2009-02-27, 07:07
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Pundigt att inte ha somnat än, inte sant?

Sisådär.
Citera
2009-02-27, 14:45
Medlem
Dolcontinas avatar
Detta har med Opioider att göra men jag har nu läst en del såna "pundiga" beteenden här också så... Fast jag tycker inte det är "pundigt" men det handlar om återanvändning i "näsblodsklassen", fast i mitt fall är det mer en "snoråteranvändning".

Substans: Sub
Attiraljer: Fickspegel, snortrör (flera, jag använder bara sådana hårda rör man får med Simpsonglassen. Det första snattade jag på Ica då jag hittade det på någon hylla och inte fattade vad det hörde till. Jag är ingen snattare vilket resulterade i hjärtklappning och polisfantasier... pga ett jävla plaströr. Såg sedan efter lite snokande på Ica att de hörde till glassen då, så jag köpte en sådan för att få en annan färg på röret), rakblad samt en nål (helst en lite tjockare).

Hur gör man: När man använt upp all Sub och inte har tillgång till mer så letar man på alla gamla rör man har liggandes. Jag blir väldigt snorig när jag tar Sub så det är inte sällan jag snorar rakt ned i röret. Jag föredrar att snora vid intag så jag ser till att jag är blöt i näsan innan och retar sedan näsan med flit genom att dra in lite Sub först. I alla fall... Man tar nålen och börjar peta rent i rören. Gamla Subrester (som man med flit lämnat kvar tidigare till detta tillfälle) blandat med torkat snor börjar ramla ur röret. Detta går inte att finfördela speciellt bra så det är bara att göra det bästa av det. Man kan få ihop en ganska rejäl lina på det här viset.

Sedan lyfter man upp spegeln ur själva... plasten Där har det ju åkt ned en del korn och dessa drar man ihop med rakbladet och lyfter upp... blandar med Subsnorlinan...

Det allra sista man gör är att dra rakbladet över hela bordet och samla ihop alla eventuella partiklar. Detta blandar man INTE med Subsnorlinan utan detta tar man efter den. Detta är den så kallade damm/diverse skräp/eventuella Subkorn-linan.

Alla som är beroende av något gör väl allt för att skrapa ihop det sista som kan finnas i hemmet... och alla snortare måste ju ha gått igenom några Subsnorlinor... Dammsugarmetoden brukar ju tydligen kunna ge resultat hos CB-rökare har jag hört.
Citera
2009-02-28, 02:11
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Dammsugarmetoden brukar ju tydligen kunna ge resultat hos CB-rökare har jag hört.

Polare1 erbjöd sej att städa hemma hos en annan polare2 för att det såg så erbarmligt ut. Polare2 anlade en förnärmad min, böjde sej ner, strök med handen över vardagsrumsmattan och menade att den (och dess skräpighet) var en försäkring inför kommande tider av ekonomiska svårigheter.
Citera
2009-02-28, 03:14
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Detta har med Opioider att göra men jag har nu läst en del såna "pundiga" beteenden här också så... Fast jag tycker inte det är "pundigt" men det handlar om återanvändning i "näsblodsklassen", fast i mitt fall är det mer en "snoråteranvändning".

Substans: Sub
Attiraljer: Fickspegel, snortrör (flera, jag använder bara sådana hårda rör man får med Simpsonglassen. Det första snattade jag på Ica då jag hittade det på någon hylla och inte fattade vad det hörde till. Jag är ingen snattare vilket resulterade i hjärtklappning och polisfantasier... pga ett jävla plaströr. Såg sedan efter lite snokande på Ica att de hörde till glassen då, så jag köpte en sådan för att få en annan färg på röret), rakblad samt en nål (helst en lite tjockare).

