2011-01-31, 22:16
Medlem
Maergs avatar
Kanske inte så pundigt om vi ser till termen som behandlandes ett av stimulanter sinnesdistorterat tillstånd, men mitt tillägg känns ändå någorlunda relevant. Jag brukar vissa helger belöna mitt sinne med små trevliga och framför allt sköna, men ack så improduktivt och på sätt och vis poänglösa, downerrace.
De förnödenheter som kräves under dessa små tillställningar är i huvudsak cigg, rusmedel av preferens (helst ett par olika), enkel mat och internetuppkoppling. Pundigt blir det när ens arsenal av livsnödvändigheter börjar tryta och man börjar rota bland resterna. Har till exempel:
skjutit (och druckit i ganska anskrämliga groggexperiment) alcogel där solen icke skina i syfte att potentifiera det sista flöddret.
Skrapat badrumsgolvet (där jag stiftat rökrum i boningen) med bankkort efter meckrester i hopp om att skapa en spliff potent nog för hela kvällen. Att hudrester, hår från kroppens alla tänkbara skrymslen och vrår mm. följer med är inte så noga. Även den sista askan från helgens ansamling av jointfimpar följer med i slutkonkarongen!
Släpat mig ned till bussen, åkt buss, köpt dyr folköl på närliggande, kvällsöppen pressbyrå, kommit hem och i rusdimma från kratom, röka och imovane försökt bygga en gigantisk ölbong av dammsugaren för att tröttna efter halva. Därefter byggt en ny, enklare konstruktion, kastat i mig några sista imovane och sedan hällt i mig en liter öl på några sekunder. Kruxet var att jag var så full i magen efter skräpmats-frenzy att jag kräkes nästan direkt. I toastolen finner jag, guppandes bland matrester och ölspya, mina halvsmälta imovane - bara att rycka på axlarna, hålla för näsan och käka upp.

Så, det var några av mina bakom lyckta dörrar skedda snusksynder. Håll till godo

Ha överseende med taskigt komponerade inlägg, är i ganska skröpligt skick för tillfället.
Senast redigerad av Maerg 2011-01-31 kl. 22:18.
Citera
2011-02-01, 02:22
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoseCmpp
Påtal om akut skitnödighet.. nu ska jag berätta en sak

På den tiden när man "garagepundade" så har jag råkat ut för det fenomenet hela 2gånger under "karriären" ....

Minns så väl en gång när jag va absolut tvungen att skita... (hade sinnessjuk sprut diarré)

Så medans polaren va runt i garaget o sökte efter diverse fynd så satte man sig i hörn nånstans och lackerade om golvet tätt intill bilarna....

Nu kom problemet. Vad ska jag torka med? va ju helt choklad brun överallt i baken
Så jag kom på den finurliga idén (klaga inte, men man va vid tidpunkten väldigt skev) så jag börja gnida röven mot trä-föremål här och var inne i garaget, men konstaterade snabbt att stickorna man fick va inte så roliga..

Fanns bara 1 sak att göra då... Började gnida in mig mot bilarna.... handtag... Merca märke(?)... motorhuv...blinkers...framlampor, baklampor.... U name it...

Allt som en bil har på utsidan blev omlackerat av min fina bajjamajja.

Detta va då vid detta skeva tillstånd extremt roligt så det sluta med att jag sprang runt, skrattandes och gråtandes samtidigt med byxorna nere och mini-snorren ute i fria luften och gned min ner bajsade diarré-rumpa mot allt jag såg. (Inriktade mig dock av någon anledning på bildörrs handtag)

Det som fick mig att få denna sjuka idén va att när jag satte mig på första motorhuven på en bil efter skiterierna så efterlämnade jag ett märke (av brun färg) i storlek 30x30cm ungefär som kunde liknas som hur det ser ut i snön när man smällt en smällare...

Det blir en krater med andra ord av diverse mönster, och explosionen börjar alltid i mitten (precis som bajjamajjan) för att sen sprida sig åt alla håll och kanter ( i mitt fall , sprut-diarré likt explosion).

När vi väl åkte ifrån första garaget så va det i stortsätt helt nerkladdat med min diarré och det luktade inte så gott.

Denna sinnesjuka procedur gjorde jag en gång till vid senare tillfälle i ett annat garage också tills jag kom på några dagar senare att det är way to pundigt......

kul va det så länge det varade!

Edit: sökte lite på google efter explosion liknande bilder, och detta är det närmaste jag kunde hitta som liknar "avtrycken"
http://www.orangeclean.se/img/pageimgs/270514_explosion%201.jpg

Bland det absolut roligaste jag läst på Flashback faktiskt.. Jag grät av skratt när jag läste den!
Citera
2011-02-02, 00:12
Medlem
Vlaads avatar
Kanske inte klacifiserar sig till mitt pundigaste beteende i
allmänhet, men jag har i vart fall aldrig känt mig mer pundig.
Jag har i samma veva, i förra veckan, förlorat jobb och
bostad. Har hållt igång sedan i fredags med undantag för i söndags
då jag tryckte i mig lite föda och sov några timmar. Tillgång till lägenhet får jag först
imorgon eftermiddag så här sitter jag på en central mittpunkt i Stockholms stad,
iförd en skräpig gammal vinterjacka från 2007 ovårdad från hår till hy.
Pallar inte hänga runt hos folk mer som nån hemlös jävla pundaeskalle.. här tänker jag fan i mig sitta.
Om min stackars mamma skulle se mig nu. Förbannat!

