Citat:
Ursprungligen postat av konstifik
Minst sagt. Intressant läsning. Du och CharlieR är duktiga på att knåpa ihop sådant.
Haha... Det finns väl en viss fallenhet för listor i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av konstifik
När jag tänt efter tjackrus har jag en väldig ångest inför att gå och sova.
Jag avskyr att gå och lägga mig och försöka undvika att råka bita på min redan söndertuggade tunga (men jag måste alltid bita tag i tungtippen när jag sväljer för att undvika att svälja tungan) och känna kroppen skaka sönder innifrån så starkt. Men mest har jag alltid ångest inför sömnen.
Antagligen för att sänggående innebär att det roliga är över.
Ofta är jag vaken för länge så jag får starkare hörselhallucinationer, så jag pga det inte kan sova, ser saker, hör saker, brukar bli ett sorl av röster i mitt huvud, hur ska jag kunna få någon ro med allt det oljudet. Men främst kan jag inte sova för att jag förstås är säker på att det är någon i mitt hem, trots att jag ju egentligen vet att fallet inte är så.
Särskilt som jag ju faktiskt redan sökt igenom mitt hem flera gånger.
It's getting old. Måste börja skaffa mig lite disciplin och däcka mig tidigare.
Det här är ju bara bristande karaktär.
Nä, nä. Det är mysigare att däcka, ju senare man gör det! Det är jobbigt med de där visuella hallisarna, dock. Man ser folk i ögonvrån och måste gå och jaga bort dem (ganska pundigt att jaga bort sina hjärnspöken, när man faktiskt vet om, att det är fantasifoster). Jag hade ganska jobbiga sådana en gång och var tvungen att gå bort till sängen hela tiden för att rätta till överkastet, när hallisen gick och lade sig där hela tiden.
Men vid det laget hade jag varit uppe i en vecka också, och det är egentligen på tok för länge.
Rösterna i huvudet är en klassiker, men förslagsvis lyssnar man på musik några timmar före sänggåendet, så hör man musik i huvudet i stället för röster. Mycket behagligare.
Sedan gillar jag faktiskt hallisarna, när man skall sova. Åh, det är bara att kura ihop sig i fosterställning under täcket och uppleva fritt fall åt än det ena hållet, än det andra, medan man tittar in i ögonlockens bolmande mörker och färgskiftningar och lyssnar på inbillningsmusiken. Det enda felet är muskelryckningarna. Nacken vill hoppa till, varje gång man är på väg att slumra in, fastän man ligger platt mot kudden och inte sitter upp eller borde spänna nacken av någon annan anledning.