2007-10-06, 12:18
Medlem
Nu börjar snart helvetes matchen för Blåvitt, vet inte om jag ska skratta eller gråta

1-0 blir det till IFK.
Citera
2007-10-06, 13:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Årets viktigaste match, MFF ska sätta käppar i hjulet i IFK Glenns marsch mot guldet.

Inte ofta jag håller på MFF, men idag har ni Fula Gubbens fulla stöd, pågar.

Tror Alexanderssons frånvaro är ett stort avbräck, men å andra sidan kan man fylla Scandinavium med det jag inte vet om IFK Gbg.
Citera
2007-10-06, 14:26
Medlem
Kalleos avatar
IFK torskar.
DIF torskar.
KFF torskar... och AIK kommer torska.
Citera
2007-10-06, 14:46
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleo
IFK torskar.
DIF torskar.
KFF torskar... och AIK kommer torska.
Sköna odds på det du... Sugen på att spela?
Citera
2007-10-06, 16:41
Medlem
Vryzass avatar
Två missade straffar från den eminenta domaren. Varav av den senaste var årets mest solklara, till råge på allt mitt framför näsan på honom...
Citera
2007-10-06, 16:50
Medlem
Dieter_Ks avatar
Kom igen nu malmoe... Och vad fan håller dommaren på med? Solklar varning direkt, en solklar straff och en som han mkt väl kunde blåst för, samt hanteringen av frisparken vid sillstryparnas 1-0... Jävligt viktigt att ett inkast ska kastas från exakt den punkt bollen gick över linjen tydligen, men att bollen ska ligga still vid en frispark spelar uppenbarligen ingen roll?

*edit för bättre svenska*
Citera
2007-10-06, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dieter_K
Kom igen nu malmoe... Och vad fan håller dommaren på med? Solklar varning direkt, en solklar straff och en som han mkt väl kunde blåst för, samt hanteringen av frisparken vid sillstryparnas 1-0... Jävligt viktigt att ett inkast ska kastas från exakt den punkt bollen gick över linjen tydligen, men att bollen ska ligga still vid en frispark spelar uppenbarligen ingen roll?

*edit för bättre svenska*

Hur fan kan han ens få döma? Man gråter ju.
Citera
2007-10-06, 16:57
Medlem
csts avatar
Var det verkligen en solklar varning? Jag tycker att han är på boll först.
Att domaren däremot missar en hands i straffområdet och en solklar kapning är sorgligt, återigen visar allsvenskans domare att de vill vara med och påverka vilka som ska vinna. Kom igen nu i andra malmö och ta 3 poäng från skattesmitarna.
Citera
2007-10-06, 16:57
Medlem
Kalleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Sköna odds på det du... Sugen på att spela?

Att Gefle piskar upp dif imorgon är redan spelad.

Däremot tror jag att MFF - IFK slutar 1-1 för att domaren kommer att blåsa en billig straff till MFF som kompensation.
Citera
2007-10-06, 17:38
Medlem
Vryzass avatar
Årets största skandalmatch, den svenska domarkåren är ett enda stort skämt. Vad var det Lindholm sa? Att vi ska sätta de bästa domarna att döma slutstriden. Domarbasen gillade uppenbarligen inte det uttalandet och gav IFK tre poäng.

*Edit: Såg nyss att Madsen sågat domarkvalitén innan match. Det var förmodligen det som Malmö blev bestraffade för.
Citera
2007-10-06, 17:45
Medlem
csts avatar
Det här är fan bland det värsta jag har sett, två bortdömda malmö straffar, och två ifk mål som båda är regelvidriga. Det är uppenbart att domaren hoppas på att ifk får fira guld. Den här jävla domaren måste ta den i tvåan.
Citera
2007-10-06, 17:47
Medlem
Satyricons avatar
Trots allt klasskillnad mellan IFK och MFF — och rättvist resultat.

Men när man ser den här matchen inser man hur ruggigt starka Kalmar faktiskt är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in