Edit: Och denna starka trenden av radbyte mitt i meningarna står min telefon för. Tacka Gud för den!
Senast redigerad av Vlaad 2011-02-02 kl. 00:15.
Citera
2011-02-02, 00:52
Medlem
mallvazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vlaad
Kanske inte klacifiserar sig till mitt pundigaste beteende i
allmänhet, men jag har i vart fall aldrig känt mig mer pundig.
Jag har i samma veva, i förra veckan, förlorat jobb och
bostad. Har hållt igång sedan i fredags med undantag för i söndags
då jag tryckte i mig lite föda och sov några timmar. Tillgång till lägenhet får jag först
imorgon eftermiddag så här sitter jag på en central mittpunkt i Stockholms stad,
iförd en skräpig gammal vinterjacka från 2007 ovårdad från hår till hy.
Pallar inte hänga runt hos folk mer som nån hemlös jävla pundaeskalle.. här tänker jag fan i mig sitta.
Om min stackars mamma skulle se mig nu. Förbannat!

Edit: Och denna starka trenden av radbyte mitt i meningarna står min telefon för. Tacka Gud för den!
känner med dej....Har själv varit i samma sits för ett antal år sedan.Fett drygt är det!!
Var själv bostads lös i 3veckor.En varm dusch och ett rent ombyte kläder i nya lyan sen det sitter inte helt fel va? Lycka till
Citera
2011-02-02, 01:15
Medlem
Densomvet83s avatar
Toppar inte listan, men mitt pundigaste beteende var väl när vi satt i mc'donalds och köpte varsin cheeseburgare och satt där i runt 3 timmar..
Citera
2011-02-02, 12:35
Medlem
Slut på amfetamin nu och börjar få sån där "den här känslan kommer försvinna och kan inte göra nåt åt det." panik. Är i England och åker hem till stockholm imorrn. Hinner inte träffa kranen här innan jag drar och känner ingen i Stockholm. Är väl iofs bra egentligen att låta hjärnan ta en paus men ändå.. Kommer sluta med att jag säger "pssst!" till folk på plattan.

Hur känns föressten hjärtklappning.. Är det liksom "dunka dunka" så man känner hur hjärtat slår skitsnabbt i bröstet? Har aldrig fått så, däremot alltid, som just nu, en väldigt "lustig" känsla i bröstet.. Känns som att.. Hur fan ska jag beskriva det.. Som om det blir ett slags vakum i bröstet, som att hjärtat struntar i att slå ett par slag snarare än att jobba hårdare. Lite ontopic också :Efter att ha suttit och nötit gitarr i ca 10 timmar inför ett gig jag har med en polare ikväll och det sista tjacket började ta slut, fast jag ändå inte kunde sova så såg jag som enda utväg att fortsätta till kvällens jobb, tog jag mina nödfalls-metamina och nu har jag nött ännu mera gitarr, men jag gör samma jävla skit om och om igen.. Istället för att öva på det jag ska spela ikväll, och börjar få ångest eftersom jag tog metaminan för tidigt, kommer säkert ha AT under spelningen och alla kommer märka det. Kommer babbla osammanhängande och rycka till vid minsta lilla ljud jag inte är beredd på.

Ett tips föressten, efter ett par dygns "kreativt användande", när sista ruset är som allra bäst och ni känner er så jävla bra och fått så mkt gjort, kolla er inte i spegeln. Fyfan vad ful jag är. Ser ut som nån outsider-art version av mig själv gjort av skräp. Onaturlig färg på hyn, flottigt hår, och svarta ringar under mina insjunkna blodsprängda stirriga ögon.
Citera
2011-02-02, 14:06
Medlem
500mgs avatar
börjar skaka på benen utan att jag tänker på det när jag sitter vid datorn.
Citera
2011-02-02, 15:17
Medlem
Stressoraklets avatar
Satt en hel söndagkväll för några veckor sedan och försökte klura ut hur man postade saker på FB-chatten. Ganska flöddrad, ja.
Citera
2011-02-02, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MittTredjeKonto
Låter bilderna tala för sig själva, det gällde att försöka hålla sig till bara "skeva" ord.

Bild 1, 06:53 : http://i55.tinypic.com/358x4lu.jpg

Under bild 1 kan vi se att orden är felstavade, och allt är väldigt spritt.

När vi fotar bild 2 är det helt plötsligt dag, jag som trott att det gått 3 timmar .. nejnej, det hade gått 8.... Men däremot har vi lyckas fläta ihop vartenda ord något så grymt och inga felstavningar!

Bild 2, 14:49 : http://i51.tinypic.com/24vsdgw.jpg

Vi fortsatte i en timme efter denna bild var tagen, men sen brann de i huvudet för oss, det gick inte bara, vi var tvungna att slita oss. Pang bomb ihop med spelet utan foto, annars hade vi varit kvar där än idag.
Skärpning nu! Böjningar? Plural? Vad är det för amatör-alfapet ni sysslar med?

Ska ni ha något att göra kan ni ju försöka fläta ihop hela brädet utan att fuska!
Citera
2011-02-02, 16:19
Medlem
MittTredjeKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Skärpning nu! Böjningar? Plural? Vad är det för amatör-alfapet ni sysslar med?

Ska ni ha något att göra kan ni ju försöka fläta ihop hela brädet utan att fuska!

Böjningslistan @ Betapet.se, där får man göra så
Citera
2011-02-02, 19:27
Medlem
Fnars avatar
Tja, tror det räknas som ett pundigt beteende att sitta och läsa HELA tråden om pundiga beteenden och när man väl ska kasta fram en egen rolig pundig historia så har man självfallet glömt bort den
Citera
2011-02-07, 22:20
Medlem
elgecys avatar
Panik, trodde glassbilen var snuten där ett litet tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in