Citat:
Ursprungligen postat av tottiisha
Haha! Ja jag lider av kronisk städnojja!

Var aldrig sån innan ja börja me droger... Nu vars ja än är, hemma hos mej själv eller polare liksom, såå går ja o plockar o plockar skräp o ställer i ordning typ plockar av bordet o grejjer o diskar o pillar, o om ja ska lägga tvdosorna eller andra grejjer på bordet tillrätta så lägger ja dom automatiskt o oftast omedvetet i stoleksordning! Alltiiid...
Kan iofs vara ett desperat behov av kontroll på nått sätt, men uppfattas som jävligt pundigt.. Speciellt om man då råkar vara tvärfjuttad så då jävlar blir det rent o fort som fan går de!!!!!
Men ja är sån att är de stökigt runt omkring så blir de stökigt i huvet.........Vilket de oftast är!!

Själv kan jag räkna till två gånger, då jag skulle ha drabbats av s. k. städnoja, och det hann förlöpa fyra år mellan tillfällena.
Den första gången var 2005, när jag drabbades av en allergisk chock och var tvungen att ta ut alla blommor, som en påtänd polare hade fått för sig att sno från rabatterna och bära in i mitt lilla studentrum; jag vill minnas ha frågat honom, om han hade rånat blomsteraffären. Hur som helst passade jag också på att torka och dammsuga för att eliminera eventuella pollenrester, vilket bedömdes vara ett fall av städnoja.
Den andra gången var 2009, då jag städade i syfte att väcka en annan polare, som hade somnat i soffan. Eftersom han aldrig vaknade, blev jag slutligen tvungen att städa mycket noggrant för att fortfarande kunna städa i syfte att väcka honom; detta misslyckades för övrigt, och han vaknade först efter att ha sovit ut.
Annars blir jag också stökig i huvudet av att ha stökigt omkring mig, men amfetamin tar bort stöket i huvudet, och då stökar jag inte heller ned så mycket.
Edit: Jag var givetvis påtänd vid bägge tillfällena (samt en övervägande majoritet av tiden däremellan) .