Kanske inte så pundigt om vi ser till termen som behandlandes ett av stimulanter sinnesdistorterat tillstånd, men mitt tillägg känns ändå någorlunda relevant. Jag brukar vissa helger belöna mitt sinne med små trevliga och framför allt sköna, men ack så improduktivt och på sätt och vis poänglösa, downerrace.
De förnödenheter som kräves under dessa små tillställningar är i huvudsak cigg, rusmedel av preferens (helst ett par olika), enkel mat och internetuppkoppling. Pundigt blir det när ens arsenal av livsnödvändigheter börjar tryta och man börjar rota bland resterna. Har till exempel:
skjutit (och druckit i ganska anskrämliga groggexperiment) alcogel där solen icke skina i syfte att potentifiera det sista flöddret.
Skrapat badrumsgolvet (där jag stiftat rökrum i boningen) med bankkort efter meckrester i hopp om att skapa en spliff potent nog för hela kvällen. Att hudrester, hår från kroppens alla tänkbara skrymslen och vrår mm. följer med är inte så noga. Även den sista askan från helgens ansamling av jointfimpar följer med i slutkonkarongen!
Släpat mig ned till bussen, åkt buss, köpt dyr folköl på närliggande, kvällsöppen pressbyrå, kommit hem och i rusdimma från kratom, röka och imovane försökt bygga en gigantisk ölbong av dammsugaren för att tröttna efter halva. Därefter byggt en ny, enklare konstruktion, kastat i mig några sista imovane och sedan hällt i mig en liter öl på några sekunder. Kruxet var att jag var så full i magen efter skräpmats-frenzy att jag kräkes nästan direkt. I toastolen finner jag, guppandes bland matrester och ölspya, mina halvsmälta imovane - bara att rycka på axlarna, hålla för näsan och käka upp.
Så, det var några av mina bakom lyckta dörrar skedda snusksynder. Håll till godo
Ha överseende med taskigt komponerade inlägg, är i ganska skröpligt skick för tillfället.