog inte orkade stå vid dörren tysta hur länge som helst, men oftast var jag tämligen säker på att de spionerade. Det kunde föranleda att jag iförd kalsonger och strumpor oavsett tid på dygnet, slet upp dörren för att överaska de asen. De han undan varje gång.

Idag är jag rätt mycket klokare och lever ett stillsamt liv med fästmö men jag ångrar verkligen inte de åren jag tokknarkade. De har gett mig så mycket perspektiv, så många upplevelser och insikter att de var värda varje sekund.
Citera
2014-10-17, 20:03
  #4930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Nu är det drygt tio år sen jag höll på med tjack men satan vad jag känner igen mig. jag kunde slänga på valfri new-wave skiva och sen sitta och putsa på vad som skulle bli generationsromanen numero uno

I regel blev det skevare och skevare för varje vaket dygn. Ungefär vid dygn sex var det antingen så putsat och redigerat att det saknade allt sammanhang, eller så var det bara en enda lång svada som fått dadaisterna att bli stolta. Det var i denna period jag upptäckte Nemesis (RIP) multiversum. Jag tog mod till mig kontaktade honom via PM och erbjöd honom mina alster i hopp om att de skulle tonsättas. Om litteratur projekten sket sig skulle jag iaf bli känd som låt skrivare.

Fan, måste nog säga att jag aldrig har kunnat få fram något bra, vare sig text eller musik, under påverkan av någon drog. Jag måste vara spiknykter för att få det att funka och kännas rätt. Men något jag skulle vilja testa är att ta syra och ägna trippen åt att lira och spela in musik tillsammans med rätt personer, det skulle kunna bli en helt magisk upplevelse om det klickade, även om musiken antagligen skulle låta skit dagen efter.
Citera
2014-10-18, 12:34
  #4931
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amphetaminelogic
På tjack har jag ännu aldrig plockat fram skruvmejseln i lägenheten tack och lov, däremot så försöker jag hålla mig ifrån allt skrivande om jag är ensam hemma och påtänd. Antar att de flesta som använder cs har erfarenhet av att ägna påtända timmar åt att skriva alldeles för långa och detaljerade inlägg på FB eller andra forum, men för mig kan tillgång till ett tangentbord verkligen förstöra ett tjackrus då det blir i stort sett omöjligt för mig att sluta skriva när jag väl börjat, jag hamnar direkt i en autistisk bubbla, där allt annat blir totalt ointressant, exempelvis de planer man egentligen hade för kvällen.
Skrivandet leder aldrig till något i slutändan heller - utan jag ändrar hela tiden i det jag tidigare skrivit, kan fastna i timmar med att försöka omformulera en mening, sen brukar det sluta med att jag plötslig ser hur pundigt jag skrivit och snabbt raderar all text. Det känns ändå skönt att mina förvirrade utläggningar sällan offentliggjorts på nätet på grund av denna självcensur. Tror mig minnas ett personligt pundrekord där jag ägnade en hel kväll och natt åt att skriva ett enda foruminlägg, som efter denna arbetsinsats växt och sedan krympt för att till slut bestå av en ganska lång och helt obegriplig mening som jag tidigt på morgonen slutligen raderade utan att posta den på forumet.
Sån klockren beskrivning. Händer mig jämt om jag sitter på nåt forum. Har hänt att man sitter med skorna på sig och är på väg ut, för att bara "snabbt" ge sin syn på någon sak här på fb, för att tre, fyra timmar senare sitta helt stirrig och uttorkad. Antingen fortsätter man i sitt maniska skrivande eller så släpper tjacket och man bara blir lack och deletar hela skiten. Dock håller jag inte med om att det alltid blir skit av allt. Jag har författat mina allra bästa texter under arla morgonstund vilket har lett till att jag fått massvis av kvinnliga beundrare på den tiden man hängde på nattstad etc.

Krokade en brud som verkligen var av det bokintellektuella superemotionella slaget, som köpte min tjacksmörja rakt av... Är man ensam på tjack så skriver man eller runkar. Jag brukar i coh för sig ofta även börja mecka med kablar och verktyg på nätterna. Alltid är det nåt som fungerar felfritt som jag vill "förbättra". Hade sönder en Denon förstärkare när jag var inne och "undersökte" utan att kopplat ur strömmen... 4000 rätt i sjön. Pang sa det och även jag höll på och stryka med. Flög nästan två meter bak med sån kraft att jag lyckades få omkull ett marmorbord..

Det blev förövrigt en ganska intressant effekt efter 230 volt genom en svettig kropp med en redan hög puls. Låg på rygg med benen spikrakt mot taket i fem minuter helt muskelförlamad.. Sen när jag börjar återhämta mig känner jag en extrem aggressivitet vilket leder till jag ringer upp en brud mitt i natten och öser okvädningsord över henne... ... Va fan hände där?

Nu blev det ren tjacksmörja än en gång av ett inlägg som var tänkt som kortfattat.
Citera
2014-10-18, 14:45
  #4932
Medlem
Fick själv en jävligt påträngande paranoia efter ett dags pluggande på tjack och sedan rökte cannabis för att landa. Fick tanken att på natten när man sover kommer "dom" in och experimenterar på en och kör in massor av skit i en för att manipulera en. Var jobbigt som fan men lyckades bli av med ångesten och somnade. Dock så hängde denna kvar några dagar. Men sen tänker man, varför just mig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback