2007-03-17, 14:58
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Mm, Solna är inte ens i närheten.
Han kanske tänkte på Hammarby och Djurgården
Citera
2007-03-17, 15:08
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Han kanske tänkte på Hammarby och Djurgården
Mm, antar att han gjorde det. För han sa ju Stockholm. Ville bara poängtera att inte AIK SOLNA hör dit.
Citera
2007-03-17, 15:25
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Jäzzå? Inte visste jag att MFF eller AIK kastar ut några tusen årskort gratis. Enlighten me please!

Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Glöm inte bort att vi har det överlägset största publikstödet. Här ges inte bort några årskort Feldgrau..

Svårt att läsa förstår jag. Ni missade kanske "fribiljetter"? Jaja, intelligensen är väl inte på topp i Solna förstår jag. Sen förstår jag inte upprördheten. Jag efterfrågar ju nämligen att IFK gör precis som er, d v s ökar publiksiffran med hjälp av att dela ut fler biljetter till sponsorer o s v.

Citat:
För den delen, hört talas om sponsorer?

Enlighten me please!

Citat:
Men kan förstå dig, kan inte vara roligt att hålla på ett lag med en sån liten hängiven publik

Högst publiksnitt i Allsvenskan genom tiderna? Kan du leta fram vilket lag det är?

Citat:
Stockholm är och förblir Sveriges fotbollshuvudstad.

Man kan inte tappa något man aldrig haft.

/feldgrau
Citera
2007-03-17, 15:44
Medlem
Made of stones avatar
Men du kan väl inte komma ifrån att AIK har en stor, engagerad publik. T ex senaste matchen mot BP, över 4000 pers på en träningsmatch.

Min gissning är att du är avundsjuk på våra stora matcher och derbyn i STOCKHOLMS LÄN..
Citera
2007-03-17, 16:18
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Svårt att läsa förstår jag. Ni missade kanske "fribiljetter"? Jaja, intelligensen är väl inte på topp i Solna förstår jag. Sen förstår jag inte upprördheten. Jag efterfrågar ju nämligen att IFK gör precis som er, d v s ökar publiksiffran med hjälp av att dela ut fler biljetter till sponsorer o s v.

Du sa "årskort/fribiljetter". Fribiljetter som ni kallar de ges bort av sponsorer. Men att årskort kastas ut har jag aldrig hört talas om. Men det hade du?
Förklara dig istället för att slänga ut floskler om din intelligens.
Citera
2007-03-17, 16:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Men du kan väl inte komma ifrån att AIK har en stor, engagerad publik. T ex senaste matchen mot BP, över 4000 pers på en träningsmatch.

Oj, wow.* Men samtidigt måste ni ha gratis inträde för att locka folk till Royal League... Verkligen stor och engagerad publik alltså.

Myntet har alltid två sidor, min käre vän. AIK har en stor och ofta engagerad publik, ja, men uppenbarligen är de inte så jävla engagerade som ni vill tro.

* IFK hade väl för övrigt runt 2500-3000 på årets första träningsmatch mot Häcken, i en stad som är hälften så stor, så så jävla fantastiskt var inte 4000.

Citat:
Min gissning är att du är avundsjuk på våra stora matcher och derbyn i STOCKHOLMS LÄN..

Verkligen! För det är ju inte i Göteborg som de mest publikdragande matcherna har spelats under 2000-talet.

Citat:
Du sa "årskort/fribiljetter". Fribiljetter som ni kallar de ges bort av sponsorer. Men att årskort kastas ut har jag aldrig hört talas om. Men det hade du?
Förklara dig istället för att slänga ut floskler om din intelligens.

Helt uppenbart har du svårt att läsa. Du kanske missade att jag refererade både till AIK och till MFF? Men det är väl som vanligt att ni tror att det är just AIK som berör. Det är väl ingen hemlighet att MFF har en förmåga att sprida årskort för vinden till företag o s v (MFF hade väl publiksiffror på runt 7 000 förra året, trots 13 000 "sålda" årskort), likaså är det väl ingen hemlighet (utom för AIK:are då...) att AIK är ganska generösa med fribiljetter och rabatter.

Nästa gång du försöker leka Bror Duktig, testa att först läsa vad jag faktiskt skrivit.

/feldgrau
Citera
2007-03-17, 16:42
Medlem
Polackjävels avatar
Någon som vet hur man faktiskt får tag i dessa gratisbiljetter till AIK:s matcher?
Citera
2007-03-17, 16:44
Medlem
Made of stones avatar
Verkligen! För det är ju inte i Göteborg som de mest publikdragande matcherna har spelats under 2000-talet.

Tänker du på era ÖIS "derbyn" på nya ullevi, när varenda medelsvenssonfamilj ska gå och titta på fotboll som omväxling?

Här i huvudstaden så handlar ett derby om så mycket känslor och engagemang som ni göteborgare bara kan drömma om.
Citera
2007-03-17, 16:49
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polackjävel
Någon som vet hur man faktiskt får tag i dessa gratisbiljetter till AIK:s matcher?

förslags vis så kan du börja jobba på ett företag som sponsrar AIK.
Citera
2007-03-17, 16:54
Medlem
Polackjävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson2
förslags vis så kan du börja jobba på ett företag som sponsrar AIK.

Jaha, då byter jag till ett sånt jobb på måndag
Citera
2007-03-17, 16:57
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Tänker du på era ÖIS "derbyn" på nya ullevi, när varenda medelsvenssonfamilj ska gå och titta på fotboll som omväxling?

Här i huvudstaden så handlar ett derby om så mycket känslor och engagemang som ni göteborgare bara kan drömma om.

Jo, för det var inte 38 983 på Ullevi när IFK spelade mot MFF 2004 i näst sista omgången. Ni kom inte i närheten av det i höstas trots att ni hade en bättre chans på guldet då än vad vi hade 2004. Du gör bort dig rejält, om och om igen...

/feldgrau
Citera
2007-03-17, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jo, för det var inte 38 983 på Ullevi när IFK spelade mot MFF 2004 i näst sista omgången. Ni kom inte i närheten av det i höstas trots att ni hade en bättre chans på guldet då än vad vi hade 2004. Du gör bort dig rejält, om och om igen...

/feldgrau

Hur många matcher har ni haft med över 20 000 åskådare de senaste fem åren? Hur många har AIK haft? Återkom när du har svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in