Hur gör man: När man använt upp all Sub och inte har tillgång till mer så letar man på alla gamla rör man har liggandes. Jag blir väldigt snorig när jag tar Sub så det är inte sällan jag snorar rakt ned i röret. Jag föredrar att snora vid intag så jag ser till att jag är blöt i näsan innan och retar sedan näsan med flit genom att dra in lite Sub först. I alla fall... Man tar nålen och börjar peta rent i rören. Gamla Subrester (som man med flit lämnat kvar tidigare till detta tillfälle) blandat med torkat snor börjar ramla ur röret. Detta går inte att finfördela speciellt bra så det är bara att göra det bästa av det. Man kan få ihop en ganska rejäl lina på det här viset.

Sedan lyfter man upp spegeln ur själva... plasten Där har det ju åkt ned en del korn och dessa drar man ihop med rakbladet och lyfter upp... blandar med Subsnorlinan...

Det allra sista man gör är att dra rakbladet över hela bordet och samla ihop alla eventuella partiklar. Detta blandar man INTE med Subsnorlinan utan detta tar man efter den. Detta är den så kallade damm/diverse skräp/eventuella Subkorn-linan.

Alla som är beroende av något gör väl allt för att skrapa ihop det sista som kan finnas i hemmet... och alla snortare måste ju ha gått igenom några Subsnorlinor... Dammsugarmetoden brukar ju tydligen kunna ge resultat hos CB-rökare har jag hört.

Annars kan jag tipsa om sugrören från Naturdiet. De går att använda som pipetter efter snortandet också, så det är bara att sticka ned röret i ett snapsglas, en äggkopp eller något liknande litet kärl med varmt vatten, hålla för toppen, röra runt och sedan släppa ut vattnet ur röret över spegeln och låta det dunsta för att senare kunna snorta. Annars kan man ju alltid skjuta lösningen, om man inte är rädd för bakterier, men det löser man med att byta ut vattnet mot läkarsprit.
Citera
2009-02-28, 16:13
Medlem
Derangements avatar
Att vara så pass tjackad och understimulerad att man sitter och frenetiskt spammar F5 för att uppdatera tråden i förhoppning om att någon har svarat...
Citera
2009-02-28, 16:55
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Polare1 erbjöd sej att städa hemma hos en annan polare2 för att det såg så erbarmligt ut. Polare2 anlade en förnärmad min, böjde sej ner, strök med handen över vardagsrumsmattan och menade att den (och dess skräpighet) var en försäkring inför kommande tider av ekonomiska svårigheter.
Haha, fan vad kul .
Citera
2009-02-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derangement
Att vara så pass tjackad och understimulerad att man sitter och frenetiskt spammar F5 för att uppdatera tråden i förhoppning om att någon har svarat...
Slut på pengar på mobilen? Det brukar vara det första som ryker när man fått i sig lite tjack :P
Citera
2009-02-28, 22:27
Medlem
Arkomanns avatar
När jag var hemma hos en kran häromdagen, rensade han pumpen genom att dra upp vatten ur ett glas och spruta ut det på mattan, haha... Det var rätt pundigt.
Citera
2009-02-28, 23:17
Medlem
GAMEONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
När jag var hemma hos en kran häromdagen, rensade han pumpen genom att dra upp vatten ur ett glas och spruta ut det på mattan, haha... Det var rätt pundigt.

Hahaha! Tänker på när praktiskt taget bodde hos en vän i närmare 1.5 år. Var ganska intensiv period! Hur som helst så hade vi en vän förbi där, som var litet mer skärpt och städad än oss. Han tände en cigarett i vardagsrummet och råkade sedan aska en stor aska på golvmattan. Han ursäktade sig, och jag (som inte ens ägde lägenheten) förklarade snabbt att ' - Äh! Det är lugnt! Vi är hos Micke nu!'

