Citat:
Ursprungligen postat av
TAXIDRIVER020
frågan man måste ställas sig är ju ändå, cui bono?
Ja men att redan nvända sig av metaforisk medspelare (gud) kan jag inte tro gynnar, snarare n edgräver människors förmågor att tydligare se vilka intriger som faktiskt utspelar sig, redan INNAN striden är ett faktum.
För mig framstår det oerhört labilt att hålla en doktrinell gudsupptagning, om vi håller oss topic/då själen ären typisk religiös term och gravt ospårbar...
Det är där man borde bistå med betydligt mer massiva fokuserade intgerventioner - men det görs inte, jag förstår inte varför, alla sidor har sin hämdlystnad.. över också gamla strider. tycker du man för gynnande möten?
Som försöker fokusera människors vilsenhet? Att be hårt, är ju tecken på att vilsefarenhet nått allvarligare grad - inget direkt nöje vad man sett. Det skulle ju inte behöva bli totalitärt och kommandostyrt, det där med gud.
En ond cirkel vad det verkar. Kommer ju aldrig ta slut.
(Ett första steg : religiösa friskolor bör avvecklas, fortast möjligt, tycker det är akut då det enbart är strategi.) .. så kan man ha sin personlighet ~ egokärna/personlighet.. ifred ändå. Men.. det är tyv. inte så enkelt.