2007-12-18, 16:27
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Mina funkar. De är hårt piskade att arbeta sedan i fredags, men de har inte lika roligt längre.

Att punda är att knarka, företrädesvis amfetamin. Detta är ett nödvändigt villkor för att vara pundare. Att bete sig som en pundare är vidare ett tillräckligt villkor för att uppvisa ett pundigt beteende.

Pundiga beteenden förutsätter alltså inte en pundare (det räcker, som vi har sett, ibland med att vara schizofren), men en pundare förutsätter pundiga beteenden.

Nu skall jag torka av min fräna handsvett och efter många om och men äntligen tända en cigarett och sluta haka upp mig så förbannat, att jag blir utloggad och måste posta hela inlägget igen. Kan du definiera det beteendet åt mig utan att slå i psykiatrilexikon?

Okej jag fattar nu... Tror jag.. hehe.. Då har ju alla i tråden rätt..Hehe.. För det dom har tagit upp är ju precis det du säger.. Sorry för en lång och ganska meningslös pratstund med lilla mig Men jag är inte smart ens i nyktert tillstånd..
Citera
2007-12-18, 16:39
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruben salte
Okej jag fattar nu... Tror jag.. hehe.. Då har ju alla i tråden rätt..Hehe.. För det dom har tagit upp är ju precis det du säger.. Sorry för en lång och ganska meningslös pratstund med lilla mig Men jag är inte smart ens i nyktert tillstånd..

Äsch då, så länge man är väldigt inne i något, så håller man ju nojan stången. Nu har rösterna dock börjat besvära mig igen.
Citera
2007-12-18, 16:44
Bannlyst
Citat:
Äsch då, så länge man är väldigt inne i något, så håller man ju nojan stången. Nu har rösterna dock börjat besvära mig igen.

Miljö ombyte funkar perfekt när dessa röster framträder... även vid hallisar....
Citera
2007-12-18, 16:50
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:

Musik brukar funka för mig... Höööög musik..
Citera
2007-12-18, 16:54
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steven_cs
Miljö ombyte funkar perfekt när dessa röster framträder... även vid hallisar....

Har man suttit stilla tillräckligt länge, så blir det svårt att röra på sig efter ett tag.
Citera
2007-12-18, 17:01
Medlem
ruben saltes avatar
För att faktiskt underhålla denna trådens egentliga ämne kan jag nämna ett pundigt beteende jag gjorde i natt

Målade om ett helt rum från kl 02.00-05.30... Lyssnade på samma skiva under hela tiden samtidigt som jag gick och smackade med läpparna.
Citera
2007-12-18, 17:05
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruben salte
Musik brukar funka för mig... Höööög musik..

Jag försökte med den taktiken i förrgår, när jag duschade, och då blev jag helt knäckt. Det var repor på skivan, så att musiken knasade, och så fick jag för mig grejer, eftersom jag hade suttit och lyssnat på grannarnas konspiration hela dagen. Först tänkte jag "Äh, det är bara inbillning", men sedan blev jag rädd, när volymen först sänktes och det sedan började dra kallt, samtidigt som jag hörde tydliga röster.

Trodde grannarna hade ringt polisen, och att de var inne i min lägenhet och väntade på mig. Vågade knappt gå ur duschen. Och när jag faktiskt var färdig och vågade mig ut, så var fönstret visserligen stängt, och alla grejer fanns kvar, men det drog fortfarande kallt. Ytterdörren måste vara öppen, tänkte jag, och vågade inte gå ut mer. Om de inte kunde ordna en husrannsakan, så står de väl och väntar på att ta mig.

Sedan hör jag misstänkta ljud från låset och beslutar mig för att barrikadera dörren med samtliga möbler och sätta mig, beväpnad med en gammal spruta, att vänta på inkräktarna. De lyckas inte ta sig in, men helikoptern där utanför har mig under uppsikt, och jag är ju beväpnad och potentiellt farlig... så de pumpar ut sövande gas ur ventilerna. Jag ser luften dallra och sömnen krypa sig på, men jag äter tjack med matsked och öppnar fönstret. Arkomann kan inte besegras med narkos.

Till slut lyckades jag överbevisa vanföreställningen med kontradiktorisk information och plockade slutligen bort barrikaden.
Citera
2007-12-18, 17:15
Medlem
ruben saltes avatar
Citat:
Jag försökte med den taktiken i förrgår, när jag duschade, och då blev jag helt knäckt. Det var repor på skivan, så att musiken knasade, och så fick jag för mig grejer, eftersom jag hade suttit och lyssnat på grannarnas konspiration hela dagen. Först tänkte jag "Äh, det är bara inbillning", men sedan blev jag rädd, när volymen först sänktes och det sedan började dra kallt, samtidigt som jag hörde tydliga röster.

Trodde grannarna hade ringt polisen, och att de var inne i min lägenhet och väntade på mig. Vågade knappt gå ur duschen. Och när jag faktiskt var färdig och vågade mig ut, så var fönstret visserligen stängt, och alla grejer fanns kvar, men det drog fortfarande kallt. Ytterdörren måste vara öppen, tänkte jag, och vågade inte gå ut mer. Om de inte kunde ordna en husrannsakan, så står de väl och väntar på att ta mig.

Sedan hör jag misstänkta ljud från låset och beslutar mig för att barrikadera dörren med samtliga möbler och sätta mig, beväpnad med en gammal spruta, att vänta på inkräktarna. De lyckas inte ta sig in, men helikoptern där utanför har mig under uppsikt, och jag är ju beväpnad och potentiellt farlig... så de pumpar ut sövande gas ur ventilerna. Jag ser luften dallra och sömnen krypa sig på, men jag äter tjack med matsked och öppnar fönstret. Arkomann kan inte besegras med narkos.

Till slut lyckades jag överbevisa vanföreställningen med kontradiktorisk information och plockade slutligen bort barrikaden.

HAHAHA!! Stackare där..
Citera
2007-12-18, 17:16
Medlem
DreamRs avatar
Citat:

Hahahaha. Föressten, när jag hör röster så är det oftast så att jag har konversationer med kompisar och sådant, vilket senare visar sig vara något i mitt huvud bara.. Blir alltid lika chockad när jag inser att jag sitter alldeles själv och att mina kompisar åkt hem för längesen. Är det något du känner igen?
Citera
2007-12-18, 17:18
Medlem
Absinthias avatar
Citat:

Vilken jäkla berättelse. Det där var det roligaste jag har läst på länge. Var det den här psykosen du nämnde förut?
Citera
2007-12-18, 17:26
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamR
Hahahaha. Föressten, när jag hör röster så är det oftast så att jag har konversationer med kompisar och sådant, vilket senare visar sig vara något i mitt huvud bara.. Blir alltid lika chockad när jag inser att jag sitter alldeles själv och att mina kompisar åkt hem för längesen. Är det något du känner igen?

Ja, som fan. Dumt nog lurade en hallis mig att få ännu fler hallisar. En polare hade varit här och talat om sublima meddelanden från bilarna utanför, fick jag för mig. Om det lyste in rödaktigt ljus, betydde det en sak, om det var blåaktigt en annan. Det gällde bara att komma på vad.

Normalt sett brukar jag dock inte ha konversationer med hallisarna; däremot brukar de alltid snacka om mig. Som grannarna, t. ex. just nu.
Citera
2007-12-18, 17:27
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absinthia
Vilken jäkla berättelse. Det där var det roligaste jag har läst på länge. Var det den här psykosen du nämnde förut?

Ja, det var den psykosen. Jag trodde ju på galenskaperna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in