Säger väl en del om... Micke, samt lägenheten! haha

EDIT: Mattan blev senare en askkopp i sig! Blåste alltid rent bongen på mattan!
Var ett riktigt äventyr att lysa med ficklampa och finkamma den en gång i veckan! Otroligt vad mycket smått men gott man kan hitta faktiskt! Blir tillslut en del! Många bäckar små!
Senast redigerad av GAMEON 2009-02-28 kl. 23:19.
Citera
2009-03-02, 03:08
Medlem
Arkomanns avatar
  1. Gå vilse under påtänt samtal.
  2. Botanisera i askkoppen efter jointfimpar.
  3. Hallucinera på väg hem men vara så tvångsmässig, att undersöka alla inbillade kanyler, ziplockpåsar, et c.
  4. Nodda under skrivandet av listan.
Citera
2009-03-03, 01:26
Medlem
Kyozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Jag har uppfunnit ett nytt sätt att tillgodogöra sig amfetaminresterna i svaren.

Omvänt Näsblod

Tillredes och intages enligt följande i kronologisk ordning numrerade punkter motiverade av en oförklarlig fäbless för listor under påtändning, vilket är Eder tillgivne pundares naturliga tillstånd och nuvarande status:
  1. spola ur verktygen med hett vatten efter användning för att ta vara på blodblandat amfetamin;
  2. samla det under föregående punkt tillvaratagna i en (tom) flaska med nässpray, och
  3. administrera lösningen pernasalt;
  4. ge mig credit för metoden att öka biotillgängligheten med 40 procentenheter jämfört med Bloody Awful, varje gång den används eller omnämns;
  5. inse det faktum, att bara jag egentligen kommer att begagna mig av Omvänt Näsblod.
  6. Lägg till en onödig punkt på listan för att göra en subtil anspelning, vars poäng utläses av dess nummerordning och vars dolda motiv är en påtänd önskan om att få något simpelt att verka omständligt, då ett sådant förfarande suggererar pundigheten och optimerar det avklingande ruset, vilket i sig är en rationalisering för att bortförklara ett neurotiskt beteende föranlett av långvarig amfetaminberusning, som därmed tonas upp utåt för att kunna tonas ned inåt; något som är fullständigt obegripligt och därmed likt transsubstantiationens mirakel förvandlar Off topic till On Topic.
När jag blir tjackpsykotisk nog att tro mig vara Guds son, skall min första gärning vara att förvandla vatten till svar. "Haec est sanguis mea", säger jag (enligt haec est pugna Canensis-regeln; annars hade jag sagt "hoc est sanguis mea"), och ger lärjungarna mitt svar, vid vars inmundigande himmelriket öppnar sig för dem till följd av den avsevärda amfetaminhalten i undertecknads blod.

Genomgå kanylens ståldop fem gånger dagligen, och renheten i edert blod skall överstiga det genmsnittliga gatutjackets. De rena skola intaga smuts, och de smutsiga kunna rena sitt blod i ståldopet.

Det kanske verkar CP, men det hela är helt logiskt, det lovar jag! Se här:

Amfetaminet är himlen och helvetet.
Tron på himmel och helvete är en religiös åskådning.
Amfetaminberoende är således en religion.
Någon har just förklarat amfetaminberoende en religion.
Vederbörande är religionens grundare.
Följ mig.

[Edit: Nä, nu skall jag ta litet Omvänt Näsblod och förhoppningsvis bli så där psykotisk, som jag låtsas vara för att inte verka så påtänd. Jag behöver nämligen förvandla vatten till svar snart; om Jesus gick på vatten, så kan väl jag gå på svar; jag går ju i alla fall på mitt eget skitsnack; att jag går på tjack är redundant information]

Jag förstod faktiskt vad du skrev! Helt otroligt! Det märks att du inte var hundraprocentigt påtänd när du skrev det där med andra ord! Det här skriver jag endast för att jävlas med dig!
Citera
2009-03-03, 06:21
Medlem
rebelgirls avatar
Att upprepade nätter i veckan sitta framför CS-delen på FB och hoppas på att någon annan vaken jävel ska nappa eller att man tillsut ska komma på det ultimata ämnet att posta..

Knäcka sina leder-tics är ju annars ett ganska pundigt beteende..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in