Att göra en logisk härledning för att bevisa, att man inte kommer ihåg, när man duschade senast.
Premisser:
A: man kommer ihåg, när man duschade senast B: man behöver egentligen duscha C: man planerar att duscha D: man vill duscha på tjack E: man skjuter upp duschandet till senare F: man är påtänd för jämnan
⌐A ^ (B → C) ^ (⌐D → E) ^ (⌐A ↔ F)
Utläses:
Man kommer inte ihåg, när man duschade senast, men då man egentligen behöver duscha, så planerar man att duscha, fast då man inte vill duscha på tjack, så skjuter man upp duschandet till senare och kommer inte ihåg, när man duschade senast, om och endast om man är påtänd för jämnan.
⌐A → B (hypotetisk premiss)
B (premiss)
B → C (hypotetisk premiss)
C (3, 4, modus ponens)
⌐D (premiss)
⌐D → E (hypotetisk premiss)
E (6, 7, modus ponens)
F (premiss)
(E ^ F) (8, 9, konjunktionsintroduktion)
(E ^ F) → ⌐A
⌐A (9, 10, modus ponens)
Utläses:.
Om man inte kommer ihåg, när man duschade senast, så behöver man egentligen duscha.
Man behöver egentligen duscha.
Om man egentligen behöver duscha, så planerar man att duscha.
Man planerar att duscha. (Eftersom man egentligen behöver duscha och eftersom man, om man egentligen behöver duscha, planerar att duscha.)
Man vill inte duscha på tjack.
Om man inte vill duscha på tjack, så skjuter man upp duschandet till senare.
Man skjuter upp duschandet till senare. (Eftersom man inte vill duscha på tjack, och eftersom man, om man inte vill duscha på tjack, skjuter upp duschandet till senare)
Man är påtänd för jämnan.
Man är påtänd för jämnan och man skjuter upp duschandet till senare. (Eftersom man både är påtänd för jämnan och skjuter upp duschandet till senare.)
Om man är påtänd för jämnan och skjuter upp duschandet till senare, så kommer man inte ihåg, när man duschade senast.
Man kommer inte ihåg, när man duschade senast. (Eftersom man, om man är påtänd för jämnan och skjuter upp duschandet till senare, inte kommer ihåg, när man duschade senast.)
Edit: Det är i sig ett pundigt beteende att inte komma ihåg, när man duschade senast. Därav rubriken.
Senast redigerad av Arkomann 2009-02-07 kl. 08:59.
Mormor ringde nån gång, när jag var riktigt vilse, och jag svarade utan att tänka på det. I nån minut gick det jättebra att lyssna på vad hon sa, men sen märkte jag att jag började snöa in på en massa andra saker och fick kämpa för att genomföra samtalet.
Annars brukar jag vara bra på att trassla in mig när jag ska berätta nåt, för att jag helt enkelt glömmer bort vad jag pratar om. Sen måste jag ju låtsas som ingenting och på nåt smidigt sätt avsluta det jag började prata om.
Tror det lyckas ibland
Det är inte roligt att försöka ha en normal konversation när man är bäng, men att ha försöka ha det när man är syrad är sju resor värre. När ens mamma ringer och frågar om man kommer hem ikväll (det var när jag bodde hemma), eller om man ska sova över hos en kompis, och det tar mer än en halvtimme att bestämma sig, då blir man hyffsat nervös. Man blir ju tvungen att säga att man ska prata igenom det med kompisen och att man ringer upp senare. Och man sitter och diskuterar det ett bra tag utan något resultat, och i bakhuvudet är man medveten om att man inte egentligen förstår vad det är man ska ta ett beslut om. Det är ungefär som att tappa begreppet om tid på svamp, det rör till det rätt rejält.
Haha ja precis! Ett pundigt beteende hade varit att alltid gå omkring med en fullversion av FASS i bokform i en ryggsäck.
Man kanske borde börja tillverka en i fickformat. Jag menar, dom har ju en version för läkare och en för patienter, varför inte en version för pundare också?
Om man har flera års erfarenhet utav att bomba amfetaminpiss så är nog aska inte så farligt :P
Sant, sant. Jag hörde om det på msn häromdagen. Fast då känner man ju ändå inte smaken, bloddrinkarna är värre i det avseendet, om du frågar mig. Blod är inte gott.
Sant, sant. Jag hörde om det på msn häromdagen. Fast då känner man ju ändå inte smaken, bloddrinkarna är värre i det avseendet, om du frågar mig. Blod är inte gott.
Öh, blod är ju jättegott. Det smakar metalliskt och sött på samma gång. När jag var liten, brukade jag alltid slicka på mina blödande sår för smakens skull.... ville på allvar bli vampyr och försökte även vässa mina hörntänder.
Men svar är ju en annan sak. Det innehåller ju amfetaminrester och ger blodet en annan smakdimension av fyllighet och beska.