Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Men du kan väl inte komma ifrån att AIK har en stor, engagerad publik. T ex senaste matchen mot BP, över 4000 pers på en träningsmatch.
Oj, wow.* Men samtidigt måste ni ha gratis inträde för att locka folk till Royal League... Verkligen stor och engagerad publik alltså.
Myntet har alltid två sidor, min käre vän. AIK har en stor och ofta engagerad publik, ja, men uppenbarligen är de inte så jävla engagerade som ni vill tro.
* IFK hade väl för övrigt runt 2500-3000 på årets första träningsmatch mot Häcken, i en stad som är hälften så stor, så så jävla fantastiskt var inte 4000.
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Min gissning är att du är avundsjuk på våra stora matcher och derbyn i STOCKHOLMS LÄN..
Verkligen! För det är ju inte i Göteborg som de mest publikdragande matcherna har spelats under 2000-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Du sa "årskort/fribiljetter". Fribiljetter som ni kallar de ges bort av sponsorer. Men att årskort kastas ut har jag aldrig hört talas om. Men det hade du?
Förklara dig istället för att slänga ut floskler om din intelligens.
Helt uppenbart har du svårt att läsa. Du kanske missade att jag refererade både till AIK och till MFF? Men det är väl som vanligt att ni tror att det är just AIK som berör. Det är väl ingen hemlighet att MFF har en förmåga att sprida årskort för vinden till företag o s v (MFF hade väl publiksiffror på runt 7 000 förra året, trots 13 000 "sålda" årskort), likaså är det väl ingen hemlighet (utom för AIK:are då...) att AIK är ganska generösa med fribiljetter och rabatter.
Nästa gång du försöker leka Bror Duktig, testa att först läsa vad jag faktiskt skrivit.
/feldgrau