Citat:
Ursprungligen postat av ruben salte
Musik brukar funka för mig... Höööög musik..
Jag försökte med den taktiken i förrgår, när jag duschade, och då blev jag helt knäckt. Det var repor på skivan, så att musiken knasade, och så fick jag för mig grejer, eftersom jag hade suttit och lyssnat på grannarnas konspiration hela dagen. Först tänkte jag "Äh, det är bara inbillning", men sedan blev jag rädd, när volymen först sänktes och det sedan började dra kallt, samtidigt som jag hörde tydliga röster.
Trodde grannarna hade ringt polisen, och att de var inne i min lägenhet och väntade på mig. Vågade knappt gå ur duschen. Och när jag faktiskt var färdig och vågade mig ut, så var fönstret visserligen stängt, och alla grejer fanns kvar, men det drog fortfarande kallt. Ytterdörren måste vara öppen, tänkte jag, och vågade inte gå ut mer. Om de inte kunde ordna en husrannsakan, så står de väl och väntar på att ta mig.
Sedan hör jag misstänkta ljud från låset och beslutar mig för att barrikadera dörren med samtliga möbler och sätta mig, beväpnad med en gammal spruta, att vänta på inkräktarna. De lyckas inte ta sig in, men helikoptern där utanför har mig under uppsikt, och jag är ju beväpnad och potentiellt farlig... så de pumpar ut sövande gas ur ventilerna. Jag ser luften dallra och sömnen krypa sig på, men jag äter tjack med matsked och öppnar fönstret. Arkomann kan inte besegras med narkos.
Till slut lyckades jag överbevisa vanföreställningen med kontradiktorisk information och plockade slutligen bort barrikaden.