Detta har med Opioider att göra men jag har nu läst en del såna "pundiga" beteenden här också så... Fast jag tycker inte det är "pundigt" men det handlar om återanvändning i "näsblodsklassen", fast i mitt fall är det mer en "snoråteranvändning".
Substans: Sub
Attiraljer: Fickspegel, snortrör (flera, jag använder bara sådana hårda rör man får med Simpsonglassen. Det första snattade jag på Ica då jag hittade det på någon hylla och inte fattade vad det hörde till. Jag är ingen snattare vilket resulterade i hjärtklappning och polisfantasier... pga ett jävla plaströr. Såg sedan efter lite snokande på Ica att de hörde till glassen då, så jag köpte en sådan för att få en annan färg på röret), rakblad samt en nål (helst en lite tjockare).
Hur gör man: När man använt upp all Sub och inte har tillgång till mer så letar man på alla gamla rör man har liggandes. Jag blir väldigt snorig när jag tar Sub så det är inte sällan jag snorar rakt ned i röret. Jag föredrar att snora vid intag så jag ser till att jag är blöt i näsan innan och retar sedan näsan med flit genom att dra in lite Sub först. I alla fall... Man tar nålen och börjar peta rent i rören. Gamla Subrester (som man med flit lämnat kvar tidigare till detta tillfälle) blandat med torkat snor börjar ramla ur röret. Detta går inte att finfördela speciellt bra så det är bara att göra det bästa av det. Man kan få ihop en ganska rejäl lina på det här viset.
Sedan lyfter man upp spegeln ur själva... plasten

Där har det ju åkt ned en del korn och dessa drar man ihop med rakbladet och lyfter upp... blandar med Subsnorlinan...
Det allra sista man gör är att dra rakbladet över hela bordet och samla ihop alla eventuella partiklar. Detta blandar man INTE med Subsnorlinan utan detta tar man efter den. Detta är den så kallade damm/diverse skräp/eventuella Subkorn-linan.
Alla som är beroende av något gör väl allt för att skrapa ihop det sista som kan finnas i hemmet... och alla snortare måste ju ha gått igenom några Subsnorlinor... Dammsugarmetoden brukar ju tydligen kunna ge resultat hos CB-rökare har jag hört.